English

حفظ گویش گیلکی از مأموریت های مهم صدا و سیمای مرکز گیلان است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حفظ گویش گیلکی از مأموریت های مهم صدا و سیمای مرکز گیلان است.

 حفظ  گویش گیلکی از مأموریت های مهم صدا و سیمای مرکز گیلان است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با از مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان و عوامل سریال جایزه 3 با بیان اینکه صدا و سیما  با تولید برنامه ها و سریال های فاخر و هنرمندانه نقش بی بدیلی در حل مسائل و مشکلات مختلف دارد افزود: رسانه ملی در کنار بیان مشکلات به دور از سیاه نمایی، به بیان نقاط روشن و توانمندی های انقلاب با هدف امیدآفرینی  هم می پردازد.

آیت الله فلاحتی حفظ  گویش گیلکی را از مأموریت های مهم صدا و سیمای مرکز گیلان دانست و تاکید کرد : هنرمندان و برنامه سازان در حفظ فرهنگ و آداب بومی و محلی که در مواقعی مورد غفلت واقع شده است نقش مهمی  دارند.

وی هنرمندان را به ساخت فیلم های کوتاه از زندگی اهل بیت علیهم السلام توصیه کرد و گفت : صدا و سیما برای ایجاد نشاط معنوی در بین مردم بیش از پیش تلاش کند.

امام جمعه رشت افزایش نشاط اجتماعی را  لازم دانست و افزود : توجه به مشکلات مردم و بیان آن با زبان هنر و طنز البته به دور از توهین می تواند بسیار اثر گذار باشد.

توجه به جایگاه و شخصیت زن در جامعه ایرانی از دیگر موادی بود که آیت الله فلاحتی به آن تأکید کرد و گفت :  نویسندگان و کارگردانان تلاش کنند هویت واقعی زن ایرانی را از طریق بازیگران زن در سریال ها متبلور کند.

وی بر ساخت برنامه های فاخر در راستای حفظ جایگاه والای خانواده نیز تأکید کرد و خواستار برنامه سازی برای شناساندن مفاخر گیلان بخصوص مفاخر در قید حیات همچون پروفسور سمیعی شد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار از ساخت فصل چهارم سریال جایزه در سال آینده خبرداد.

محمد باقر باقرزاده افزود : صدا و سیمای مرکز گیلان همواره در تلاش است تا مشکلات جامعه و مطالبات مردم را در قالب برنامه های مختلف بیان کند.

وی گفت : ایجاد نشاط اجتماعی، امید آفرینی، طرح موضوعات وحدت آفرین و توجه به کانون خانواده از جمله موضوعات مهمی است که صدا و سیما سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه