English

برگزار کننده سوگواره سوگ در خانه کیست؟⁣

موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان، هم موسسهٔ خیریه است و هم مجموعه‌ای است که در زمینهٔ برنامه‌های فرهنگی فعالیت دارد و⁣ تحت اشراف مرجع بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی سیستانی است.

برگزار کننده سوگواره سوگ در خانه کیست؟⁣

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزار موج، اواخر مردادماه بود که فراخوان سوگواره ای با مدیریت مجید مجیدی  با عنوان « سوگ در خانه » و با هدف ترویج فرهنگ عزاداری حسینی، برگزاری شعائر حسینی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا و ارج نهادن به دستورات مراجع عظام به برگزاری روضه‌های خانگی منتشر شد.

بر اساس آنچه که در فراخوان اعلام شده بود، سازمان جوانان راه ایمان به عنوان دبیرخانه سوگواره انتخاب شده است و موضوع این سوگواره، تهیه فیلم کوتاه ۱ تا ۳ دقیقه‌ای با محوریت عزاداری در خانه‌ها با حضور اعضای خانواده اعلام شده بود و مجید مجیدی، رضا میرکریمی ، نرگس آبیار هم هیئت داوران این رویداد را تشکیل می دهند.

جوایز اعلام شده برای این مسابقه عبارتند از:  ۵ سکه بهار آزادی برای نفر اول،  ۳ سکه بهار آزادی به نفر دوم، ۲ سکه بهار آزادی برای نفر سوم  و  نفرات چهارم تا دهم هم هرکدام  ۱ سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد.  به نفر برگزیده آرای مردمی هم ۳ سکه بهار آزادی تعلق می گیرد.

موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان

برگزار کننده سوگواره سوگ در خانه کیست؟⁣

امروز که از مهلت ارسال آثار به این سوگواره نزدیک به سه هفته می گذرد، و آثار در مرحله انتخاب و داوری قرار گرفته اند، صفحه رسمی آن اطلاعاتی را درباره برگزار کننده (دبیرخانه) این سوگواره اطلاعاتی را منتشر کرده است.

این توضیحات به این شرح است:

«موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان، هم موسسهٔ خیریه است و هم مجموعه‌ای است که در زمینهٔ برنامه‌های فرهنگی فعالیت دارد. ⁣⁣

این موسسه تحت اشراف مرجع بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی سیستانی است. در ایام کرونا که مجالس عمومیِ تعظیم شعائر حسینی، مانند سال‌های قبل امکان برگزاری نداشتند، تصمیم گرفته شد با توجه به تاکید ایشان بر احیای عزاداری‌های خانگی، نسبت به ترویج این سنت کهن اقدامی صورت بگیرد.⁣⁣

با حضور آقای مجیدی در موسسه و با همفکری ایشان، تصمیم گرفته شد اولین دورهٔ سوگوارهٔ فیلم کوتاه با موضوع عزاداری‌های حسینی و با عنوان سوگ در خانه، برگزار شود و از بین فیلم های خلاق و حاوی ایده‌های نو که از این رویداد و سنت خانوادگی تهیه شده اند، برندگان توسط هیئت داوران انتخاب شوند‌.⁣⁣

پس از گفتگوهای اولیه، خانم نرگس آبیار و آقای سید رضا میرکریمی دعوت آقای مجیدی و موسسه راه ایمان را پذیرفتند و به عنوان دو داور دیگر به هیئت داوران ملحق شدند.»

موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان-سوگ در خانه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه