English

معاون هنری از اپرای ملی وین بازدید کرد

معاون هنری با همراهی هیات ایرانی که برای برگزاری روزهای فرهنگی ایران در 10 و 11 نوامبر به اسلواکی سفر کرده بود، از اپرای ملی وین بازدید کرد.

معاون هنری از اپرای ملی وین بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، هیات ایرانی که برای برگزاری روزهای فرهنگی ایران در 10 و 11 نوامبر به اسلواکی سفر کرده بود، در سفر خود به وین به دعوت معاون فرهنگی وزارت امور خارجه اتریش از اپرای ملی وین بازدید کرد.

در این بازدید، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و اعضای ارکستر سازهای ملی ایران حضور داشتند. بخش‌های ماشینری، پشت صحنه، تجهیزات صحنه، سالن و تمامی بخش‌های اپرا مورد بازدید اعضای هیات قرار گرفت. در این بازدید خانم ترسا ایندجین معاون فرهنگی وزارت امور خارجه اتریش نیز حضور داشت.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به وین در ملاقات با معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش شرکت کرد. در این دیدار مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، حمیدرضا مدد کاردار سفارت ایران در وین و همچنین ، مسوول بخش سیاسی وزارت خارجه اتریش، پیتر میکل رییس دپارتمان استراتژیهای فرهنگی، همکاری و بردجه فرهنگی، کریستین اوتنگروبر رییس واحد تفاهم نامه های فرهنگی و علمی اتریش حضور داشتند.

در این ابتدای این ملاقات خانم ایندجین، آمادگی این جلسه را برای طرح هرگونه جهت توسعه همکاری فرهنگی و گفتگوی میان ادیان‌ها اعلام کرد.

حمیدرضا مدد نیز با بیان اینکه زیر ساخت اصلی برای امضای تفاهم‌نامه ام او یو با تلاش دو طرف بالاخره نهایی شد، از اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای امضای این سند خبر داد.

سید مجتبی حسینی نیز در این دیدار دوجانبه، برگزاری هفته فرهنگی ایران را پیشنهاد داد و گفت: در این زمینه آمادگی داریم تا هفته‌ای فرهنگی که گونه های مختلف هنر را عرضه کند اجرا کنیم که اگر زمان این رویداد تعیین شود مقدمات اجرایی ان را می توان تعریف کرد.

ایدجبین معاون فرهنگی وزارت خارجه اتریش با استقبال از این پیشنهاد درخواست کرد تا موسساتی از سوی ایران معرفی شود که یک بسته قابل اجرا برای این هفته فرهنگی با یک کانسپت مشخص را مطرح و اجرایی کند. وی گفت: طبق تجربیاتم شاید بهتر این هست یک موسسه بزرگتری مسوولیت پروژه را به رهبری دو کشور عملیاتی کند.

مسوول بخس سیاسی وزارت خارجه اتریش نیز در ادامه تاکید کرد:  ما علاقه‌مند هستیم همکاری خود را با ایران تعمیق ببخشیم و به قطعه موسیقی که سال های سال نواخته ایم ادامه بدهیم، خوشحالیم از اینکه از امکان ارتباط چند بخشی با ایران برخورداریم.

در ادامه این ملاقات مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی با قدردانی از میزبانی گرم و فراهم کردن امکان بازدید از اپرای وین برای هیات ایران گفت: در حوزه موسیقی می‌توانیم فعالیت های مشترک هنری داشته باشیم، همچنین حضور سولیست های اتریشی در ایران می تواند موجب انتقال تجربیاتی در حوزه موسیقی شود.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد به عنوان یک فرد عملیاتی موارد مطروحه را با بخش‌های مرتبط طرح و ارتباط لازم جهت اجرای این فعالیت‌ها را بین بخش‌های مربوطه ایجاد کند.

همچنین دفتر فرهنگی صدراعظم اتریش در ادامه این دیدار آمادگی این نهاد را برای همکاری فرهنگی با ایران اعلام کرد و گفت: این دفتر به عنوان موسسه دولتی که فعالیت های موسسات و موزه‌ها را در سطح ملی به عهده دارد به لحاظ قانونی آزادی کامل را برای فعالیتهای بین المللی مستقل در هر کشوری دارد.

در پایان این نشست مقرر شد تا موارد طرح شده در خصوص همکاری‌های فرهنگی به صورت عملیاتی از سوی دو طرف پیگیری شود. همچنین اثر هنری ایرانی توسط سید مجتبی حسینی به معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش اهدا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه