English

مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با موج مطرح کرد:

کمیسیون فرهنگی مجلس آتی باید توان بازکردن گره ها را داشته باشد/ مجلس با قانونگذاری صحیح می تواند مشکلات هنرمندان را حل کند

مسعود شجایی طباطبایی گفت: نیاز به یک کمیسیون فرهنگی جدی و فعال داریم که بتواند گره ها را باز کند و با وضع قوانین درست مشکلات معیشتی هنرمندان و اقتصاد هنر را برطرف کند.

کمیسیون فرهنگی مجلس آتی باید توان بازکردن گره ها را داشته باشد/ مجلس با قانونگذاری صحیح می تواند مشکلات هنرمندان را حل کند

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج مسعود شجاعی طباطبایی طی روزهای گذشته با انتشار کاریکاتورهایی در صفحه شخصی اش تلاش کرد تا ویژگی های یک نماینده مجلس خوب از نظر خودش را اعلام کند. متین بودن، اهل باندبازی نبودن، فیلم بازی نکردن!، متواضع بودن، قانع بودن، نخوابیدن در جلسات مجلس، مردم دار بودن، استفاده کردن از وسایل نقلیه عمومی و سوء استفاده نکردن از مردم از جمله ویژگی های مورد نظر این هنرمند کاریکاتوریست بود. بر همین اسا از این هنرمند متعهد و پرکار و مسئول، درمورد انتخابات این دوره مجلس سوال کردیم.

ویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطباییویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطباییویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطبایی

وی در پاسخ به این سوال که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس آینده، توقع شما از مجلس در برخورد با فرهنگ و هنر چیست، گفت: ما نیاز به مجلسی داریم که بتواند از ایجاد مقدمات و شروع اتفاقات جدی حمایت کند تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در این حوزه مشاهده کنیم.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: متاسفانه می بینیم که بودجه هنر بسیار ناچیز است و حتی همین مبلغ ناچیزی که در بودجه پیش بینی شده برای ورزش و هنر به طور یکجا تصویب شده است که نیاز به بازنگری جدی دارد.

ویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطباییویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطباییویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطبایی

این کاریکاتوریست مطرح کشور ادامه داد: نیاز به یک کمیسیون فرهنگی جدی و فعال داریم که بتواند گره ها را باز کند نه اینکه به عنوان مثال مانند نماینده محترم در شرایط خاص پیش آمده چندی پیش، با موضع گیری نا مناسب به جای بازکردن گره ها، صدها گره دیگر را ایجاد کند. یعنی به جای اینکه دست اندرکاران جشنواره فجر را زیر سوال برده و مورد پرسش قرار دهد، انگشت اتهامش را به سمت هنرمندانی می گیرد که در یک جو احساسی واکنشی نشان دادند. گرچه عملکرد این هنرمندان که سر بزنگاه رفتار نا مناسبی انجام ندادند هم مورد تایید من نیست.

ویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطباییویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطبایی

شجاعی طباطبایی افزود: به هرحال نیاز به این داریم که کمیسیون فرهنگی در مجلس شکل بگیرد تا در مقاطع مختلف سال از این تعداد هنرمندان مطرحی که د رعرصه های مختلف هنری کشور حاضر و فعال هستند، با برپایی نشست های دوره ای برای اتخاذ تصمیمات صحیح تر مشورت بگیرد و از همراهی آنها بهره بگیرند. خیلی از گره ها با همدلی و هراهی هنرمندان به واقع شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: من نمی خواهم بگویم که تا کنون توجهی نشده است اما معتقدم که به این مقوله خیلی کم توجهی شده است. همانطور که نمی توان ادعا کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران کنونی هیچ کاری برای هنر و هنرمندان نکرده است بلکه می شود گفت که در چه حوزه های کم و یا بی توجهی کرده است.

ویژگی های یک نماینده خوب از نظر مسعود شجاعی طباطبایی

شجاعی طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما دخالت مجلس در امور هنری و یا وضع قوانین سختگیرانه ممیزی است، گفت:البته که  نه! بلکه معتقدم که در شرایط فعلی نیاز به یک اتفاق خیلی جدی داریم تا کمیسیون فرهنگی باید تسهیلات بیشتر و ویژه ای را برای هنر و بویژه هنرمندان عرصه تجسمی در نظر بگیرند چرا که این حوزه خیلی مهجور واقع شده و مشکلات جدی در وضعیت معیشتی و اقتصاد هنر داریم که با قانون گذاری صحیح حل شدنی است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه