English

ادامه حواشی تغییر لوگوی موزه هنرهای معاصر؛

احسان آقایی: نشان موزه تغییر نخواهد کرد/طراح اولین لوگو که بود؟

رئیس موزه‌ هنرهای معاصر تهران بر حفظ نشان سابق موزه تاکید کرد.

احسان آقایی: نشان موزه تغییر نخواهد کرد/طراح اولین لوگو که بود؟

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، پس از نشست خبری که روز گذشته در مورد طراحی هویت بصری جدید موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد و  احسان آقایی رئیس موزه و رضا عابدینی گرافیست مطرح کشور در مورد لوگو و آیدندیتی طراحی شده برای موزه توضیحاتی را ارائه کردند موج اعتراضی به حذف نشان اولیه موزه راه افتاد. نشانی که برگرفته از نمای بنای موزه که خود ملهم از «بادگیرهای کویر ایران»  و توسط جواد پویان طراحی شده بود.

این اعتراضات به قدری شدید بود که برخی از لفظ «کودتا علیه لوگوی موزه هنرهای معاصر تهران» بهره گرفته و تلاش مسئولین موزه هنرهای معاصر را اقدامی ضد هویت برای اثبات بی توجهی به نظر اهالی هنر و مخدوش کردن گذشته خواندند.

البته در همان نشست هم رضا عابدینی تاکید کرده بود که پیش بینی او و مسئولان موزه این است که دو سال فرصت نیاز دارند تا این هویت بصری جدید مورد پذیرش جامعه قرا ربگیرد و مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

بر همین اساس نمونه هایی از کاربردهای هویت بصری پویای طراحی شده برای موزه هنرهای معاصر  تهران در پست های اخیر این موزه به کار گرفته شده است.

نمونه ای از استفاده از آدندتی طراحی شده برای موزه هنرهای معاصر تهران توسط رضا عابدینی

نمونه ای از استفاده از آدندتی طراحی شده برای موزه هنرهای معاصر تهران توسط رضا عابدینی

نمونه ای از استفاده از آدندتی طراحی شده برای موزه هنرهای معاصر تهران توسط رضا عابدینی

اما ساعتی پیش احسان آقایی در صفحه رسمی موزه هنرهای معاصر در پستی کوتاه به این اعتراضات واکنش نشان داده و از حفظ نشان موزه خبر داده است.

نشان قدیمی موزه هنرهای معاصر تهران

در این پست با انتشار لوگوی قدیمی موزه نوشته شده است که "احسان آقایی رئیس موزه‌ هنرهای معاصر تهران در خصوص مسائل و نارضایتی‌های ایجاد شده پیرامون معرفی هویت بصری موزه گفت: همانگونه که دیروز نیز در نشست خبری گفتم، نشان موزه تغییر نخواهد کرد و  همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت چنانکه هنوز همان نشان را در شبکه‌های اجتماعی خود بکار گرفته ایم."

طراح نشان موزه کیست و این لوگو در چه زمانی طراحی شده است؟

در ساعات گذشته محمد صحفی که در سال ۱۳۶۹ رئیس مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران شد و این سمت را به مدت هشت سال در اختیار داشت بر تصویب طرح نشان موزه در اواخر دهه شصت و با تصویب هیات داوران متشکل از گروهی از طراحان گرافیک درجه اول کشور تاکید کرد و در واقع به نوعی وجود چنین نشانی را از ابتدای تاسیس موزه رد کرد.

توئیت محمد صحفی

 

جواد پویان عضو هیات علمی گروه ارتباط تصویری دانشگاه سمنان است. وی یکی از داوران دوازدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر «اسماء‌الحسنی» هم بود که در خردادماه 1395 برگزار شد و در آن هنگام این هنرمند را اینگونه معرفی کرده بودند:

"جواد پویان فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق لیسانس رشته کامپیوتر گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه شمال تگزاس آمریکاست. وی سابقه تدریس در دانشکده‌های هنری مختلفی را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده که از میان آن‌ها می‌توان دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا (س)، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تگزاس، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده هنرهای تزیینی دانشگاه هنر اشاره کرد.

جواد پویان طراح لوگوی موزه هنرهای معاصر تهران و شبکه دو سیما

آثار جواد پویان در نمایشگاه‌های گروهی در موزه هنرهای معاصر تهران، دانشگاه شمال تگزاس و گالری مرکزی شهر دنتون آمریکا، تالار مولوی و گالری مرکزی شهر مشهد به‌نمایش درآمده است. همچنین نمایشگاه‌های انفرادی او در شهرهای دالاس و فورت ورث آمریکا، گالری مرکزی دانشگاه شمال تگزاس، گالری دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و گالری لینز شهر وین در اتریش برپا شده است.

پویان عضو انجمن طراحان گرافیک تگزاس و انجمن روانکاوی هنری آمریکاست. طراحی نشانه موزه هنرهای معاصر تهران و آرم شبکه دو سیما از جمله آثار شناخته‌شده این طراح است. پویان اکنون به‌عنوان عضو هیئت علمی در ایران مشغول به تدریس طراحی گرافیک است."

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه