English

سید محمد حسینی در دیدار با دبیرکل حزب اسلامی تبیان افغانستان؛

شناخت جریان های فکری لازمه تقریب مذاهب است

حسینی در دیدار با دبیرکل حزب اسلامی تبیان افغانستان گفت: شناخت جریان های فکری لازمه تقریب مذاهب است.

شناخت جریان های فکری لازمه تقریب مذاهب است

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد حسینی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با سیدعیسی حسینی مزاری دبیرکل حزب اسلامی تبیان که عصر امروز یکشنبه در محل دانشگاه برگزار شد، گفت: شناخت جریان های فکری و فعالان حوزه های اندیشه و علم برای تقویت و توسعه تقریب مذاهب اسلامی ضروری است.

وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی آمادگی جذب دانشجویان افغانستانی در سال جدید تحصیلی را دارد و با تصویب شورای عالی تقریب امکان تاسیس شعبه این دانشگاه در کابل و هرات هم وجود خواهد داشت.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین گفت برای گسترش تفکر تقریب و جلوگیری از جریان های تفرقه افکن زمینه های علمی فراوانی وجود دارد که با همکاری های علمی دو کشور توسعه خواهد یافت. 

در این دیدار حسینی مزار ربیس عمومی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و رییس خبرگزاری صدای افغان نیز از گسترش فعالیت علمی و فرهنگی برای گسترش فرهنگ تقریب استقبال کرد و گفت:  با توجه به نفوذ جریان افراطی از سوی برخی کشورهای منطقه که با حمایت کشورهای غربی صورت می گیرد فعالیت تقریب اهمیت دو چندانی در افغانستان دارد و در این حوزه نقش دانشگاه مذاهب اسلامی ارزشمند است.

حسینی مزاری افزود علمای اهل سنت و تشیع با کمک چنین مجامعی می توانند حرکت علمی و سالم را برای شکل گیری تقریب به انجام رسانند.

در این دیدار مقرر شد با هماهنگی مرکز فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی تبیان برای جذب دانشجویان افغانستانی به صورت حضوری و مجازی در سال تحصیلی آینده اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی