English

در گفتگو با موج مطرح شد:

حسین ملکی درگذشت/ بازیگر و سینماگری که از پا نیفتاد

مریم بحرالعلومی کارگردان سینما از درگذشت حسین ملکی بازیگر و مدیر فیلمبرداری باسابقه سینما خبر داد.

حسین ملکی درگذشت/ بازیگر و سینماگری که از پا نیفتاد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، حسین ملکی مدیر فیلمبرداری، عکاس و بازیگر پیشکسوت سینما 14 فروردین ماه بر اثر بیماری کبدی در بیمارستان درگذشت.

مریم بحرالعلومی کارگردان سینما که حسین ملکی در فیلم سینمایی پاسیو او حضور داشت، با تایید این خبر به خبرنگار موج گفت: دوستی من با آقای ملکی به دوستی ایشان با مرحوم پدرم و سال های دستیاری ام که مدیر فیلمبرداری بود، بر می گشت. من قبل از چهارشنبه سوری با آقای ملکی تلفنی صحبت کردم و متوجه شدم بیمار هستند.

وی بیان کرد: آقای ملکی طی دو سه سال گذشته علاوه بر فیلم من یعنی فیلم سینمایی پاسیو در سال 1396، در فیلم های سینمایی گربه سیاه ساخته کریم امینی، سریال پس از آزادی ساخته محمدعلی باشه آهنگر که هنوز پخش نشده است، فیلم سینمایی قسم، سریال رهایم نکن و فیلم آقای حسین فرحبخش حضور داشت. آقای ملکی با وجود اینکه دچار تصادف و سوانحی شده بود اما از پا ننشست و تا همین سال گذشته در فیلم های سینمایی حضور داشت.

حسین ملکی در بیش از 40 فیلم، مدیر فیلمبرداری یا فیلمبردار بوده و در همین تعداد فیلم هم بازی کرده است. از جمله فیلم‌های این فیلمبردار قدیمی به گروگان، پنجه در خاک،‌ نیاز، بندر مه‌آلود،‌ شیفته، رنگ شب، شکارچی شنبه،‌ تردست،‌ محاکمه، ‌تله،‌ چار چنگولی و پاتو زمین نذار می‌توان اشاره کرد. ملکی هم‌چنین از سال 45 تا 75 در چند فیلم سینمایی مانند سناتور، تاراج، شیر سنگی، ترن، جوانمرد و... بازی کرده بود.

از آخرین کارهایی که حسین ملکی در آنها ایفای نقش داشت، می توان به فیلم سینمایی پاسیو، فیلم سینمایی قسم، فیلم سینمایی گربه سیاه و سریال های پس از آزادی و رهایم نکن اشاره کرد که در آنها بازیگر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه