English

خیام وقارکاشانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

بچه مهندس موفق شده بسیاری از مسائل را برای مردم روشن کند/همه جای دنیا به سرباز وطن احترام می گذارند

بازیگر نقش سعید در سریال بچه مهندس 3 از نحوه پیوستنش به این مجموعه و سختی های این نقش علمی-امنیتی سخن گفت.

بچه مهندس موفق شده بسیاری از مسائل را برای مردم روشن کند/همه جای دنیا به سرباز وطن احترام می گذارند

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، خیام وقارکاشانی متولد ۸  مرداد سال ۱۳۶۰ در کاشان و دارای مدرک کارشناسی بازیگری است که در این شبهای رمضانی با نقش سعید در فصل سوم سریال بچه مهندس میهمان دیدگان مخاطبان تلویزیون است. 

این بازیگر در گفتگو با خبرگزاری موج، در مورد نحوه پیوستنش به این سریال گفت: من می دانستم که دو فصل قبلی سریال «بچه مهندس» بسیار موفق بوده و مورد پسند مخاطب واقع شده است. در ابتدا برای نقشی با من صحبت شد که بعد با صلاحدید علی غفاری کارگردان، نقش «سعید» به من پیشنهاد شد که وقتی در مورد جزئیاتش با من صحبت کردند، آن را دوست داشتم و پذیرفتم.

وی تصریح کرد: چندان کمیت نقش برایم اهمیت نداشت اما احساس کردم مجموع اتفاقاتی که برای این نقش می افتد، آن را در ذهن مخاطب ماندگار می کند و همین برایم مهم بود؛ ضمن اینکه تجربه های جدیدی در آن بود که به عنوان یک بازیگر دوست داشتم آنها را تجربه کنم.

وقارکاشانی در مورد اینکه آیا تصوری از این داشت که یک درام اجتماعی به یک سریال امنیتی تبدیل شود گفت: راستش به این وضوح برایم شرح داده نشد اما به هر حال به عنوان یک بازیگر دوست دارم که تمام نقش ها را تجربه کنم و این ربطی به احساس من نسبت به درستی و یا اشتباه بودن آن نقش ها (شغل ها یا افراد) ندارد بلکه یک تجربه هنری است که حتما جذابیت های خودش را دارد.

این بازیگر در مورد لحظه رخ دادن حادثه ترور که منجر به فلج شدن سعید در سریال می شود گفت: این صحنه توسط بدلکاران اجرا شد هرچند که خود من هم سر صحنه حضور داشتم. ابتدا قرار بود که این تصادف در خیابان رخ دهد اما بعد کارگردان تصمیم گرفت که آن را در پارکینگ اجرا کند. من واقعا در این مورد تردید داشتم چرا که تجربه بسیاری از کارها در ایران نشان داده که این صحنه ها غالبا باسمه ای و نچسب اجرا می شوند؛ اما وقتی نتیجه کار را دیدم متوجه شدم که علی غفاری کاملا حساب شده چنین تصمیمی گرفته و اتفاقا از یک فضای محدود سکانس جذابی خلق کرده است.

خیام وقارکاشانی در سریال بچه مهندس3

سخت ترین بخش بازی در نقش سعید

این بازیگر سریال بچه مهندس 3 در مورد سخت ترین کاری که در این مجموعه تلویزیونی داشت گفت: شاید کسی از مخاطبین باور نکند که بازیگری اداعا کند که نقش یک بیمار دراز کشیده بر روی تخت و کاملا ایستا سخت ترین کارش بوده اما واقعیت این است که این بخش از کار هم از نظر روانی و هم جسمانی سخت ترین بخش کار من بود چرا که در آن حالت درازکش عملا تمام ابزار بیانی خود را از دست می دهم به جز چشمانم و صورتی که اتفاقا به خاطر آن گردنبند خاص کمترین تحرک را دارد و حتی بیان من را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

وی در مورد تکرار گریم و حالت نقشش در اکثر آثاری که بازی کرده گفت: تقریبا از سال ۹۶ و بازی در سریال «زندگی از نو» که نقش یک محیط بان را ایفا می کردم، گریمم در آثاری که بازی در آنها را پذیرفتم تقریبا به همین شکل در آمده است. البته این برای یک بازیگر خوب نیست چرا که باید در کارنامه خود تنوعی از نقش ها را داشته باشد. شاید خودم هم در این ماجرا مقصرم که نقش های نسبتا مشابهی را پذیرفته ام.

خیام وقار کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است در نقشهایی کمی پرتحرک تر و بااکشن بیشتر هم ایفای نقش کند گفت: اگر در توانم باشد چرا که نه. این سریال و نقشی که برایم تعریف شده بود کشش چنین حرکاتی را نداشت و نهایت تلاش ما تایپ سریع و محکم کوبیدن بر کلید اینتر بود چرا که بیشتر ما وجهه علمی و دانشگاهی داشتیم نه ماموران عملیاتی که در صحنه های ضد وخورد و یا تعقیب و گریز حضور داشته باشیم. 

این بازیگر در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه نقش های مختلفی که بازی کرده اید یک محیط بان بودن سخت تر است یا یک نیروی امنیتی گفت: هر دوی اینها مشاغلی سخت و خطرناک هستند با این تفاوت که اگر برای یک محیط بان در جایی مشغول خدمت است که اگر اتفاقی رخ دهد کمتر کسی هست که به دادش برسد و حتی در درگیریها اگر از خود دفاع کند ممکن است محکوم هم بشود و اما برای یک نیروی امنیتی در شهر امکانات بیشتری وجود دارد و قانون هم در موارد مقتضی از او حمایت می کند.

بچه مهندس خاطره رشادت شهدای کشور را زنده کرده است

این هنرمند در پاسخ به اینکه آیا بازی در نقش یک نیروی امنیتی در شرایط کنونی کشور برایش حاشیه ساز شده یا خیر گفت: بازخوردی که تا کنون از مردم در سطح شهر و یا فضای مجازی گرفته ام بسیار مثبت بوده و انتقاد خاصی نشنیده ام، ضمن اینکه اگر هم مطرح می شد من چندان توجهی به آن نمی کردم.

وی افزود: به نظر من این فصل از سریال بچه مهندس توانسته بسیاری از مسائل را برای مردم روشن کتد و خاطراتی را از شهدایی همچون سردار سلیمانی یا شهدای هسته ای یا شهید طهرانی مقدم و حتی مدافعان حرم و رزمندگان دفاع مقدس را برای آنها تداعی کند و به یاد همه بیاورد که مسئله امنیت جدای از مسائل دیگری همچون مسائل سیاسی است و ربطی به ضعف عملکردها و نابسامانی ها ندارد.

این هنرمند و فعال فرهنگی در ادامه اظهار داشت: به هرحال مردم همه جوامع فارغ از نوع و دوران حکومت هایشان، به سربازان خود با دیده احترام می نگرند و این یکی از اجزای طبیعی و واقعیت های موجود هر جامعه و بویژه جامعه ما است. امیدوارم که این سریال ادای دینی باشد نسبت به همه کسانی که آن طور که باید و شاید دیده نشده و تقدیر نشده اند، در عین حال که در امنیت جامعه موثر و دخیل هستند.

خیام وقارکاشانی در سریال بچه مهندس3

بازیگر نقش سعید در پاسخ به این سوال که آیا برای ایفای نقش در این سریال نیاز به مشاور و آموزش های خاصی داشتید یا خیر گفت: آموزش خاصی برای بخشهای امنیتی نیاز نبود چرا که خیلی از آنها در محیطهای امنیتی واقعی ضبط نمی شد و تنها در برخی موارد همچون کارگاه تولید کوادکوپتر که در کارگاه های واقعی حضور پیدا  می کردیم، اگر نیاز به مشورت داشتیم از پرسنل همانجا سوالاتمان را می پرسیدیم.

یکی از نقشهای اصلی سریال سریال «بوم و بانو» هستم

وی در مورد جدیدترین فعالیتش گفت: به طور همزمان با ضبط سریال بچه مهندس و تا پیش از عید که کارها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شد در سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی حضور داشتم که در آن هم یکی از چند نقش اصلی را به عهده دارم.

خیام وقارکاشانی ادامه داد: این سریال اثری تاریخی است که به تاریخ معاصر و سالهای دهه 20 و 30 می پردازد که نمی توانم جزییات بیشتری از آن را توضیح دهم اما در آن گریم نسبتا متفاوتی دارم.

وی تصریح کرد: تولید این سریال هم مانند بسیاری از کارهای دیگر تا خردادماه تعطیل شده و کار هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگری از تئاتر بیرجند تا بچه مهندس ۳/لطفا به بازیگران شهرستانی هم توجه کنید

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه