English

محبوبه زارعی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

نقش جشنواره فیلم مقاومت در ایجاد فضای رقابتی و انگیزشی

داور بخش فیلمنامه فیلمسازان بسیجی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باعث ایجاد نشاط و انگیزه در بین هنرمندان می‌شود.

نقش جشنواره فیلم مقاومت در ایجاد فضای رقابتی و انگیزشی

محبوبه زارعی ؛ داور بخش فیلمنامه فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به تعریف مفهوم مقاومت، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: مقاومت یعنی استفاده از داشته‌ها و دانسته‌های موجود برای رسیدن به مقصود مدنظر؛ در واقع مقاومت را می‌توان بکارگیری توان و داشته‌های موجود برای مقابله با عوامل منفی و بازدارنده، تعریف کرد.

زارعی که نویسندگی آثاری همچون تله فیلم های بهار و رویای باغ نارنج و فیلمنامه سینمایی جوجه اردک های زشت را در کارنامه خود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری بخش فیلمسازان بسیجی، گفت: این بخش باعث ایجاد نشاط و انگیزه در بین هنرمندان خاصه جوانان و ایجاد فضای رقابتی و انگیزشی در شهرستان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت آثار رسیده به این بخش، افزود: آثار رسیده از نظر کیفیت متنوع بودند. برخی از فیلمنامه‌ها حتی الفبای فیلمنامه‌نویسی را رعایت نکرده‌اند اما برخی دیگر بسیار حرفه‌ای نوشته شده بودند.

زارعی که پیش از این عضو شورای سیاست گذاری جشنواره زنان عاشورایی هم بوده ادامه داد: یکی از مهمترین کارکردهای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت زمینه‌سازی برای ورود جوانان به عرصه‌های بزرگتر است. این موضوع خاصه در مورد هنرمندانی که از مرکز دور هستند، بسیار اثرگذارتر است تا این افراد وارد فضای رقابت با هنرمندان حرفه‌ای شوند.

داور بخش فیلمنامه فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: در کنار برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، ارائه آموزش‌ها در قالب کارگاه و یا کلاس‌های تخصصی نیز می‌تواند با افزایش داشته‌ها و دانسته‌های هنرمندان جوان، به ارتقاء کیفی جشنواره در دوره‌های بعد کمک کند.

محبوبه زارعی تأکید کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تأثیرگذاری بسزایی در سینمای دفاع‌مقدس و انقلاب دارد و می‌تواند در درازمدت کیفیت این گونه از سینما را افزایش دهد.

شایان ذکر است که شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شرایطی متفاوت نسبت به دوره های قبل و در دو قسمت برگزار شد و با برگزاری آیین اختتامیه آخرین قسمت آن هشتم آذر ماه و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور مدیران، داوران و برگزیدگان بخش‌های مختلف به پایان رسید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه