English

خبرنگار هیسپان تی وی در گفتگو با خبرگزاری موج بیان کرد:

دلیل اقبال اسپانیایی زبان ها به هیسپان تی وی

خبرنگار هیسپان تی وی می گوید انتشار اخبار غرض ورزانه برخی رسانه های خارجی از ایران و منطقه، سبب شده که روایت متفاوت این شبکه با استقبال مردم اسپانیایی زبان مواجه شود.

دلیل اقبال اسپانیایی زبان ها به هیسپان تی وی

مریم سعیدی خبرنگار شبکه بین المللی هیسپان تی وی در مورد تجربه همکاری اش با این شبکه به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج گفت: کار کردن برای هیسپان نسبت به رسانه های دیگر متفاوت است، به طور کلی رسانه های برون مرزی با رسانه های داخلی به دلیل متفاوت بودن مخاطب با هم فرق دارد. لذا طبیعی است موضوعاتی که ممکن است برای بیننده داخلی جذاب باشد برای بیننده خارجی با فرهنگ و زبان متفاوت از جذابیت خاصی برخوردار نباشد. منطقه ما یعنی خاورمیانه برای آمریکای لاتین مقداری ناشناخته است، بعد مسافت و عدم وجود مدیایی که بتواند اخبار اینجا را به آن ها منعکس کند دلیل این اتفاق است.

وی گفت: معمولا اخبار منطقه با غرض ورزی خاصی برای مردم اسپانیایی زبان منتشر می شود، از این نظر با توجه به تفاوت محسوس و بارز هیسپان تی وی با رسانه های جریان اصلی، دست ما بازتر است که بتوانیم در میان اسپانیایی زبان ها جز رسانه های برتر و پربیننده شویم اما به هر حال باید موضوعات را با دقت بیشتری انتخاب کرد، مثلا موضوعی که برای ما اینجا خیلی عادی و روزمره است، وقتی برای آن ها گزارش می شود، عجیب و جالب جلوه می کند، یا موضوعاتی که برای مخاطب داخلی جذاب است برای آنها جز روزمرگی هایشان به شمار می آید. مردم آمریکای لاتین از نظر خلق و خو بسیار متفاوت هستند، باید به آنها توجه داشته باشیم که چه دیدی دارند و به چه علاقه دارند و با توجه به آن ها برایشان برنامه سازی کنیم.

سعیدی با اشاره به سختی ها و جذابیت های کار خبری گفت: به هر حال کار خبر پر استرس است آن هم در اتاق خبر که خبرنگار مستقیما با ساعت خبر در ارتباط است و باید سریع آماده شود و روی آنتن رود، اما کار خبر به سبب گروهی بودن آن از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

خبرنگار هیسپان تی وی با عنوان اینکه خبرنگاران برون مرزی به سبب تعاملی که با دنیای بیرون دارند در برهه های مختلف نسبت به ایرانی بودن خودشان احساس غرور می کنند، گفت: در مقطعی برای مصاحبه با بعضی سفرا از جمله کوبا و ونزوئلا اقدام کردیم و متوجه شدیم وقتی دارند از شرایط خودشان با تحریم ها و فشارهایی که از طرف آمریکا مواجه می شوند صحبت می‌کنند، خیلی جاها از ایران به عنوان یک الگو و کشوری که جلوی قدرت های بزرگ بیش از 40 سال است که ایستادگی کرده و همچنان هم مقاومت می کند، نام می برند و به این واقعیت اعتقاد راسخ دارند. خیلی وقت ها زمانی که با افرادی از آمریکای جنوبی صحبت می کنیم و می خواهند راجع به مقاومت الگوی خاصی را نام ببرند، همیشه از ایران صحبت می کنند و این، حس بسیار فوق العاده ای برای من است.

وی در پاسخ به این سوال که شناخت نسبت به مخاطب چقدر در موفقیت شبکه اثرگذار است گفت: من مدتی با مردم آمریکای جنوبی کار کرده ام، از نزدیک گروه های مختلف شان را می شناسم، با ونزوئلایی ها به مدت طولانی ارتباط داشته ام و با افراد زیادی از کشور بولیوی، اکوادور و کوبا مرتبط بوده ام و سلایق شان برایم آشناست. به سبب تفاوت های زیادی که با ما دارند و مدل زندگی شان، گذران روزشان و ... جزییات بسیار، با ما متفاوت هستند و به خاطر همین فکر می کنم اگر این تفاوت دانسته شود در موفقیت شبکه تاثیر دارد، زیرا لازمه کار و برنامه سازی برای آنهاست.

سعیدی در مورد بازخوردهایی که طی مدت همکاری اش با هیسپان تی وی دریافت کرده است، عنوان کرد: علیرغم این که هیسپان تی وی یک شبکه نوپاست ولی در دو سه سال اخیر خیلی خوب توانسته بیننده های خودش را پیدا کند، در مصاحبه ای که با سفیر کوبا داشتم عنوان کرد که هیسپان در این کشور خیلی خوب دیده می شود. او تاکید می کرد که علاوه بر اینکه مردم کوبا، خود شبکه را نگاه می کنند و از محتوای آن نیز خیلی استفاده می کنند، برنامه های ما در شبکه های کوبایی بازپخش هم می شود و وقتی خوب نگاه می کنیم به راحتی می توان دریافت که دوری از غرض ورزی و انتشار بی طرفانه اخبار و حقایق از منطقه آمریکای لاتین و جهان و بویژه از منطقه خاورمیانه یکی از دلایل عمده استقبال مردم این جغرافیا از هیسپان تی وی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه