English

نیکنام حسینی پور در گفتگو با خبرگزاری موج:

چاپ آثار دفاع مقدسی مانع فراموش شدن بخشی از هویت ما است

رییس خانه کتاب اظهار داشت: دفاع مقدس بخشی از هویت ما است و ما نمی توانیم آن را فراموش کنیم و گرانی کاغذ بهانه خوبی برای پرهیز از چاپ آثار دفاع مقدسی نیست.

چاپ آثار دفاع مقدسی مانع فراموش شدن بخشی از هویت ما است

نیکنام حسینی پور رییس خانه کتاب، در پاسخ به این سوال که آیا در زمانی که صحبت از گرانی کاغذ و وضعیت بد اقتصادی می شود، پرهیز از چاپ آثار دفاع مقدسی و بویژه کتاب عکس در این حوزه درست است، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج گفت: نه چنین کاری درست نیست. به دلیل اینکه اولا با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تدبیری که توسط دولت اندیشیده شد، کاغذ با قیمت مناسب به دست ناشران می رسد.

وی افزود: کارگروه کاغذ فعال است و نظارت دقیقی دارد تا این امر به شکل درستی انجام بگیرد. بنابراین گرانی کاغذ نه تنها برای پرهیز از چاپ آثار دفاع مقدسی و بلکه در هر حوزه دیگر بهانه درستی نیست.

رییس خانه کتاب ادامه داد: از طرف دیگر دفاع مقدس بخشی از هویت ما است و ما نمی توانیم آن را فراموش کنیم و اگر چنین انتقادی مطرح شود، اشتباه است.

حسینی پور ادامه داد: انتشار آثاری با موضوعاتی چون دفاع مقدس برای نسل جوان ما مورد نیاز و مهم است تا بدانند در تاریخ معاصر ما و هشت سال جنگ تحمیل شده به ایران چه اتفاقاتی رخ داده است.

وی در ادامه داد: بویژه عکس و کتابهای عکس در این زمینه اهمیت ویژه ای دارند چرا که این انتقال پیام از لنز دوربین بسیار بهتر صورت می پذیرد. نسل جدید ما اگر یک کتاب عکس دویست سیصد صفحه ای را در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تورق کند، به وضوح متوجه اتفاقات خواهد شد بنابراین به نظر من تولید چنین آثاری لازم و بسیار قابل دفاع است.

گفتنی است نمایشگاه عکس ساسان مویدی به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تا ۲۳ مهرماه در گالری خانه به نشانی انتهای غربی خیابان سمیه، جنب فروشگاه کتاب سوره مهر دایر است.

این نمایشگاه به مناسبت رونمایی از هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «عکاسان جنگ عراق علیه ایران» که به عکس‌های ساسان مویدی تعلق گرفته، دایر شده است. این کتاب ۱۸۸ صفحه دارد که در دو قطع مختلف چاپ شده و حاوی ۱۲۶ فریم عکس است. توسط مجید دوخته‌چی‌زاده و ساسان مویدی نیز مقدمه‌ای برای کتاب نوشته شده است.

نیکنام حسینی پور به نمایندگی از محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور پیدا کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه