English

شهرام ذوالفقاری به خبرگزاری موج گفت:

حضور فعال در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن علیه رسانه های مقاومت

سردبیر اتاق خبر هیسپان تی وی اظهار داشت: این شبکه هویت خود را در حضور فعال در خط مقدم مقابله با جنگ نرم رسانه های متخاصم علیه ایران و رسانه های مقاومت، تثبیت کرده است.

حضور فعال در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن علیه رسانه های مقاومت

شهرام ذوالفقاری سردبیر اتاق خبر هیسپان تی وی در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج، از این شبکه به عنوان رسانه آلترناتیو یاد کرد و افزود: سعی ما در هیسپان تی وی بر این است تا به جریان خبری و اتفاقاتی که توسط رسانه های بین المللی و شناخته‌شده دنیا پوشش داده نمی شود و یا هدفمند به آن ها پرداخته می شود، بپردازیم و اخبار مربوط به مسائل خاورمیانه ، اتفاقات جنگ یمن ، مسائل مرتبط با فلسطین و اسرائیل و همچنین رویدادهای مربوط به کشور خودمان را از زوایای واقعی وحقیقی آن انعکاس دهیم و به نظرم این نکته ما را نسبت به رسانه های بین المللی متمایز می کند.

سردبیر اتاق خبر شبکه هیسپان تی وی ضمن اشاره به هدف‌گذاری رسانه های مختلف دنیا برای فعالیت در عرصه بین المللی و تاثیرگذاری بر مخاطبان هدف خود، هدف اول تاسیس شبکه هیسپان تی وی را ارتباط با جمعیت زیاد اسپانیایی زبان های جهان عنوان کرد: حدود نیم میلیارد اسپانیایی زبان در جهان وجود دارد که جمعیت قابل توجهی است و این نیاز احساس می شد که صدا و سیما هم این مخاطبین گسترده را پوشش دهد. ما طبق رسالت خود به عنوان یک رسانه آلترناتیو، وارد این جریان رسانه‌ای شدیم و بُعدی از اخبار و حقایق را که در رسانه های بین المللی  از آن ها گفته نمی شد و یا کمتر پرداخته می شد، مورد توجه قرار دادیم و این مساله جزو اهداف اصلی شبکه هیسپان تی وی محسوب می شود.

ذوالفقاری در خصوص تاثیرگذاری شبکه هیسپان تی وی در عرصه بین‌المللی گفت: در حوادثی که حدود سه یا چهار سال قبل در اسپانیا رخ داد و تظاهرات های گسترده‌ای را علیه دولت شاهد بودیم، پوشش ما مسئولین اسپانیایی را به این سمت سوق داد تا شبکه هیسپان تی وی را از شبکه کابلی این کشور قطع کنند. این مسئله نشان از تاثیرگذاری هیسپان تی وی و دیده شدن این شبکه دارد، چرا که می دیدند این شبکه به خوبی حوادث و سرکوب هایی را که در آن مقطع در اسپانیا اتفاق می افتاد، پوشش می دهد.

وی ادامه داد: عملکرد هیسپان تی وی در ونزوئلا نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ما با شبکه تله سور این کشور قرارداد همکاری داریم و برنامه هایی را به صورت مشترک تولید می کنیم. حتی در سفری که شخص آقای اجاره دار، مدیر شبکه هیسپان تی وی به ونزوئلا داشتند، آقای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به اسم ایشان را صدا زد و از هیسپان تی وی به خاطر توجه به اخبار ونزوئلا و آمریکایی لاتین تشکر کرد. در بعضی کشورهای دیگر همانند آرژانتین که رسانه هایی با منشا و ریشه صهیونیستی در آنجا حضور دارند، واکنش های منفی نسبت به عملکرد هیسپان تی وی نشان دادند و خواستند مانع از فعالیت ما بشوند.

ذوالفقاری افزود: بنابراین، اینها نشان می دهد که پوشش ما تا چه تاثیرگذار بوده و محتوای هیسپان تی وی در این کشورها دیده می شود. در واقع می توان گفت هیسپان تی وی حضوری فعال در خط مقدم مقابله با جنگ نرم رسانه های متخاصم علیه ایران و رسانه های مقاومت رقم زده و هویت خود را در این زمینه تثبیت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه