English

در نشست خبری روز صفر عنوان شد:

شخصیت‌پردازی روز صفر، کلاسیک نیست

نشست خبری فیلم سینمایی روز صفر با حضور سعید ملکان تهیه کننده و کارگردان و امیر جدیدی و ساعد سهیلی و تعداد دیگری از بازیگران و عوامل برگزار شد.

شخصیت‌پردازی روز صفر، کلاسیک نیست

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم سینمایی روز صفر که در اولین سانس روز سوم سینمای رسانه اکران شد، برگزار شد و سعید ملکان نویسنده کارگردان و تهیه‌کننده، میثم مولایی تدوینگر، علی قاضی مدیر فیلمبرداری، امیر ملک پور طراح لباس، سهیل دانش اشراقی طراح صحنه، امیر جدیدی ساعد سهیلی و مهدی قربانی بازیگران فیلم روز صفر و فرزاد حسنی به عنوان مجری مجری و پوریا ذوالفقاری به عنوان منتقد جلسه، حضور داشتند.

سعید ملکان درباره فیلم و انتخاب سوژه سخت و روند پژوهش فیلم گفت: چند سوژه‌ای در ذهن داشتم که این سوژه را انتخاب کردم. این فیلم بر اساس طرحی از آقای اصفهانی بود. فیلم بر اساس واقعیت بود و با زبان سینما آن را جذاب‌تر کردیم.

ساعد سهیلی درباره تفاوت این نقش با بقیه نقش‌‌هایش گفت: خوشحالم بعد از دوسال به سینما برگشتم و درباره تفاوت نقش، باید بگویم خیلی تفاوت داشت. این نقش برایم کنجکاو برانگیز بود و کمی پا را فراتر گذاشتم و کنجکاوی‌ام را برانگیخت که چطور می‌شود یک آدم معمولی که دستفروشی می‌کند به چه می‌رسد که در این مرحله‌ قرار می‌گیرد.

امیر جدیدی نیز گفت: کم پیش می‌آید در سینما چنین نقشی را ایفا کنیم و خیلی ان را دوست داشتم. توانایی فیزیکی این نقش خیلی خوب بود و دوست داشتم آن را محک بزنم و از ملکان برای این پیشنهاد تشکر می‌کنم.

ملکان درباره هزینه ساخت فیلم توضیح داد: قرار بود فارابی مشارکت کند اما چند روز مانده به فیلمبرداری، فیلم به نظرشان جذاب نیامد و مجبور شدم آن بخش را بین تعدادی از دوستانم تقسیم کنم که هنوز هم به آنها بدهکارم. 

وی درباره نبود آهنگساز در فیلم نیز اظهار کرد: نمی‌خواستیم موسیقی انتخابی در فیلم داشته باشیم و آهنگساز فیلم‌مان، افشین عزیزی الان مشغول به کار است. تنها برای رسیدن به جشنواره مجبور شدیم از موسیقی انتخابی استفاده کنیم.

پوریا ذوالفقاری منتقد جلسه نیز گفت: در طول سال با پروژهای مختلفی روبرو هستیم که از انتشار خلاصه قصه‌شان به دلیل لو رفتن قصه ترس دارند و در چنین فضایی رفتن به سراغ چنین داستانی که آخر قصه مشخص است، ریسک کمی ندارد و مجبور هستید به قالبی فکر کنید که جذابیت داشته باشد، بنابراین اگر قرار بود فیلم فضایی معماگونه داشته باشد، جذابیت نداشت. 

وی افزود: نقطه قوت فیلم، فراتر رفتن از عملیات امنیتی است و قصه به جدال دونفره کشانده شده که به کشمکش نمایشی فیلم کمک کرده است. در فضای سینمای ایران که قصه لو رفتن مهم است، رفتن به سراغ چنین موضوعی ریسک بود.

ذوالفقاری همچنین بیان کرد: شخصیت‌پردازی در این کار کلاسیک نیست و با مجموعه‌ای از اطلاعات و ضداطلاعات روبرو هستیم که اگر درست درآید برای مخاطب جذاب‌تر خواهد بود. همچنین قطعا چنین فیلمی با کشمکش زیاد نیازمند ریتم یکدست است و تدوین آن بسیار سخت بوده است.

کارگردان روز صفر درباره اغراق در شخصیت‌پردازی بازیگران گفت: علاقه داشتم از قالب‌های رایج و ترسو بیرون بیاییم و ما اینجا هیچ اغراقی در شخصیت‌پردازی نداشتیم ولی چون اینقدر مخاطب این نوع کار را ندیده است، به نظرشان اغراق می‌آید. در ۲۵ سالی که در سینما هستم ندیدم دو نفر (ساعد سهیلی و امیر جدیدی) اینقدر پای یک فیلم بایستند و از جان مایه بگذارند.

وی درباره انتخاب ساعد سهیلی بیان کرد: قطعا توانایی ساعد سهیلی سبب شد او را انتخاب کنم.

ملکان در ادامه اظهار کرد: دوست داشتم آدم‌هایی که برای ارامش و امنیت کسور فعالدهستند ثبت کنم. همچنین اگر اینها برای ملت کاری می‌کند طلبکار نباشد.

مسعود فراستی که در این جلسه حضور داشت، گفت: اولین فیلم ملی اکشن ضدامنیتی ایران ساخته شد و افتخار می‌کنم حق مطلب با سینما ادا شد و این برای من بسیار عزیز است و به همه تیم فیلم تبریک می‌گویم. کارگردان تکنیک بلد است و از نظر من بهترین فیلم جشنواره بود.

در بخش دیگری از این نشست امیر جدیدی در مورد بازی اش در نقش مامور امنیتی ایرانی گفت: تا به حال چنین نقشی را تجربه نکرده بودم و نیاز داشتم که خیلی چیزها از جمله گرفتن صحیح اسلحه را بیاموزم که ارشا اقدسی در این زمینه به من کمک بسیاری کرد. این کار آمادگی و توان بدنی زیادی نیاز داشت.

وی تاکید کرد: این کاراکتر عاشق ایران است و در سخنان پلان پایانی که من بسیار دوستش دارم مشخص می شود که تمام گفتگویش با ایران است و به نظر من این بالاترین اعتقاد است.

در ادامه ملکان در مورد بودجه کلی این پروژه گفت: البته اعلام دقیق بودجه صرف شده به دلیل باقی ماندن بخش‌های تکمیلی پس‌تولید مقدور نیست ولی فکر می کنم که تا اینجا حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

تهیه کننده روز صفر ضمن تایید جدا شدن دو نفر از عوامل این فیلم در برلین از گروه تولید گفت: به امید اینکه شاید این افراد پشیمان شده و برگردند اسامیشان را اعلام نکنیم بهتر است اما تنها نکته ای که می شود گفت این است که در این ماجرا از ما چیزهای با ارزشی دزیده شد.

در بخش پایانی این نشست سعید ملکان در پاسخ به خبرنگار موج، امکان نمایش نقش سردار سلیمانی در این عملیات به دلیل وقوع ترور و شهادت ایشان همزمان با روزهای تولید این فیلم گفت: واقعیت این است که زمانی که سردار سلیمانی به شهادت رسید ما مشغول ضبط صحنه هایی در برلین بودیم و در واقع هیچ کاری برای درج چنین محتوایی در فیلم نمی توانستیم انجام دهیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه