English

بهتاش صناعی ها در نشست خبری قصیده گاو سفید عنوان کرده:

قصدمان زیر سوال بردن قصاص نیست اما معتقدیم می توان در مورد این قانون بحث کرد

نشست رسانه ای فیلم قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی ها برگزار شد.

قصدمان زیر سوال بردن قصاص نیست اما معتقدیم می توان در مورد این قانون بحث کرد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، دومین نشست خبری اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به فیلم قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها اختصاص داشت.

در این نشست که اجرایش همانند نشست قبلی به عهده محمود گبرلو بود، غلامرضا موسوی تهیه کننده، بهتاش صناعی‌ها نویسنده و کارگردان، مهرداد کوروش‌نیا نویسنده، امین جعفری مدیر فیلمبرداری، عطا مهراد تدوینگر، عبدالرضا حیدری صدابردار، حسین قورچیان صداگذار، کامران خلج طراح چهره‌پردازی، علیرضا ثانی‌فر، مریم مقدم، پوریا رحیمی سام و رضا درستکار به عنوان منتقدحضور داشتند.

در ابتدای این نشست رضا درستکار گفت: در زمانه ای که هیچ‌کس در جامعه و رسانه ها سخن از امر اثباتی نمی کند سخت است که از فیلمی که دوستش داری سخن بگویی، همه را عادت داده ایم که فیلم ها را به کنیم.

وی افزود: این که کارگردانی بتواند همه چیز را به اندازه در فیلم بیاورد و دمای جامعه را در فیلمش متعادل حفظ کند و ما بتوانیم از زن فیلم به عنوان یک زن مقاوم سخن بگوییم.

بهتاش صناعی ها در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در مورد نام این فیلم و تک پلاتی از یک گاو گفت: گاو را به عنوان یک سمبل استفاده می کنیم که یکی از برداشت‌ها می تواند قربانی قصه باشد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا شما بدنبال نه گفتن به قصاص بودید، گفت: من موافق زیر سوال بردن قانون قصاص نیستم بلکه ما سعی کرده ایم که پیرامون آن سخن بگوییم. البته هر قانون باگ هایی دارد که می تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

صناعی‌ها در پاسخ به این سوال که آیا داستان این فیلم برگرفته از یک پرونده واقعی است گفت: نه نیست اما چه پیش از انقلاب و چه بعد از آن پرونده های متعدد مشابه این، در کشور داشته ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در این زمینه تصریح کرد: من علاقمند فیلم ۲۱ گرم هستم اما این فیلم برداشتی از آن نیست. 

در این بخش مهرداد کوروش نیا هم اضافه کرد: اولین نسخه فیلمنامه این فیلم سال ۹۱ نوشته شده است. حتی پیش از احتمال باران اسیدی، این فیلم نوشته شد.

مریم مقدم هم در این بخش گفت: نقش های این فیلم پیچیدگی های خاص خود را داشتند که بازیگر باید می توانست آن را در روند بازی‌اش لحاظ کند. من و بهتاس صناعی ها با هم فیلمنامه را نوشتیم. مینا زنی است که سختی‌های زیادی می‌کشد اما در عین حال پرقدرت است و امیدش را از دست نمی‌دهد، عاشق می‌شود و به پایانی که دیدید می‌رسد و از ابتدا هم فکر می کردیم که من برای بازی این نقش مناسب هستم. هر بازیگری یک روندی در بازی اش دارد که نسبت به فیلمنامه بروز می کند.

صناعی‌ها در مورد بازیگر نقش قاضی گفت: پیش از این قرار بود که شهاب حسینی نقش قاضی را بازی کند که به دلایلی این اتفاق رخ نداد و الان فکر می کنم که وضعیت بهتری پیش آمده است.

موسوی هم گفت: این فیلم و قصه مرتبط با یک واقعه یا زمان و مکان خاص نیست و در هر جا که چنین قانونی وجود دارد ممکن است چنین اشتباهی در آن رخ دهد.

بهتاش صناعی ها هم افزود: در این فیلم نگاه ویژه ای به مسائل انسانی داشته ایم و اصولا خود را به عنوان یک کارگردان در جایگاهی نمی بینم که بتوانم در مورد بود و نبود یک قانون صحبت کنم.

وی در پاسخ به سوالی که اشاره به اعتصاب کارگرها داشت گفتظ: کانسپت انتخاب طبقه کارگر برای نقش مینا واکنشی به اتفاقات زیادی که در مورد اعتصابات و بازداشتهای کارگری رخ می دهد است.

علیرضا ثانی‌فر در پاسخ به خبرنگار ما در مورد تشابه بازی و نقشش با فیلم کوتاه تشریح گفت: این مسأله شاید به گریمم بر می گردد و گرنه عملا این نقش با آنچه در تشریح بود تفاوت دارد. من سعی کردم لحن متفاوتی داشته باشم اما  اگر شباهت هایی به آن نقش دارد شاید از تجربه و سواد کم من است.

وی افزود: این اولین تجربه ای بود که من همراه کارگردان برای انتخاب لوکیشن می رفتم و در دفتر آقای موسوی تک تک روزهای پیش تولید را همراه گروه بودم.

ثانی در پایان گفت: برایم سوالی از شما  اهالی رسانه پیش آمده که چطور شما تنها با بازیگر یا کارگردان سخن می گویید و به دیگر عوامل تولید توجهی نمی کنید در حالی که تلاش زیادی می کنند تا یک اثر به نتیجه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه