English

رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در برج میلاد

تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور اعضای خانواده و برخی از اهالی فرهنگ و هنر در برج میلاد رونمایی شد.

رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در برج میلاد

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شامگاه ۲۰ دی‌ماه در برج میلاد تهران برگزار شد. بنا بر این گزارش در این مراسم خانواده شهید سلیمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از  هنرمندان نظیر سیروس مقدم، داریوش ارجمند، امیریل ارجمند و ... حضور داشتند.

این مراسم با پخش موزیک ویدئویی با صدای پرواز همای و تصاویری از تصاویری از رشادت های سردار سلیمانی آغاز شد و در ادامه سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت به بیان خاطراتی از دیدارش با سردار سلیمانی پرداخت.

رونمایی از مجسمه سردار حاج قاسم سلیمانی

وی در سخنانی گفت: بهترین خاطره من از شهید سلیمانی مربوط به یک صبحانه کاری قبل از ساختن این سریال است. در پایتخت 5 فضای فیلمنامه سمت و سویی داشت که باید در سوریه به داعش می رسیدیم و طبیعتا با موقعیتی که سریال داشت و فضایی که طنز بود به این فکر می کردیم که چگونه می‌شود یک سریال طنز را به داعش رساند.

وی افزود: میان مدیران تلویزیون و موسسه اوج که پیش برنده کار بود حرف پیش آمد که چگونه قصه ها به هم وصل شود و چه نتیجه ای از آن گرفته شود که سرانجام در جلسات زیاد و از آنجا که دوستان ارادت بنده و پایتختی ها را نسبت به سردار می دانستند تقاضا کردیم ایشان را ببینیم.

کارگردان سریال پایتخت ادامه داد: در یک صبح زمستانی به ملاقات آقای سلیمانی رفتیم در حالیکه من خودم را آماده کرده بودم با یک فرمانده خشک و عبوس و دور از فضای هنر روبرو شوم ولی در همان سه چهار دقیقه اول از مواجه با ایشان تمام تصورات من به هم ریخت.

وی گفت: همه ما روزهای بخصوصی را در زندگی داریم که ثبت می‌کنیم و تا دم مرگ هم همراه مان هست من هم اینگونه ام و باید بگویم آن روز از روزهای خاص زندگی من بود و است زیرا هم به لحاظ معرفتی برای خودم و هم به لحاظ تکنیک یک اثر هنری، روز دل انگیزی شد. نخستین مساله در ساخت پایتخت 5 این بود که ما چگونه به بحث داعش ورود کنیم و بپردازیم که هم اهداف و پیام لازم را داشته باشد هم شعاری نباشد و هم اینکه امیدبخش تمام شود خب این نگرانی وجود داشت که پایتختی ها مستقیم این را مطرح کنند یا نه.

وی گفت: یک سناریو این بود که خانواده نقی معمولی هر کدام شان تبدیل شوند به یک مدافع حرم و رزمنده و خودشان گلیم شان را بکشند بیرون. وقتی مهر تایید را از سردار گرفتیم هم خیال تیم سازنده هم مدیران و دوستان راحت شد که بله می‌شود به داعش پرداخت ولی به شکل پایتختی نه یک فیلم سفارشی.

این کارگردان تلویزیون ادامه داد: مساله بعدی که سردار سلیمانی نگران بودند و از من پرسیدند این بود که خب سریال چطوری قرار است تمام‌ شود و به کجا می رسد؟ آیا امید بخش تمام می شود یا با شکست و حزن و تلخی؟ که وقتی من انتهای داستان را برایشان گفتم که قرار است یک انگشتر که طواف داده شده است و از انگشت یک سوری به انگشت نقی برود و این خودش پیام را می‌دهد ایشان خیال شان راحت شد.

وی افزود: برای رسیدن به این چیزها که مدنظر ما بود سردار هر آنچه را که ما نیاز داشتیم در اختیارمان گذاشتند همچنین آشنا شدن با عزیزانی که پر از خاطره بودند از طریق سردار برای ما شکل گرفت و به آنها وصل شدیم.

کارگردان سریال پایتخت درباره ویژگی های فردی سردار شهید سلیمانی هم گفت: آن روز برای من مناعت طبع، بزرگ منشی، ذهنیت خلاق و هوشمندی ایشان خیلی عجیب بود و تنها حسرتم این است که قرار بود با تیم نویسنده در سفر بعدی ایشان به سوریه همراه شان شویم ولی نشد چون ما درگیر کار شدیم و ایشان هم سرشان شلوغ شد.

وی افزود: هیچ وقت این صحبت سردار سلیمانی یادم نمی‌ رود که گفت این بچه های مدافع حرم که با شرایط سخت آنجا می جنگند تنها دلخوشی شان، وقت استراحت این است که سی دی های پایتخت را شب ها می بینند و روحیه شان شاد می‌شود.

آقای سیروس مقدم در پایان گفت: قلبا آن چیزی را که اعتقاد دارم گفتم و به همین علت به شدت جای سردار سلیمانی را خالی می بینم.

همچنین در ادامه از قطعه ای با صدای امیریل ارجمند رونمایی شد که در رسای حاج قاسم سلیمانی تولید شده بود. سپس امیر یل ارجمند و پس از آن داریوش ارجمند بازیگر سینمای ایران در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سخنرانی کردند.

در ادامه این مراسم و پس از پخش کلیپی از سخنرانی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فاطمه سلیمانی، دختر سردار شهید سلیمانی در جایگاه این مراسم حاضر شد و به قرائت نامه‌ای از سردار سلیمانی پرداخت که خطاب به وی نگاشته شده بود.

در پایان  مراسم، از تندیس و مجسمه سردار سلیمانی در حضور خانواده سردار شهید سلیمانی ، وزیر صمت،  پیشکسوتان و هنرمندان حاضر در مراسم، رونمایی شد.

تندیس سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به صورت دائمی در یکی از جایگاه‌های موزه مشاهیر برج میلاد قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی حق بزرگی بر گردن همه ی ما دارد وهمه باید مکتب شهید سلیمانی راگسترش دهیم

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه