English

اظهارات دژپسند در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل وزارت اقتصاد، خواستار الگو برداری از سیاست های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در ایام جنگ تحمیلی به منظور مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن شد.

اظهارات دژپسند در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، فرهاد دژپسند طی سخنانی در این مراسم که با حضور سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، و جمعی از مدیران این وزارتخانه از جمله معاون توسعه مدیریت و منابع، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، فرمانده مرکز مقاومت بسیج و فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج ستاد، بانک ها، بیمه ها و سازمان های تابعه در محل این وزارتخانه برگزار شد، جنگ تحمیلی را نبردی خواند که با ابزار، ادوات و نقشه های نظامی شروع شد و در نهایت دشمن قصد داشت آن را با جنگ اقتصادی پایان دهد اما ناکام ماند.

وزیر اقتصاد با اشاره به متغیرهای اقتصادی زمان جنگ تحمیلی، در طی سال های ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۴، به ویژه روند کاهنده تورم در این سالها، گفت: دشمن پس از ناکامی در شکست نظامی ایران، به زعم خود، وارد آوردن فشار اقتصادی به مردم را در دستور کار خود قرار داد و با راه انداختن جنگ نفتکش ها، حمله به پایانه های صادرات نفت ایران در جزیره خارک و کاهش قیمت نفت اوپک، درآمد کشورمان از صادرات نفت را به شدت کاهش داد.

دژپسند با بیان اینکه خوشبختانه توطئه دشمنان در نبرد اقتصادی نیز همچون توطئه جنگ نظامی، با شکست مواجه و با تدابیر مسئولان وقت و ایستادگی و مقاومت قاطعانه اقشار مختلف مردم، تمامی نقشه های دشمن نقش بر آب شد، اظهار داشت: خاطرات و تجربیات ایام دفاع مقدس، باید مکتوب و مستند شده و از آنها الگوهای توسعه ای استخراج شود.

- وزیر اقتصاد در ادامه، با اشاره به شرایط اقتصاد کشور در دوران دفاع مقدس طی سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ از لحاظ وابستگی به نفت و وابستگی به خارج هم در واردات مواد اولیه و هم نیروی انسانی از یک طرف و شرایط جنگی که هم هزینه ها را در این سال‌ها بالا برد و هم نیاز به درآمدها را افزایش داد، خواستار بررسی مبانی و خواستگاه علمی و تجربی سیاست هایی اقتصادی دولت وقت و مدیریت موفقیت آمیز آن دوران شد. وی این سؤال را مطرح کرد که آیا از آن سیاست های اقتصادی، امروز می توان برای جنگ اقتصادی استفاده کرد، و سیاست های جایگزین در جنگ اقتصادی کدام است؟

دژپسند ادامه داد: اندیشمندان، کارشناسان، مدیران و بسیجیان مجموعه وزارت اقتصاد می توانند تا هفته بسیج در آذرماه سال جاری مقالات علمی - ترویجی خود را در این ارتباط ارائه دهند تا پس از ارزیابی به مقالات برتر جوایز نفیسی اهدا شده و در نهایت ، مجموعه مقالات این فراخوان منتشر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه