English

اکران مجدد روز واقعه و پرواز در شب در سینما آزادی

فیلم های سینمایی پرواز در شب و روز واقعه همزمان با شروع ماه محرم در پردیس سینما آزادی اکران ویژه می شوند.

اکران مجدد روز واقعه و پرواز در شب در سینما آزادی

به گزارش خبرگزاری موج، فیلم های سینمایی  پرواز در شب  به کارگردانی و تهیه کنندگی زنده یاد رسول ملاقلی پور و روز واقعه  به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته همزمان با شروع ماه محرم در پردیس سینما آزادی اکران ویژه می شوند.

با برنامه ریزی های انجام شده قرار است این دو فیلم به مدت دو هفته از 10 شهریور در سینما آزادی روی پرده بروند و یک سانس در هر روز به اکران این آثار اختصاص دارد.

علاقمندان برای تماشای این دو فیلم می توانند با خرید بلیت از سایت سینماتیکت و سینما آزادی این دو فیلم خاطره انگیز سینمای ایران را تماشا کنند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» در سال 1373 بر اساس فیلمنامه «روز واقعه» که بهرام بیضایی آن را در سال 1361 نوشته بود، ساخته شد.

با گذشت 25 سال از ساخت این فیلم به نظر می آید هنوز فیلمی تا این اندازه مهم و اثرگذار درباره عاشورا ساخته نشده است. بازی ماندگار بزرگان سینمای ایران، سناریوی به دور از شعار و خالصانه و موسیقی درخشان ساخته مجید انتظامی از ویژگی های «روز واقعه» است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه می‌بیند

بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری، زنده یاد عزت الله انتظامی، زنده یاد جمشید مشایخی، زنده یاد مهدی فتحی، محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، عنایت الله بخشی، حسین پناهی، ژاله علو، حمیده خیرآبادی و لادن مستوفی، کارمان فیوضات، سیامک اطلسی، حسین محب اهری در «روز واقعه» نقش افرینی کرده اند.

فیلم سینمایی «پرواز در شب» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی رسول ملاقلی پور در سال 1365 ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک گردان نیروهای ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود. چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند. از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند، اما کشته می‌شود. قوای کمکی سر می‌رسد و پس از مقابله با دشمن بقیه افراد گردان را نجات می‌دهد....

زنده‌یاد فرج الله سلحشور، علی یعقوب زاده، تاجبخش فناییان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو و سید جواد هاشمی از جمله بازیگران «پرواز در شب» هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی