English

مجید گرجیان در گفتگو با خبرگزاری موج:

تمهیدی برای ادامه حیات و پویایی جشنواره‌ها در موقعیت کرونا بیاندیشیم

عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: با همه مشکلات و معضلات فعلی و ناشی از کرونا، شور و شوق جوانان فیلمساز ستودنی است و باید تمهیدی برای بقا و پویایی جشنواره‌ها در موقعیت کرونا بیاندیشیم.

تمهیدی برای ادامه حیات و پویایی جشنواره‌ها در موقعیت کرونا بیاندیشیم

مجید گرجیان مدیر فیلمبرداری و عضو هیات انتخاب بخش داستانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: به نظرم می رسد هنوز زود است  که در مورد تاثیرگذاری کرونا روی تولیدات فیلم کوتاه نظر قطعی بدهیم اما تولیدات سال بعد مشخص خواهند کرد که کرونا تا چه میزان بر روی فیلم‌های ما اثر مثبت یا منفی گذاشته است. نکته مهم اما بی ثباتی قیمت‌ها و گرانی بی سابقه و اتفاق‌های اینچنینی هستند که بدون شک بر تولید فیلم‌های کوتاه و بلند تاثیر منفی گذاشته‌اند و در دراز مدت این نمایانگر خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در چنین شرایطی به احتمال زیاد و‌ همانطور که شاهدیم دچار رکود وحشتناک در تولید کالاهای فرهنگی از جمله فیلم به شکل بلند یا کوتاه خواهیم بود، چراکه در شرایط نابسامان اقتصادی که کرونا هم همجوارش شده سینما به کالای چندم مردم بدل شده است. 

گرجیان با بیان اینکه حتما با انجام تمهیدات خاص و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توان امید داشت که جشنواره‌ها به حیات خود ادامه دهند، اضافه کرد: در حال حاضر بعد از شیوع کرونا جشنواره‌ های زیادی در ایران برگزار نشده و نمی دانیم که چه تصمیمی درست است. نکته مهم این است که باید راهکاری پیدا کرد که هم جشنواره‌ها به حیات خود ادامه دهند و هم خطر و آسیبی متوجه هنرمندان و مردم نشود.

عضو هیات انتخاب جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: کرونا بر کیفیت فیلم ها آنچنان اثری نخواهد داشت اما می تواند بر کمیت آنها اثرگذار باشد. در هر صورت این اتفاق (شیوع ویروس کرونا) خوشبختانه یا بدبختانه برای همه یکسان است و می توان گفت که برای اولین بار عدالت در شکل درست و واقع‌اش برگزار شده است. امیدوار با تدبیر درست در شرایط فعلی قامت سینما خمیده نشود.

وی تاکید کرد: این همه انرژی، شور، احساس و شوق فیلمسازی در بین جوانانی که به قطع آینده سازان سینمای کشورمان هستند، در شرایط سخت اقتصادی و با وجود ویروس کرونا جای ستایش دارد.

این فیلمبردار سینما در پایان عنوان کرد: توجیه اقتصادی در سینما امر مهمی در سرمایه گذاری برای تولید است و بی ثباتی اقتصادی می تواند هم چرخه فیلم کوتاه و هم سینمای بلند ما را به طور جدی تهدید کند. هر فیلمنامه‌ای برای ساخت ابتدا برآورد اقتصادی می شود، من فکر می کنم در حال حاضر هیچ کاری شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه