English

یادداشتی از علی دارابی؛

مرحوم کشاورز مرد بی تکرار سینما و تلویزیون بود

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در یادداشتی درمورد مرحوم محمدعلی کشاورز بر تکرار نشدنی بودن او تاکید کرد.

مرحوم کشاورز مرد بی تکرار سینما و تلویزیون بود

به گزارش خبرگزاری موج، علی دارابی در یادداشتی به مناسبت درگذشت هنرمند برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون نوشت: زنده یاد محمد علی کشاورز یکی از چهره‌های ماندگار هنر ایران زمین بود، مردی که به حق، نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرده است: نام او بر پرده نقره‌ای یا بر صفحه تلویزیون، مشتاقان بسیاری را به آن فیلم و سریال جذب می‌کرد و بازی‌های درخشان و طبیعی‌اش در نقش‌ها و تیپ‌های مختلف، به شخصیت‌های بسیاری جان داد و چهره‌هایی متفاوت از هنر و توانمندی او را در اذهان ایرانیان به یادگار گذاشت.

دکتر دارابی در ادامه به نقش‌آفرینی مرحوم کشاورز در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف اشاره و آورده است: از جمله مهم‌ترین آثار کارنامه درخشان استاد کشاورز می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی «دایی‌جان ناپلئون»، «آتش بدون دود»، «هزاردستان»، «سربداران»، «افسانه سلطان و شبان» و «پدرسالار» اشاره کرد همچنین ٤٥ فیلم سینمایی، ٣٨ سریال و ده ها تله تئاتر از جمله کارنامه هنروى محسوب می‌شود. او همدوره، همراه و همبازی بزرگانی چون عزت الله انتظامی ، علی نصیریان ، جمشید مشایخی و داود رشیدی بود که از آنها با عنوان پنج تن بازیگری سینمای ایران یاد می شود، پنج ستاره‌ای که تکرار نشدند. 

وی افزوده است: مرحوم کشاورز قلبی مهربان و شخصیتی بسیار دوست‌ داشتنی داشت و  به عشق هنر این سرزمین و مردم کشورش نفس می‌کشید. اخلاق حرفه‌ای و تعهد به کار از مهم‌ ترین خصوصیات زنده‌ یاد محمدعلی کشاورز بود. او هنرمندى بزرگ بود، مردی از صحنه تئاتر که سینما و تلویزیون را هم با هنر بی بدیل خویش، جلا و صفایی دیگرگونه می‌بخشید؛ نقش‌هایی که او در فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون آفرید، از یاد مخاطبان نمی‌رود چرا که بازی هنرمندانه کشاورز، شخصیتی حقیقی را خلق می‌کرد که در آثار بعدی، خبری از تکرار نبود، بلکه شخصیتی نو و هنری متفاوت را به رخ می‌کشید. 

دکتر دارابی در انتها با بیان اینکه فقدان این هنرمند و چهره با وقار تئاتر، سینما و تلویزیون، غمی جانکاه برای جامعه هنری ایران و همه مردم کشورمان است خاطرنشان کرده است: او به حق، سرمایه‌ای بود که جای خالی‌اش را نمی‌توان پُر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه