English

علی اصغر جعفری در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

پیشنهاد موزه انقلاب و دفاع مقدس برای برپایی نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی انقلاب

رییس موزه انقلاب و دفاع مقدس از ارائه پیشنهادی به حوزه هنری برای برپایی نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.

پیشنهاد موزه انقلاب و دفاع مقدس برای برپایی نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی انقلاب

هفته دفاع مقدس به مناسب هشت سال دفاع جانانه مردم ایران از انقلاب و میهن نام گذاری شده است و به طور طبیعی بخشی از بار این دفاع و در ادامه حفظ ارزش ها و خاطرات آن ایام بر دوش هنرمندان و بویژه هنرمندان تجسمی بود. مساله ای که حتی به مشهور شدن هنرمندان فعال در این حوزه به هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس انجامید. اما این شهرت و تلاش شایسته تقدیر آینده اقتصادی جدی برای این هنرمندان که عموما بسیار توانمند هم بوده اند در ایام بعد از جنگ و توسعه اقتصادی و سیاسی به همراه نداشته است. حتی هنر بسیاری از این هنرمندان آنچنان که بایسته و شایسته بوده به نقد و بررسی گذاشته نشده است.

برهمین اساس، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس، در مورد ایجاد موزه ای با عنوان هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج گفت: ما به حوزه هنری اعلام کرده ایم که در موزه، برای نگهداری و نمایش آثار فاخر هنرمندانی که در طول چهل سال گذشته در حوزه انقلاب و دفاع مقدس کار کرده اند، آمادگی داریم.

وی افزود: در پیشنهاد طرح شده تاکید کرده ایم که با توجه به امکانات نمایشگاهی و گالری که در موزه انقلاب و دفاع مقدس داریم، فضای مناسبی را فراهم می کنیم. این تابلوها که در حال حاضر ممکن است سالی یکبار در معرض و به نمایش عموم قرار بگیرد، به ما امانت داده می شود و ما مالک آن نخواهیم بود. بلکه ما به نحوی از تابلوها نگهداری خواهیم کرد که مردم هم بتوانند برای تماشای آنها بیایند.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا به جز حوزه هنری با سایر مراکز فرهنگی و هنری از جمله موزه ها و نهادهایی همچون فرهنگستان هنر هم در این زمینه صحبتی شده و چنین پیشنهادی به آنها هم داده شده است، گفت: موزه هنرهای معاصر فلسطین با ما همراهی و همکاری دارد و حوزه هنری هم به ما این قول را داده است که برخی از آثاری که در مخازنشان دارند را در اختیار ما قرار دهند.

وی در مورد واکنش مسئولان حوزه هنری و زمان احتمالی عملیاتی شدن این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد از سوی حوزه هنری پذیرفته شده و احتمالا تا آخر سال، اولین فاز آن اجرایی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی