English

سید مجتبی حسینی:

تئاتر به شرحِ خیر وُ شر، خلق می ‌شود وَ به شرطِ شور وُ شعور خلق می ‌کند

معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر به شرحِ خیر وُ شر، خلق می ‌شود وَ به شرطِ شور وُ شعور خلق می ‌کند. خوشا این شرح وُ شرط که از پس تماشای هر «تئاتر»، «نوروز» را می‌توان در خاطر آورد.

تئاتر به شرحِ خیر وُ شر، خلق می ‌شود وَ به شرطِ شور وُ شعور خلق می ‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سید مجتبی حسینی معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی  ( 7 فروردین) ، پیامی را منتشر کرد.

وی در این پیام آورده که تئاتر به شرحِ خیر وُ شر، خلق می ‌شود وَ به شرطِ شور وُ شعور خلق می ‌کند. خوشا این شرح وُ شرط که از پس تماشای هر «تئاتر»، «نوروز» را می‌توان در خاطر آورد وُ «یامُحَول‌الحَول‌واَلاحوال» گفت که یکی رستخیز جهان است وُ دیگری رستاخیز جان و هر دو آرزومندانه با خدای خویش در گفتگویند که: «حَوِّل‌حالِنا الی اَحسنِ‌الحال». 

در ادامه حسینی تاکید کرده که نوروز، ترجمه‌ جلال و جمالِ خداوندست که زنده می‌دارد وُ می‌میرانَد و بدین عبارت، نوروز؛ می‌تواند وطنِ تئاتر باشد که از یک سو، نهادی نو به انسان می‌بخشد وُ از دیگر سو کهنه‌عادتی را کسر می‌کند. شاید بدین اعتبار باشد که امروز ما می‌توانیم تقارن دو «اتفاقِ» نوروز وُ روز ملی هنرهای نمایشی را «به‌اتفاق» جشن بگیریم. 

وی با اشاره به اینکه کارنامه‌ قرن اگر چه با قصه‌ غریب کرونا، تلخ‌تلخ بسته شد اما سزاوار نیست که در روزگار اعتدال زمین وُ زمان، جز از روزها و آرزوهایِ خوبِ در راه دم زد و ادامه داده که دعا کنیم از پسِ خوش‌احوالیِ همه‌ی جمعیتِ جهان، اهالی ارجمند تئاتر دوباره از «عزلت» به «صحبت» قدم بردارند وُ به شرح و شرط خویش بازگردند که به مردم‌دوستی، موید و مصداق این حَمیَّت‌اند: بر سر گرفته‌ایم و سبکبار می‌رویم/ کوه غمی که پشت فلک را شکسته است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه