English

پیمان ناجی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

آیا شروع یک پروژه سینمایی اخلاقی است؟/جناب وودی آلن انتقام می گیرد آماده نمایش می شود

کارگردان جناب وودی آلن انتقام می گیرد ضمن اعلام برنامه هایش برای این فیلم، از دغدغه این روزهایش برای شروع یک پروژه سینمایی سخن گفت.

آیا شروع یک پروژه سینمایی اخلاقی است؟/جناب وودی آلن انتقام می گیرد آماده نمایش می شود

پیمان ناجی فیلمنامه‌نویس و فیلمساز در مورد وضعیت تولید جدیدترین اثرش به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: فیلم «جناب وودی آلن انتقام می‌گیرد» یک اثر بیست دقیقه ای و پنجمین فیلم کوتاه من است اما از نظر عوامل، شرایط و تجهیزات تولید اولین اثر من است که کاملا سینمایی و حرفه ای تولید شده است. به بیان بهتر، اولین فیلم من است که با استانداردهای یک فیلم بلند داستانی تولید شده است.

وی افزود: تولید و تدوین این فیلم پایان یافته و به دلیل شرایط بوجود آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا که پیدا کردن افراد سخت تر شده کار با سرعت کمتری پیش می رود و در حال حاضر در حال ساخت موسیقی و اصلاح رنگ به طور همزمان هستیم که مراحل پایانی آن را می گذرانیم و تقریبا چیزی به اتمام آن نمانده است.

ناجی درباره اکران یا پخش جهانی فیلم جناب وودی آلن انتقام می‌گیرد اظهار داشت: دو هدف برای اکران آن در نظر گرفته ام که یکی از آنها حضور در گروه هنر و تجربه در قالب بسته بازگشت فیلم کوتاه به همراه دو پروژه دیگری که قصد ساخت آنها را دارم که یکی از آنها فیلمنامه اش آماده است و کار دیگری که بعد از آن انجام خواهم داد. اگر بتوانم تلاش خواهم کرد که در قالب یک بسته برای این سه اثر یک اکران هنر و تجربه بگیرم.

این فیلمساز جوان افزود: و البته قبل از اینکه به اکران آن فکر کنم، فرم و مدیوم این فیلم به گونه ای است که جشنواره خارجی پسند است، البته منظورم فیلم های اجتماعی سیاه نما نیست بلکه به این دلیل که بازی با ژانر دارد و با المان های سینمایی کار می کند، فکر می کنم که مهمترین و بهترین جایی که می توان آن را عرضه کرد، جشنواره های خارجی هستند و به موفقیتش می توان امیدو داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فراخوانی که منتشر کرده اید، آیا  فیلم جدیدی که قصد ساختش را دارید، مرتبط با قرنطینه و کروناست یا موضوع دیگری دارد؟ گفت: فیلمنامه ای که نوشته ام، با نام موقت «قرنطینه» در مورد کرونا و تک لوکیشن است. داستان در قرنطینه ادامه دارد اما قطعا شرایطش تغییر خواهد کرد. این اثر هم حدود بیست دقیقه است و تمرکز آن نه بر کرونا بلکه بر حواشی آن است و تاثیراتی که بر خانواده گذاشته است. خانواده ای که ظاهرا زندگی نرمالی دارند اما این زندگی به دلیل اینکه پی استواری ندارد، به طور کامل به هم می ریزد.

ناجی افزود: همه شرایط تولید این فیلم از قبیل فیلمنامه، تهیه کننده و سرمایه گذارش آماده است و تنها نکته قابل تامل برای ما سرنوشت واکسن های تولید شده، وضعیت تعطیلی ها و حجم زیاد ابتلا است، که باعث شده که ما چندین بار تصمیم به آغاز تولیدمان را به تعویق بیندازیم. فکر می کنم که بعد از تعطیلی ها با یک فاصله دو هفته ای و بررسی شرایط، کار را شروع کنیم و ان‌شاءالله تا پایان سال کار را به نتیجه برسانیم.

این فیلم‌ساز در پاسخ به این سوال که آیا در حال نگارش کار جدیدی است، گفت: بله در حال نگارش یک فیلمنامه بلند سینمایی هستم که بعد از تولید سه فیلم کوتاهم، به دنبال انجام امور اداری آن فیلم بلند رفته و آن را بسازم. یک فیلمنامه هم برای دوستی نوشته ام که ترجیح می دهم در موردش صحبتی نکنم چرا که با شرایط کرونایی بوجود آمده آن پروژه تعلیق شده است.

این هنرمند در مورد شرایط کاری فعلی اش گفت: بیشتر این روزهایم به تجربه اندوزی، مطالعه و تدریس فیلمنامه نویسی و اموری شبیه به اینها می گذرد و حتی کلاسهای موسسه ای هم که با آن همکاری دارم به صورت آنلاین و مجازی شده است.

وی در ادامه گفت: امیدوارم که زندگی به همان حالت نیمه استانداردی که پیش از این داشتیم برگردد و از این وضعیت سردرگمی خارج شویم که پیش از آغاز هر کاری با این سوال مواجهیم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا کار کردن در وهله اول اخلاقی است یا نه؟ آیا مسئولیت بر عهده آن کسی است که قبول می کند در همین شرایط کار کند یا اینکه چقدر مسئولیت عواقب شروع کار به عهده فردی همچون من است که آغاز کننده یک پروژه است.

پیمان ناجی در پایان اظهار داشت: همه اینها سوالاتی است که مدام ذهن من را درگیر کرده است و فکر می کنم هر کدام از آنها می تواند موضوع یک فیلم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه