English

در نشست خبری پدران عنوان شد:

به بهانه پدران قصه پسران را تعریف کردیم

نشست خبری فیلم سینمایی پدران با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم برگزار شد.

به بهانه پدران قصه پسران را تعریف کردیم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم سینمایی پدران با حضور شهرام مسلخی تهیه کننده، سالم صلواتی کارگردان، حسین قورچیان صداگذار، بسطام سعادت جلوه های ویژه بصری، حمید بخشی طراح صحنه، مهتاب معتصب طراح لباس، گلاره عباسی ، هدایت هاشمی ، علی ثانی فر ، مهدخت مولایی بازیگران فیلم، محمدرضا مقدسیان مجری و علی اکبر عبدالعلی زاده منتقد در پردیس ملت برگزار شد.

علی‌ اکبر عبدالعلی زاده منتقد حاضر گفت: در مواجهه با این فیلم از دو منظر نکاتی را ذکر می کنم؛ اول محتوای فیلم که حرف های جدیدی درباره اینکه در تغییر فرهنگی کشور هیچ راهکاری نداریم می زند و مساله بعدی تقابل نسل ها. تا زمانی که هر کسی هنوز فرزند است متوجه دغدغه‌های پدرش نمی‌شود و تا زمانی که خودش پدر نشود نیز همچنان درک نخواهد کرد. شما همیشه فکر می‌ کنید فرزندتان را می‌شناسید اما مساله اصلی این است که شما او را نمی شناسید و همیشه باید طوری رفتار کنید که انگار او را نمی‌شناسید. یک اتفاق سبب می شود خانواده ها متوجه عدم شناخت کافی خودشان از فرزندانشان می‌ شوند.

وی، انتخاب همدان به عنوان لوکیشن فیلم از ویژگی‌ های مثبت فیلم برشمرد و افزود: در فیلمبرداری پدران خیلی کم با آدم‌ های قصه مواجه و همراه می شویم در حالی که کارگردان می تواند با بهره گرفتن از عواملی مانند تدوین، صدا و فیلمبرداری، فیلم را جذاب تر کند. من فکر می کردم فیلم به خاطر هزینه کم به این شکل ساخته شده اما در اصل این ساختار انتخاب سالم صلواتی به عنوان کارگردان بوده است.

شهرام مسلخی درباره تهیه‌ این فیلم گفت: من می دانستم که پدران به جشنواره راه می یابد چراکه یک کارگردان فیلم اولی در ابتدای راه به چنین فیلم هایی با لوکیشن زیاد نمی پردازد و به سراغ فیلمی آپارتمانی می رود.

وی خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها در سلیقه مخاطب تاثیر زیادی دارند. تلاش کردیم در فیلم مان طرح مساله کنیم و به مسائل روز جوانان بپردازیم. ما آدم‌های بدی نیستیم ما را دور نیندازید!

صلواتی همچنین درباره دلیل نام‌گذاری پدران گفت: ما در فیلم به واسطه پدران می خواهیم داستان پسران را نشان دهیم. من پدر هستم و یک پسر 9 ساله دارم. این فیلم قرار بود پنج سال قبل ساخته شود که اگر این اتفاق در آن زمان می افتاد، تاثیر ببشتری داشت زیرا در آن زمان مسائل اجتماعی اهمیت بیشتری داشتند. سعی کردیم داستان را سرراست بیان کنیم، حتی اگر به آن نگاه تلویزیونی وارد شود. انتخاب نام پدران برای فیلم به خاطر پدرانی بود که در فیلم حضور داشتند.

گلاره عباسی بازیگر این فیلم هم گفت: ما در فیلم سالم صلواتی به دنبال تولید فیلم خوب بودیم و برای به تصویر کشیدن یک قصه متفاوت دور هم جمع شدیم. به نظر من هنوز بازی کردن در فیلم‌های این چنینی جالب است گرچه زمانی که در فیلم کارگردان‌های کاراولی کار می‌کنیم زمان زیادی برای تمرین نداریم. 

ثانی‌فر هم به کوتاه بودن فرصت تمرین اشاره کرد و در واکنش به سوالی که به مشابه بودن بازی اش در چند فیلم اخیر اشاره داشت گفت: بازیگران باید در مورد بازی یک بازیگر نظر دهند! 

صلواتی در مورد لهجه همدانی در فیلمش که مورد انتقاد یک خبرنگار قرار گرفت، توضیح داد: تمام تلاشمان را به خرج دادیم تا مردم شریف همدان را همان طوری که هستند نشان بدهیم. اینکه انتظار داشته باشم تمام بازیگران لهجه همدانی را به خوبی ادا کنند کمی غیرقابل باور است. برای مثال برای منی که کُرد هستم گویش پیمان معادی به عنوان یک کُرد قابل قبول نبود اما وقتی داستان به درستی روایت می شود، جای تقدیر دارد و تاثیرگذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه