English

در سالن همایش های بین المللی برج میلاد؛

بیست و یکمین جشن سینمای ایران برگزار شد

بیست و یکمین جشن سینمای ایران با حضور اعضای خانه سینما، رییس سازمان سینمایی و شهردار تهران برگزار شد.

بیست و یکمین جشن سینمای ایران برگزار شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، بیست و یکمین جشن سینمای ایران در محل سالن همایش های برج میلاد از دقایقی قبل آغاز شد.

در این جشن که اجرای آن به عهده احسان کرمی است اعضای اصناف مختلف و اعضای هیأت مدیره خانه سینما، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار تهران، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و اهالی رسانه حضور دارند.

در ابتدای این مراسم که با تاخیر آغاز شد، پس از سرود جمهوری اسلامی ایران آیاتی چند از قرآن کریم قرائتی شد.

در ادامه کلیپی به یاد بیست و نه هنرمند سینماگر درگذشته در یک سال گذشته، پخش شد و گروهی در حالی که تصاویر آنها را در دست داشتند بر روی سن حاضر شدند. 

بیست و یکمین جشن سینمای ایران

* شهردار تهران از جشن سینمای ایران جایزه گرفت

پس از آن منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینمای ایران به عنوان تنها سخنران این مراسم، در سخنان کوتاهی تصریح کرد:  امشب شصت فیلم در این دوره توسط تعداد زیادی از همکاران ما که با رشد چهل درصدی روبرو بوده اند، به صورت آکادمی داوری شده اند. بر همین اساس، همه کسانی که امروز بر روی سن حاضر می شوند آرای بیش از چهارصد نفر از همکارانشان را دریافت کرده اند.

وی در ادامه افزود: ما به جز مردم هیچ اتکایی نداریم و به یمن آنها در اینجا هستند. اگر بخش عمده ای از مردم در سختی به سر می برند باید کمی صبوری کنیم و اگر لازم است در جایی حضور پیدا کنیم این کار را بکنیم چرا که این مردم هستند که به ما اعتبار می دهند.

پس از آن بلافاصله احسان کرمی از مرتضی رزاق کریمی و رامین فاروقی برای اهدای جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند به یاسر طالبی برای فیلم دلبند به روی سن دعوت کرد.

این کارگردان به دلیل حضور در یک پروژه دیگر در این جلسه حضور نداشت و تهیه کننده فیلم به جای او جایزه را دریافت کرد و گفت: خوشحالم بعد از حضور در سی و پنج جشنواره معتبر خارجی جایزه خود را در ایران از این جشن دریافت کرد.

در ادامه نوبت به اهدای جایزه فیلم مستند رسید که به پیروز حناچی بابت تهیه کنندگی فیلم زمستان است رسید.

احسان کرمی پیش از آنکه شهردار تهران سخنی بگوید به کنایه گفت: اگر یک فیلم دیگر تهیه کنید رییس جمهور می شوید!

پیروز حناچی گفت: همانطور که اشاره شد زمانی این فیلم تهیه شد که من مسئولیت مستقیم نداشتم و در سفری که به استانبول داشتم و دیدم که کشور همسایه ما تجربه خوبی در مورد خیابان استقلال این شهر داشته و فکر کردم که خوب است ما هم چنین کاری را در مورد خیابان لاله زار به عنوان قدیمی ترین خیابان پایتخت داشته باشیم و سعی کنیم آن را احیا کنیم و هویت فرهنگی به آن بدهیم. 

در ادامه بابک برزویه و روان بخش صادقی به روی سن آمدند تا جایزه بهترین انیمیشن را به بهرام عظیمی برای انیمیشن سیم ششم اهدا کنند.

* تشریح باز هم جایزه برد

وحید جلیلوند و امیرآقایی به روی سن دعوت شدند تا جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی را اهدا کنند.

در این بخش احسان کرمی از امیرآقایی خواست تا به جای او نام نامزدها را بخواند و وحید جلیلوند نام اثر برگزیده را اعلام کند که سیاوش شهابی برای فیلم تشریح برگزیده این بخش بود.

* همخوانی یک سرود با همراهی مسئولین و هنرمندان

در این بخش از برنامه احسان کرمی به میانه سن آمد و از جمعیت حاضر خواست تا به طور دسته جمعی ترانه بهار دلنشین را به همراه موسیقی زنده بخوانند.

پیش از شروع این همخوانی صدها نفره وی به شوخی از مصطفی کواکبیان، احمد مسجد جامعی و سروش صحت پرسید که آخرین باری که آواز خوانده اند کی بوده است؟ و پس از آن این سرود با همراهی بخشی از حاضران خوانده شد.

در ادامه افسانه چهر آزاد و شاهرخ فروتنیان برای اهدای جایزه بهترین جلوه های بصری به روی سن آمدند. تندیس این بخش به جواد مطوری برای فیلم سینمایی سرخپوست تعلق گرفت. 

محسن روزبهانی تندیس بهترین جلوه های ویژه میدانی را دریافت کرد که جایزه اش را از فرشته طائرپور و اصغر پورهاجریان دریافت کرد.

پس از آن، این بخش از مراسم به هنرمند پیشکسوت طراح چهره پردازی، مسعود ولدبیگی تقدیم شد که وقتی با تشویق بسیار حضار روبرو شد، گفت: خستگی یک عمر تلاش از تنم بیرون رفت.

* آرزوی ستاره اسکندری برای اهالی خانه سینما

پس از آن ستاره اسکندری و .... به روی سن آمدند. ستاره اسکندری در هنگام معرفی برنده این بخش گفت: با آرزوی صلح ، آرامش و رفع همه سوء تفاهم ها برای همه اعضای خانه سینما و سپس ایمان امیدواری برای فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد، جایزه این بخش را دریافت کرد.

رعنا آزادی ور و زاهدی برای اهدای جایزه بهترین صدا برداری به روی سن امدند. رشید دانشور این جایزه را برای تنگه ابو قریب دریافت کرد.

محمدرضا دلپاک و میلاد ی مرام هم برای اهدای جایزه بهترین صداگذاری به روی سن امدند. امیرحسین قاسمی هم برای تنگه ابوقریب برنده جایزه این بخش بود.

این بخش از مراسم  به اسحاق خانزادی هنرمند صدابردار پیشکسوت اهدا شد.

جایزه بهترین طراحی لباس توسط غزل شاکری و سارا خالدی زاده به محمدرضا شجاعی برای شبی که ماه کامل شد، اهدا شد. 

در ادامه این لحظه مراسم به عنایت بخشی اهدا شد. در کنار این هنرمند، همایون ارشادی و آتوسا قلمفرسایی روی سن حاضر شدند تا جایزه بهترین طراحی صحنه را به کیوان مقدم برای فیلم غلامرضا تختی اهدا کنند.

* شجریان در جشن سینمای ایران

پس از آن این لحظه از جشن به محمدرضا شجریان تقدیم شد و با دعوت مجری ترانه ایران ای سرای امید توسط حاضران جمع خوانی شد.

در ادامه فریدون شهبازیان و کوروش تهامی برای اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به روی سن آمدند و جایزه این بخش را به حامد ثابت برای فیلم تنگه ابوقریب اهدا کردند‌.

طناز طباطبایی و مسعود رایگان برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به روی سن آمدند و این جایزه را به فرهاد اصلانی برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده اهدا کردند.

در ادامه این لحظه مراسم به ژاله علو که در جشن حضور نداشت، تقدیم شد.

پس از آن گوهر خیراندیش و آتیلا پسیانی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مکمل زن به روی سن آمده و جایزه این بخش را به فرشته صدر عرفایی برای فیلم شبی که ماه کامل شد تعلق گرفت.

در ادامه این لحظه از مراسم به تدوینگر پیشکسوت منوچهر اولیایی تقدیم شد.

* اولین جایزه متری شیش و نیم 

پس از آن عبدالله اسکندری و پانته آ پناهی ها برای اهدای جایزه بهترین تدوین به روی سن آمده و این جایزه را به بهرام دهقانی برای فیلم متری شیش و نیم اهدا کردند.

این لحظه از جشن به اصغر رفیعی جم تصویربردار پیشکسوت تقدیم شد. 

* جشن تولد ایزدیار در جشن سینمای ایران

پس از آن تورج منصوری و پریناز ایزدیار به روی سن آمدند تا جایزه بهترین تصویربرداری را اهدا کنند. اما پیش از اهدای جایزه، تولد پریناز ایزدیار هم جشن گرفته شد. در ادامه هومن بهمنش به خاطر تصویربرداری فیلم سینمایی سرخپوست جایزه خود را دریافت کرد. 

*عادل فردوسی پور در جشن خانه سینما

عادل فردوسی پور و مازیار میری نیز برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به روی سن آمدند.

این جایزه به نوید محمدزاده تعلق گرفت. وی گفت: من با تماشای فیلم کندوی فریدون گله بازیگر شدن و این لحظه را به روحش تقدیم می کنم. امیدوارم هیچ یک از بزرگان ما از کشور نروند. 

این هنرمند افزود: این جایزه برایم بسیار مهم است چرا که آن را از خانه سینما می گیرم و این به این معنی است که آنها مرا به عنوان یک عضو کوچک مرا پذیرفته اند.

در ادامه این لحظه از جشن به محمد متوسلانی اهدا شد. 

فاطمه معتمد آریا نیز در ادامه برای اهدای جایزه بهترین نقش اول زن به روی سن آمد. این جایزه به سارا بهرامی برای فیلم دارکوب اهدا شد.

فرهاد توحیدی و سروش صحت نیز برای اهدای جایزه بهترین فیلمنامه به روی سن آمدند که به محسن امیریوسفی برای فیلم آشغالهای دوست داشتنی تعلق گرفت که آنرا ارزشمندتر از شش سیمرغ جشنواره فیلم فجر دانست.

* انتقاد فرمان آرا از ابتذال در سینمای ایران

در ادامه، این لحظه از مراسم بهمن فرمان آرا تقدیم شد؛ وی گفت: به سرعت به سمت فیلم مبتذل پیش رفته ایم به شکلی که در مواردی فیلمفارسی به آثار فعلی شرف دارد. زمانه ای شده که سینماداران به دلیل منافعشان از فروش فیلم، برای سینمای ایران تصمیم می گیرند.

سپس همایون اسعدیان هم به فرمان آرا پیوست و گفت: در مراسم شامی که برای معرفی نامزدهای این جشن داشتیم متعهد شدیم تا از طرف اهالی سینما بیست و یک خانه برای اهالی سیل زده مناطق مختلف ایران تهیه کنیم که عهدمان را در روز بیست و یک شهریور، روز ملی سینما، انجام خواهیم داد.

در این بخش جایزه بهترین کارگردانی به سعید روستایی برای فیلم سینمایی متری شیش و نیم اهدا شد.

ادامه این مراسم همراه شد با تقدیم این لحظه به علی مزینانی تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران همراه شد.

پس از آن منوچهر محمدی، هارون یشایایی و حسین انتظامی برای اهدای جایزه بهترین فیلم به روی سن آمدند. جایزه این بخش به مجید مطلبی برای تهیه کنندگی فیلم سرخپوست اهدا شد. 

در این لحظه این جشن به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه