English

سید صادق موسوی در گفتگو با خبرگزاری موج (بخش پایانی):

خدمات آموزش مجازی و رایگان انجمن سینمای جوانان ایران/دلیل تعلیق دوره های کامل فیلمسازی انجمن

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از تلاش برای فرهنگسازی و آموزش مجازی تک درس های مشاغل سینمایی به صورت آنلاین به کمک اساتید متبحر سخن گفت.

خدمات آموزش مجازی و رایگان انجمن سینمای جوانان ایران/دلیل تعلیق دوره های کامل فیلمسازی انجمن

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در حالی که شیوع فراگیر بیماری کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت های آموزش حضوری انجمن سینمای جوانان ایران شده است، اما پروسه تولید و فعالیت های غیر حضوری این موسسه رونق گرفته است. در این میان نمایش اینترنتی آثار و آموزش مجازی این موسسه زیر مجموعه معاونت سینمایی وزارت ارشاد که دستاوردهای بزرگی هم در طول دوران فعالیت خود داشته است، از فعالیت های جدید و متناسب با شرایط فعلی محسوب می شود. سید صادق موسوی رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در بخش اول گفتگوی مشروحی که با خبرگزاری موج داشت به جزئیات انتشار بسته های چهارتایی فیلم های کوتاه برای نمایش اینترنتی آنها اشاره کرد. در بخش دوم این گفتگو به فعالیت های آموزشی این موسسه در این روزها و سرنوشت کلاس های فیلمسازی انجمن پرداخته است.

کرونا کلاس های انجمن را متفرق و متکثر کرد

سید صادق موسوی، در مورد وضعیت آموزش در انجمن سینمای جوانان ایران در شرایط کرونایی گفت: در بدو امر و با فراگیر شدن بیماری کرونا، همزمان با فرارسیدن سال نو و تعطیلات نوروز، کلاس های آموزشی ما در سراسر کشور متوقف شد. بعد بنا به شرایط وضعیت کرونا و با توجه به اینکه این امکان وجود داشت که در یک شهر یا استانی شرایط متفاتی از شهر و استان دیگر حاکم شود، به مدیران دفاترمان در استان ها گفتیم که کد فعالیت مجدد اخذ کنند و هم برای ادامه فعالیتشان از ستاد ملی کرونا و هم دفتر استانداری که در این زمینه فعالیت می کند، مجوز اخذ کنند. لذا برگزاری کلاس ها متفرق و متکثر شد. حتی تهران از استان هایی بوده که هنوز هم کلاس هایش برگزار نشده است.

وی افزود: بر این اساس با برنامه ریزی که انجام شد؛ از اساتید تک درس مشاغل سینمایی در دفاتر مختلف خواستیم که کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار کنند تا دوره های ثبت نام کنندگان به پایان برسد. این مسئله در مورد کلاس های دوره کامل فیلمسازی ما سخت تر شد چرا که برخی از درس های این دوره کار عملی دارد. بنابراین این دوره ها را به تعویق انداختیم و امیدواریم که از نظر کرونا، شرایط کشور بهتر شود و بتوانیم کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

ارائه خدمات آموزشی آنلاین رایگان برای علاقمندان در فضای مجازی

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به فعالیت این انجمن در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد گفته شده، در ستاد مرکزی و دفاتر استانی سراسر کشو انجمن، فعالیت های آموزشی در قالب سلسله نشست های تخصصی، گفتگوها، مسترکلاسهایی که در قالب لایوهای اینستاگرام برگزار شد. به عنوان مثال تنها در ستاد مرکزی، ما تا کنون بیش از هشت نشست تخصصی هر چهارشنبه شب برگزار کرده ایم که به طور میانگین لایوهای اینستاگراممان بالای دوهزار بیننده داشته که به صورت کاملا رایگان هم در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این کار را ادامه خواهیم داد، هم برای اینکه فرهنگسازی شود، هم برای اینکه امکان دسترسی همه علاقمندان سراسر کشور به این محتوا و مباحثی که توسط اساتیدی تولید و مطرح می شود که در شرایط عادی هم نمی توانند در همه شهرها حضور پیدا کنند، وجود داشته باشد.

احتمال برگزاری دوره های آموزشی آنلاین رسمی در آینده ای نزدیک

سیدصادق موسوی در مورد آینده این فعالیت ها اظهار داشت: بعدها هم این ایده را داریم که به کمک نرم افزارهای آموزشی لایسنس داری که در چندماه اخیر خریداری کرده ایم و به ما امکان پشتیبانی کامل را می دهند، بتوانیم در وهله اول مسترکلاس ها و ورکشاپ های تخصصی را در قالب فعالیت های رایگان در اختیار علاقمندان بگذاریم و ظرف چند ماه آینده هم، ممکناست برخی از کلاس ها را در قالب ثبت نام و اخذ شهریه و صدور گواهینامه به صورت مجازی برگزار کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران  در پاسخ به این سوال که آیا اساتید این دوره های مجازی باید توانمندی خاصی داشته باشند گفت: نه واقعیتش این است که تخصص چندانی نمی خواهد و فقط کافی است که در یک سطح حداقلی به نرم افزار آشنا باشند. ضمن اینکه ممکن است استاد شاخصی داشته باشیم که خیلی اهل کار کردن با فضای مجازی نباشد اما در حوزه فعالیت خودش از تبحر خاصی برخوردار است که در صورت نیاز ما پشیبانی فنی لازمه را از تهران انجام می دهیم و اگر لازم باشد به محل حضور ایشان مراجعه می کنیم و تا محتوا را برای انتشار آماده کنیم. به عنوان مثال اگر استاد پیشکسوتی باشد که هنرمند مسنی باشد که چندان حوصله نکند تا پای سیستم بنشیند و با نرم افزار ادوبی کانکت کار کند و ... . احتمالا ما باید دو نفر نیروی فنی مان را اعزام کنیم تا همزمان تصویربرداری کرده و سوئیچ کنند و بر روی شبکه ارسال کنند.  

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه