English

موجودات فضایی موضوع برنامه چرخ شدند

چهاردهمین قسمت برنامه چرخ به وجود موجودات فضایی در منطقه‌ی 51 پرداخت.

موجودات فضایی موضوع برنامه چرخ شدند

به گزارش خبرگزاری موج، قسمت چهاردهم برنامه چرخ  در فصل تابستان به بررسی اسرار منطقه‌ی 51، یکی از مرموزین پایگاه‌های تحقیقاتی دنیا اختصاص داشت.

در «میز فناوری» برنامه‌ی دوشنبه 7 مرداد، محمدحسین جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس «چرخ»، میزبان خشایار مریدپور، روزنامه‌نگار فناوری بود. 

گفت‌وگو با معرفی منطقه‌ی 51 توسط مریدپور آغاز شد؛ «این منطقه در جنوب صحرای نِوادای آمریکا قرار دارد و تا زمان جنگ جهانی دوم به‌عنوان مکانی برای تیراندازی و بمب‌‌اندازی خلبان‌ها استفاده می‌شد. درباره‌ی علت نامگذاری این منطقه دلیل مستندی وجود ندارد اما یکی از فرضیه‌ها این است که آمریکا برای آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای از این منطقه استفاده می‌کرده و برای نامگذاری مناطق از اعداد استفاده می‌کرده است.»  

مریدپور در ادامه درباره‌ی دلایل شهرت اسرارآمیز این منطقه گفت: «درباره این منطقه به دلیل محرمانه بودن شایعات زیادی وجود دارد. واقعیت این است که منطقه‌ی 51 برای آزمایش هواپیماهای شناسایی با ارتفاع پرواز بلند و خیلی بلند توسعه پیدا کرد. آزمایش‌های فوق‌محرمانه‌ای که حتی مردم محلی هم به اطلاعات آن دسترسی ندارند. این پروژه از سال 1954 کلید خورد و انتخاب این منطقه دلایل مختلفی دارد؛ هوای پایدار و وجود یک دریاچه‌ی نمک که فضای ایده‌آلی برای آزمایش هواپیماها فراهم می‌کنند. داستان این منطقه از اینجا شروع شد که آمریکایی‌ها نیاز داشتند بدانند داخل شوروی چه خبر است. در سال‌های 1950 هواپیماها در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند و خطر دیده شدن وجود داشت. به همین دلیل آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند هواپیماهای فوق‌ِ بلندپرواز بسازند. این هواپیماها در ارتفاع 60 هزارپایی پرواز می‌کنند و به این دلیل که از زیر به بال‌هایش نور خورشید برخورد می‌کند، مردم شاهد اجسامی نورانی و مرموز در آسمان هستند و همین موضوع شایعات مختلفی را به وجود آورده است. این منطقه در حال حاضر مرکز آزمایش‌های فوق سری نیروی هوایی آمریکا است.» 

مریدپور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شایعات مربوط به منطقه‌ی 51 توضیح داد: «یکی از پروژه‌های این منطقه ساخت هواپیمایی برای پرواز در ارتفاع 90 هزارپایی با سرعت 2000 مایل بر ساعت بوده که هنوز هم بلندپروازترین و سریع‌ترین هواپیمای تاریخ محسوب می‌شود. به همین دلیل مردم باور نمی‌کردند جسمی در این ارتفاع و با این سرعت امکان پرواز داشته باشد و آن را شی‌ای ناشناخته و فرازمینی می‌دانستند! یک دلیل دیگر این اتفاق، سقوط یک هوایپما در نزدیکی منطقه‌ی 51 بود که شایعه شد یک بشقاب پرنده بوده و تایید و تکذیب دولت آمریکا دردسرهایی را به ‌وجود آورد. بعد از این اتفاقات پروژه‌ای برای رصد اجسام پروازی در این منطقه آغاز شد. نیروی هوایی آمریکا می‌دانست این هواپیماهای گزارش‌شده چه هواپیماهایی بوده‌اند اما برای لو ندادن اسرار نظامی، می‌گفتند پدیده‌ی جوی یا بالن بوده است.  اما خیلی از مردم منطقه معتقدند فضایی‌ها در زیرزمین‌های این منطقه زندانی هستند یا برای دولت آمریکا کار می‌کنند! خیلی از هواپیماهای ساخته‌شده در این منطقه از لحاظ ظاهری شباهتی به هواپیماهای عادی ندارند و در نتیجه مردم تصورات دیگری از این اجسام دارند. دولت آمریکا هم تا سال‌ها این هواپیماها را به رسمیت نمی‌شناخت و همین اتفاقات به شایعات دامن می‌زند. همیشه فاصله‌ای از فناوری بین ما مردم عادی با سطح یک پروژه‌های این حوزه‌ها وجود دارد که باعث می‌شود این اجسام ناآشنا و غریب باشند. امسال در اتفاقی عجیب کمپینی در بین بعضی مردم آمریکا تشکیل شد که با حمله به منطقه‌ی 51 فضایی‌ها را ببینیم! دو میلیون نفر برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و یک‌ونیم میلیون نفر هم ابراز علاقه کرده‌اند! نیروی هوایی آمریکا در واکنش به این اتفاق بیانیه‌ای صادر کرد و اعضای کمپین هم اعلام کردند این تصمیم ما فقط یک شوخی بوده است! حالا باید ببینیم در 20 سپتامبر یکی از بزرگترین شوخی‌های تاریخ اتفاق می‌افتد یا یکی از بزرگترین‌ تراژدی‌های تاریخ!». 

در بخش‌های دیگری از چهاردهمین قسمت «چرخ» شاهد روایت خبری مائده گیوه‌چین، کارشناس دیجیتال برنامه از خبر از دسترس خارج شدن گیت‌هاب برای ایرانی‌ها و گزارش مستندی از آزمایشگاه‌های دانشگاه تهران بودیم. 

مجله‌ی تصویری «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از  شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی