English

در نشست خبری ترامپیسم ۲ عنوان شد:

امیدواریم پس از سیلی فرهنگی ترامپ سیلی نظامی ما را هم دریافت کند / مشکلات اخلاقی ترامپ را نادیده گرفتیم

مسعود شجاعی طباطبایی در نشست خبری اختتامیه ترامپیسم 2 گفت: با برپایی نمایشگاه ترامپیسم، اولین سیلی سنگین و آغاز انتقام سخت را در حوزه جنگ نرم شاهد خواهیم بود و امیدواریم پس از این سیلی فرهنگی ترامپ سیلی نظامی ما را هم دریافت کند.

 امیدواریم پس از سیلی فرهنگی ترامپ سیلی نظامی ما را هم دریافت کند / مشکلات اخلاقی ترامپ را نادیده گرفتیم

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، نشست خبری اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم سه‌شنبه ۱۷ دی ماه با حضور علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سیدمسعود شجاعی دبیر این مسابقه در ساختمان شهدای موزه دفاع مقدس برگزار شد.

علی اصغر جعفری در ابتدای نشست با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و با تکرار شیوه شکل‌گیری این مسابقه گفت: رفتارها، موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، نمایانگر واقعیت نظام آمریکا بود و عملا چهره واقعی این نظام چهره را نمایان کرده است. با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ترامپ، تصمیم گرفتیم مسابقه کارتون و کاریکاتوری با محوریت این رفتارهای نژادپرستانه و غیرانسانی راه‌اندازی کنیم. 

وی با بیان اینکه هنرمندان همیشه پیش‌قراول هستند و در مقابل جریان سلطه ایستاده اند، ادامه داد: خوشبختانه در دوره گذشته این مسابقه شاهد حضور گسترده هنرمندان بین‌المللی بودیم و میزبان ۱۵۰۰ اثر از ۵۰۰ هنرمند از ۷۵ کشور دنیا شدیم. 

ترامپ واقعیت امریکا را هویدا کرد

جعفری تصریح کرد: این در حالی بود که هنوز در سال ۹۷ ویژگی‌های شخصیتی ترامپ برای جهانیان مشخص نشده بود اما با این اوصاف شاهد دو نوع واکنش و بازتاب رسانه ای بودیم که برخی سعی کردند این حرکت را کوچک جلوه دهند و از طرف دیگر عده ای هم  این حرکت را ستودند و اذعان کردند که جز ایران کشور دیگری جرات برگزاری چنین رویدادی  را ندارد.

وی افزود: حتی آمریکاییان دو نفر از هنرمندان خود را تحت فشار گذاشتند که چرا شرکت کرده‌اند و حتی از حضور آنها در ایران نیز جلوگیری شد. ضمن اینکه جربان رسانه‌ای صهیونیستی هم خیلی تلاش کرد که این صدا به گوش جهانیان نرسد.

جعفری سپس به دومین دوره مسابقه ترامپیسم اشاره کرد و گفت: در حالی دور دوم فراخوان را اعلام کردیم که تنفر جهانی نسبت به ترامپ بیشتر شده بود و همین موضوع کمک کرد واقعیت بیشتر عیان شود. اکنون در استانه برگزاری اختتامیه دومین دوره، شاهد وحشیانه‌ترین اقدامات نسبت به مردم ایران هستیم و ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش تایید مجددی بر این بود که دولت آمریکا خلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: همین مسئله نشان‌ می دهد که مقابله ما با سلطه امریکا، فلسفه و روند درستی دارد و مردم ایران و جهان هم بیش از پیش پی به خباثت آمریکا برده اند. با این عملکرد، آمریکا در سرازیری افول قرار داشت اما این روند سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

نشست خبری اختتامیه ترامپیسم 2

اولین سیلی فرهنگی به ترامپ در راستای انتقام سخت

در ادامه این نشست  سیدمسعود شجاعی طباطبایی نیز در ادامه نشست با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی و تاثیر حضور ایشان در امنیت منطقه و بیان اینکه معتقدیم مسابقه ترامپیسم پاسخ جدی مردم ایران، هنرمندان ایرانی و خارجی به سیاست‌های ترامپ است، گفت: شهادت سردار سلیمانی به واسطه دستور مستقیم ترامپ، اتفاق بزرگی است، چرا که اتفاقاتی بعد از این اتفاق در آینده رخ خواهد داد که یکی از این اتفاقات، اخراج آمریکایی توسط پارلمان عراق بود.

وی افزود: به زودی با برپایی نمایشگاه ترامپیسم، اولین سیلی سنگین و آغاز انتقام سخت را در حوزه جنگ نرم شاهد خواهیم بود و امیدواریم پس از این سیلی فرهنگی ترامپ سیلی نظامی ما را هم دریافت کند. کار اصلی ما جنگ رسانه‌ای و نرم در فضای مجازی است و قطعا برای انتقام خون سردار، جنگ نظامی هم نیاز است.

مطالبه هنرمندان از ایران

دبیر هنری این مسابقه افزود: هر جای دیگری از عالم اگر مسابقه ترامپ برگزار می‌شد شاید شاهد چنین مشارکتی نبودیم اما ایران پیش‌قراول ترامپیسم بوده که حرکتی ابتکاری در مواجهه با شخصیت سیاسی و منحوس آمریکا است. هنرمندان جهانی از ما به عنوان کشوری که می‌تواند این مسابقه را برگزار کند، مطالبه دارند و انتظار دارند تا نسبت به اتفاقات جهانی و منطقه واکنش داشته باشیم. همانطور که بعد از اینکه سردار سلیمانی اعلام کرد ظرف کمتر از سه ماه داعش از بین خواهد رفت، ما نیز فراخوانی اعلام کردیم و دیدیم که هنرمندان دنیا نگاه جدی نسبت به اتفاقات دارند.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: هنوز فراخوان مسابقه اعلام نشده بود، تایمز اسراییل بلافاصله نسبت به مسابقه موضع گرفت و با لحنی تند آن را زیر سوال برد و مدعی شد که ایران با جوایز زیاد هنرمندان را قانع می‌کند! این در حالی است که جوایز یک مسابقه ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی صهیونیستی بسیار بیشتر از جوایز ما است که البته میران مشارکت چندانی هم ندارد.

این هنرمند مطرح ادامه داد: ما از بازخوردهای رسانه‌های غربی و صهیونیستی کتابی آماده کردیم که در آن برخورد کی‌گیل که سندیکای کاریکاتور هم دارد و اسناد برخورد تندی با فدراسیون کاریکاتوریست‌های جهانی و اروپا داشت و این فدراسیون را مورد انتقاد قرار داد هم درج شده است. امسال نه تنها فدراسیون جهانی در این مسابقه شرکت می‌کند بلکه رییس و مدیران آن کاریکاتور برای ما ارسال می‌کنند.

استقبال پرشور هنرمندان جهان از ترامپیسم 2

سید مسعود شجاعی طباطبایی با ذکر اینکه دومین دوره مسابقه ترامپیسم شاهد حضور بیشتر هنرمندان بودیم همچنان که از ۷۹ کشور جهان شاهد حضور ۱۸۶۴ اثر از ۶۲۵ هنرمند هستیم که نشان می‌دهد منطق جمهوری اسلامی از پذیرش مطلوب‌تری برخوردار شده است.

وی سپس اعلام کرد: در کنار ۱۹۸ هنرمند ایرانی، هنرمندانی از کشورهای امریکای لاتین، اروپا و منطقه در این مسابقه شرکت کرده اند. بیشترین میزان مشارکت از خاور دور و آمریکای لاتین بویژه از ارژانتین، کلمبیا، مکزیک و برزیل بوده است.از غرب اروپا هم بیشترین آثار از بلژیک، اسپانیا هلند و اکراین به دست ما رسیده است. یمن، عراق، اردن و سوریه بیشترین شرکت کننده در میان کشورهای منطقه را داشتند که بیشترین تعداد متعلق به هنرمندان عراقی است و پیش بینی می شود که شهادت دو فرمانده ایرانی و عراقی، سبب پیوند بیشتر بین ما خواهد شد. از خاور دور هم شاهد حضور پر تعداد هنرمندان چین و اندونزی بودیم.

طباطبایی افزود: به دلیل پرتعداد بودن ایرانی‌ها، مجموعه سازمان هنری دفاع مقدس ۱۰ جایره بیشتر و هر کدام به مبلغ یک میلیون تومان به علاوه مدال مسابقات برای این هنرمندان در نظر گرفته است.

وی افزود: داوری انجام شده آثار انجام شده و ترکیب داوری متشکل از سه داور ایرانی شامل محمدحسین نیرومند ، سعید صادقی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی و دو داور بین‌المللی شانکار پامارثی و جیتت کاسدانا از اندونزی بود که در میان داوران ایرانی، سعید صادقی برنده رتبه دو دوره قبل و من هم به عنوان نماینده مجموعه در جمه داوران حضور داشتم.

شجاعی طباطبایی در مورد اختصاص جایزه ویژه ای با عنوان سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: در این مورد ابراز همدردی هنرمندان فرهیخته جهان بسیار جالب بود و آثار متعددی را در همین روزها برای ما فرستادند که شاید تصمیم بگیریم و بخش ویژه ای برای اکران آنها برگزار کنیم.

وی در مورد افزایش بخش هایی به ترامپیسم در دوره های بعد گفت: ذیل ترامپیسم چند محور همچون جنگ‌طلبی، نژاد پرستی، خروج از معاهدات برجام و گازهای گلخانه‌ای اعلام شده بود که در بخش ترامپ و جنگ‌طلبی آثار زیادی دریافت کرده ایم. این شخص بسیار منفور است و هر هنرمندی سیلی سختی بر صورتش زده است. 

ترامپ دور بعدی ریاست جمهوری را نخواهد دید

در همین ارتباط علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس هم گفت:  اگر ضرورتی بود که ترامپیسم 3 را با افزایش بخش ها برگزار خواهیم کرد اما به گمان ما ترامپ دوره بعدی را نخواهد دید و شاید دیگر نیاز به ادامه این مسابقه نباشد.

وی افزود: آثاری که درباره فساد اخلاقی ترامپ ارسال شده است، به دلیل رعایت حدود اخلاقی از داوری خارج و حتی در شمارش آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه نیاوردیم. واقعا ابعاد منفی این فرد فراتر از آن چیزی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد و هر روز بر منفور بودنش اضافه می شود اما ما سعی کردیم به مباحث عمومی ترامپ برسیم.

شجاعی طباطبایی در مورد مراسم افتتاحیه نمایشگاه ترامپیسم 2 گفت: شنبه ساعت ده سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس   نمایشگاه داریم که سعی می کنیم با حضور خانواده شهدا از غنای خاصی برخوردار باشد. در عین حال نمایشگاه این آثار در تمامی مراکز حوزه هنری برپا خواهد شد و هم اکنون در مرحله چاپ آثار هستیم. در واقع کل این رویداد به همت موزه دفاع مقدس انجام شده و حوزه هنری در ارتباط با برپایی نمایشگاه مشارکت کرده است.

اعتراض هنرمندان نشانه منفور بودن ترامپ است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج در مورد حضور جیم کری در مسابقه ترامپیسم 2 گفت: گرچه این پیشنهاد از سوی شما در جلسه پیش مطرح شد اما امروز می بینیم که بر تعداد هنرمندان معترض نسبت به این فرد افزوده شده و اعتراض هنرمندان سینماگر در مراسمی همچون گلدن گلوپ نشان دهنده این است که دامنه نفرتی که از ترامپ وجود دارد، بسیارگسترده است. 

طباطبایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در مورد احتمال برگزاری نمایشگاه این مسابقه در کشورهای دیگر گفت: کتاب آثار این نمایشگاه چاپ می شود ضمن اینکه بسته ای که از این مسابقه آماده شده، قابل ارائه به کشورهای دیگر است.

جعفری هم در پایان این نشست خبری اعلام کرد: در کنار همه جوایز اعلام شده، به کلیه برگزیدگان آن، تندیس حاج قاسم را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار اهدا می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه