English

با از سرگیری اجرای نمایش یه گاز کوچولو؛

نورا هاشمی نقش زنی برونگرا و طناز را در تئاتر شهر ایفا می کند

نورا هاشمی بازیگر نمایش یه گاز کوچولو از جزییات و ویژگی های نقشش سخن گفت.

نورا هاشمی نقش زنی برونگرا و طناز را در تئاتر شهر ایفا می کند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری موج، بالاخره پس از چند ماه تعطیلی سالن های تئاتر، با مجوز ستاد کرونا و اعلام پروتکل های بهداشتی مجموعه تئاتر شهر از شب گذشته میزبان علاقمندان به تئاتر و تماشای نمایش یک گاز کوچولو به کارگردانی فقیهه سلطانی در سالن سایه شد. سالنی که در حالت عادی گنجایش 100 تماشاچی را دارد و در اولین روز بازگشایی میزبان 30 نفر بود که جدای از اینکه عددی امیدوار کننده به نسبت شرایط موجود است، همراهی و همکاری آنها در رعایت نکات بهداشتی و داشتن ماسک در طول اجرا هم رضایت دست اندرکاران و گروه نمایشی را به همراه داشت.

 نورا هاشمی بازیگر نقش «هلن» در نمایش یک گاز کوچولو در مورد نحوه پیوستنش به این اثر گفت: فقیهه سلطانی از شاگردان سابق مادرم، گلاب آدینه، است که وقتی به من پیشنهاد همکاری را داد بدون هیچ تاملی و با اعتقاد به اینکه ما همه اعضای یک گروه هستیم پذیرفتم. بعد که نمایشنامه به دستم رسید و آن را خواندم متوجه شدم که نقش در نظر گرفته شده برای من هم ویژگی های بارزی دارد.

وی در مورد جزئیات نقشش گفت: نقش یک زن شاد و جذاب با زیر و بم های بسیار و شخصیتی بیرونی، پر ادا و اطوار و خوش رنگ و لعاب دارد که جذابیت کار را برایم بسیار بیشتر کرد. بویژه اینکه متوجه شدم خانم مهسا مهجور و گیلدا حمیدی که از دوستان نزدیکم است هم در این کار حضور دارند

این بازیگر افزود: البته در مورد شخصیت پردازی نقش ها بهتر است که نویسنده و کارگردان بیشتر توضیح بدهند اما برداشت من از نقشم و فضای کار جدای از نکاتی که اشاره کردم این است که ماجرا در فضایی فانتزی رخ می دهد و زنی که من نقشش را بازی می کنم فردی برونگرا و اهل شو دادن است و در ظاهر و باطن اغراق می کند. اما ضمن اینکه به طنازی و پر شور بودن علاقمند است، در عین حال مثل همه آدمها در لحظات مختلف منتناسب با ناراحتی و شادیش حالات مختلفی از خود بروز می دهد و همیشه بشاش نیست.

نورا هاشمی در نمایش یه گاز کوچولو

به تمرین زیاد اعتقاد دارم

نوراهاشمی در پاسخ به این سوال که آیا برای ایفای نقش و بیان دیالوگ ها در متن هم دست برده و تغییراتی به آن داده است، گفت: من در متن دست نبرده ام اما به تمرین زیاد اعتقاد دارم چرا که باعث می شود در حین تمرین متمادی با گروه، شخصیت بیشتر شکل گرفته و پررنگ تر شود و در نتیجه به جذابت های آن افزوده شود. اینگونه نیست که یک خط در موردش خوانده باشیم و بتوانیم بر روی صحنه حاضر شویم بلکه با تمرین می شود به آن شخصیت لایه هایی داد و عمیق ترش کرد و واجد ریزه کاری هایی می شود.

وی افزود: کارگردان آنچه از این نقش می خواست را به من توضیح داد و من هم پیشنهاداتی را در مورد شیوه اجرا دادم و در طول تمرین و تعامل در یک همکاری گروهی، نقش به قوام رسید و شکل گرفت. در این بین گرچه مادرم هرگز فرصتی پیدا نکرد که بر سر تمرین های ما حاضر شود از راهنمایی های او بی بهره ماندم تا زمانی که به تماشای یکی دو اجرای ما آمد و در حد اشارتی جزیی نکاتی را به من یادآور شد.

این هنرمند در مورد پروسه تمرین وتولید این تئاتر گفت: ما نزدیک به شش ماه تمرین داشتیم و در کنار هم به نوعی زندگی کردیم تا به اجرای عمومی رسیدم. اما به اجرای پنجم رسیدیم که بیماری کرونا شایع شد و نمایشمان تعطیل شد تا الان که با بازگشایی مجدد سالن ها روبور هستیم.

وی در مورد بازخورد مخاطبانی که در اجراهای پیش از تعطیلی کرونایی گرفته بود: راستش بیشتر دوستانم با من در مورد کار صحبت کردند و به رغم اینکه افراد صریح و رکی هستند اما فقط تعریف و تحسین از آنها شنیدم که امیدوارم واقعی باشد.

نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی و کارگردانی فقیهه سلطانی است که با بازی گیلدا حمیدی در نقش آنا ، شهروز دل افکار در نقش دراکولا، افشین غیاثی با سه نقش متفاوت، مهسا مهجور در نقش ماریا و نورا هاشمی در نقش هلن به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی ساعت 19 و سی به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرای خود را آغاز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه