English

پیمان جبلی در همایش گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده برون مرزی: 

مزیت نسبی ما در عرصه رقابت بین المللی پیام انقلاب اسلامی است

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در همایش گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده برون مرزی گفت: مزیت رسانه های برون مرزی ما نسبت به رقبای قدرتمند جهانی، پیام انقلاب اسلامی است.

مزیت نسبی ما در عرصه رقابت بین المللی پیام انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج مراسم «تجلیل از مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌ مرزی صدا و سیمای ج.ا.ا. در خط مقابله با جنگ نرم»  صبح روز یکشنبه مورخ مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور و عضو هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما، محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان در کنار میزبانشان پیمان جبلی معاون برون‌مرزی صدا و سیما و برخی از پرسنل و کارشناسان این معاونت حضور داشتند.

از مهمانان ویژه این مراسم به سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه، سفرای فلسطین و یمن در ایران، ابوشریف نماینده جهاد اسلامی و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، پیمان جبلی گفت: در مهرماه سه تن از همکاران برون مرزی در منا و افغانستان به شهادت رسیده اند که به همین دلیل هرساله در این ماه به 

انقلاب اسلامی ایران در مرزهای خودش محدود نبوده نه با این نگاه که به دنبال کشورگشایی باشد بلکه وحدت پیام جهانی و بین المللی رهبران آن بوده و رسانه های برون مرزی در همین راستا فعالیت می کنند. بنابراین ارزش و مزیت نسبی ما برگرفته از همین رسالت جهانی و پیام انقلاب اسلامی است که امتیاز انحصاری ما در مقابل رقبای مقتدر جهانی ما است.

وی افزود: هر روزی که می گذرد احساس می کنیم اهمیت کار برون مرزی بیشتر می شود و در معرض دید دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی قرار می گیرد.

شبکه های برون مرزی در رصد شبانه روزی دشمنان هستند. حتی همین چند روز پیش تصویر منتشر شده از اتاق ارتش سایبری که بر علیه جمهوری اسلامی توسط یکی از کشورهای منطقه ایجاد شده، بر روی مانیتور تصویر شبکه پرس تی وی بوضوح دیده می شد. 

جبلی در تأکیدی دوباره اظهار داشت:  رسانه های برون مرزی از بعد امکانات به رقبای خود نمی رسند اما ویژگی نسبی آنها پیام انقلاب اسلامی است.

در ادامه و پس از پخش پیام ضیف الله الشامی سخنگوی دولت یمن به این همایش و دو اجرا از گروه سرود محراب، بخش ویژه نکوداشت سرکار خانم مرضیه هاشمی مجری، خبرنگار و مستند ساز شبکه پرس تی‌وی با حضور سردار سلامی، حسام الدین اشنا، سید عباس موسوی، علی عسکری و پیمان جبلی برگزار شد.

مرضیه هاشمی هم گفت: من از خدا شاکرم که در این زمان و در خط مقدم جنگ نرم قرار دارم و این یک فرصت برای ما است. 

در ادامه این مراسم سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: جهان براساس غلبه حق و حقیقت خلق شده است و اصل بر این است که همیشه حق پیروز است. اصالت در وجود، با حقیقت است و به محض ظاهر شدن حقیقت باطل نابود می شود. یعنی باطل ذاتا نابودشدنی است. در هستی اصالتی برای شر و شرور وجود ندارد. شما هرگز نمی توانید شاهد چیرگی تاریکی بر خورشید باشید..

وی افزود: گرچه موازنه در عالم بر اساس مقدار نیست همانطور که به طور سمببیک خورشید از تاریکی های عالم کوچکتر است اما بر آنها غلبه می کند. در عالم معنا، بر اساس موازنه تاثیر به جای موازنه قوا داستان تحولات تغییر می کند. رسانه های برون مرزی ما در یک فضای نابرابر از یک نبرد جدید عمل می کند.

سلامی ادامه داد: آرایش رقیب بسیار فراتر از آرایش ما است اما فرض کنید یک نفر حقیقت را بگوید و افراد زیادی دروغ، جهان کدام را می پذیرد. این اعتماد به نفس بسیار فراتر از آن آرایش است. همانطور که وقتی پیامبر مبعوث شد آیا کسی باور می کرد که پیامش به این سرعت بخش های مهمی از سیاره زمین را تحت تاثیر قرار دهد. 

فرمانده سپاه خطاب به فعالان رسانه ای برون مرزی گفت: شما در یک نبرد رسانه ای جهانی قرار دارید در حالی که جنگ ها هم تغییر شکل داده و از میادین جنگ به دنیای ذهن ها تغییر مکان داده است و هر کسی دنیای ذهن ها را تصاحب کند و بهتر شکل دهد موفق تر است. این رسالت شما را تعیین می کند و جغرافیای جنگ رسانه ای متفاوت از جنگ های معمول است جغرافیای حق و باطل و معیار اصلی پیروزی حق است اما مهم روش های است که این حق را به دنیا معرفی کنیم روش ها مانند ارزش ها مهمند و هرگاه روش ها و ارزش های ما منطبق و حق و در مسیر حق باشند بر دل می نشینند میدان رسانه فطرت انسانها است.

واقعیت ها مهمند اما مهمتر از واقعیت ها تصویر آنها در ذهن است. دشمنان ما آینده را بر اساس تغییر ذهن ما می سازند یعنی جهان جدید را براساس معماری ذهن ها می سازند.

دشمن با بیان اینکه دنیا کوچکتر و به هم نزدیک تر می شود در تلاش برای رسیدن به سه ویژگی است. این سه ویژگی عبارتند از: اول داشتن عقاید مشترک و جهان بینی یکسان که به این منظور مفاهیم یکسان تعریف شود و مهمتر از آن سعی می کنند که مصادیق آنها را هم یکسان ببینیم. دوم ورودی اطلاعات یکسان و در آن واحد دریافت انها، که همان مدیریت ادراک است و سومین ویژگی این است که همه مصرف کننده کالاهای یکسان و دارای سبک زندگی یکسان باشند. البته این اهداف در حد حرف باقی نمی ماند به سرعت عملیاتی می شود. 

وی افزود: تاثیر رسانه و تفاوت آن اینجا است که دو جهان ساخته می شود یک جهانی که در آن دموکراسی، جنگ و دفاع مشروع را وارونه نشان می دهد. این یک واقعیت است که حقیقت نیست. تلاش رسانه های باطل بر این است که همه زشتی ها را زیبا نشان دهد. امروز این واقعیت تلخ تا خانه های ما رفته است. حتی خانواده ها هم به آن کمک می کنند و با حبس کودکان در منزل امکان هدایت پذیری آنها از دور را فراهم می کنند. در این حالت دفاع مشروع به تروریسم تعبیر می شود.

سردار سلامی ادامه داد: اما از طرف دیگر دفاع یمنی ها می شود صدای حقیقت و رسانه نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت و به اصطلاح عامیانه بی غیرت باشد. جنس رسانه های ما از این نوع است. شما چون حقیقت را می گویید موفق می شوید. در رسانه بزرگترین قدرت اعتبار و اعتماد است. مهم نیست تعداد رسانه های آنها زیاد است. جغرافیای تاثیر شما فطرت انسانها است پس شما باید همیشه حقیقت را بگویید و انصاف را حتی در برخورد دشمن رعایت کنید. دین ما آنقدر زیباست که وقتی تعالیمش را می شنوید شیفته اش می شوید.

وی افزود: چه کسی جز شما فریادهای یک کودک فلسطینی زیر آوار را به گوش دنیا می رساند؟ پس خبرنگاران شما افتتاح کننده راه حقیقت هستند و گاه در این راه شهید می شوند.در واقع شما در یک جنگ و دفاع شرافتمندانه حضور دارید و اگر نبودید دشمنان کل دنیا را می گرفتند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمنان را نگاه کنید که قفل شده اند. نقطه اغاز زوال یک قدرت، نداشتن استراتژی برای ادامه حرکت است. چرخه حرکت قدرت های باطل یک نمودار سهمی است که یک نقطه اوج دارد. فلسفه ای که آنها را شکل می دهد آنها را شکست می دهد چرا که دست آفرین است. فلسفه امروز آنها نگاه کنید. در محتوای یک مضمون شیک اما ظالمانه است و در همه نقاط هسته مقاومت را در مقابل خود شکل می دهد.

سردار سلامی ادامه داد: آنها به نقطه ای رسیده اند که هر چه بیشتر حرکت می کنند بیشتر آسیب می بینند.گرچه آنها در عرصه نظامی و حتی در عرصه سیاسی فعلا قدرت اول را دارند اما به گفته خودشان ظبه دلیل فقدان حکمت و رهبری روحانی در عمل می مانند.فلسفه شأن شکست خورده است چون نی خواهند جهل را ترویج کنند در ظاهر اطلاع رسانی فریب را ترویج می کنند. فلسفه این سوی خط، فلسفه ای برای نجات مستضعفان است که دوست ایجاد می کند و سطح اتکای قدرت افزایش پیدا می کند. دشمن در حال ترک میدان است و ما در حال فتح آن.

وی ادامه داد: ما حتی در میدان‌های تقابل سخت هم نگران نیستیم و گاهی شاهد مثالهایی را می آوریم تا دشمن به اشتباه نیفتد. ما که به صحنه نگاه می کنیم عملیات روانی فصل مشترک ما و رسانه است گر چه در عملیات روانی گاهی خلاف واقع هم گفته می شود اما شما باید مرجع حقیقت در عالم باشید چرا که هیچکس دوست ندارد که دروغ بشنود حتی دروغگویان. جریان موفقیت در رسانه نقطه نیست بلکه مسیر است. کسانی که بیشتر  دروغ شنیده اند به حقیقت رقبا بیشتری دارند. شما هم مرجع و هم ملجا هستید و از پشتیبانی خدا بهره مند هستید.

در ادامه علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما هم در پایان این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان و مهمانان این مراسم گفت: امیدواریم که ما هم روایت گر خوبی برای اسلام و انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: ما باید سرعت، دقت و صحت را هنرمندانه تلفیق کنیم و هیچکدام فدای دیگری نشود. جنگ بزرگ رسانه ای را درک کنیم و بتوانیم به خوبی عمل کنیم. جنگ رسانه ای مهم و پیچیده است. عدم درک مختصات این جنگ و حجم و تعدد رسانه ها موجب می شود که از مرجعیت رسانه های ما کاسته می شود. ما برای حفظ این مرجعیت باید برنامه های شاخص خود را حفظ کنیم و من خواهش می کنم که این موضوع را جدی بگیرید.

علی عسکری ادامه داد: ما روایتگر مظلومیت هایمان هستیم و باید ظلم ها را بشناسیم و به خوبی روایت کنیم.از همه مهمتر باید افول و‌زوال جبهه مقابل است. امروز جبهه دشمن درحال فروپاشی است و امروز جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و ما باید به خوبی آن را تبیین کنیم.

در پایان این مراسم از منتخبین پرسنل معاونت برون مرزی تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه