English

در برنامه چرخ ششم بهمن ماه چه می گذرد؟

از کاربردهای فناورانه بلاک چین تا شگفتی‌های دنیای میکروب‌ها

مجله علمی چرخ، ششم بهمن ماه به دنیای شگفت‌انگیز میکروب‌ها سفر می‌کند، به پدیده فناورانه «بلاک چین» می‌پردازد و از مرکزی می‌گوید که با کمک علوم و فناوری‌های مختلف، نقشه برداری از مغز را در کشور میسر کرده است.

از کاربردهای فناورانه بلاک چین تا شگفتی‌های دنیای میکروب‌ها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در مجله علمی چرخ  امشب ساعت 21 آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز معرفی می شود. مرکزی که این فرصت را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد تا با استفاده از آزمایشگاه‌های مختلف این مجموعه، عملکرد‌های مختلف مغز را مطالعه کنند. 

در بخش دیگری از برنامه، کاربرد بلاکچین در دنیای فناوری با حضور مصطفی نقی‌پورفر؛ مدیر آزمایشگاه نوآوری بلاکچین مورد بررسی قرار می‌گیرد. فناوری زنجیره بلوکی یا بلاکچین از دهه ۱۹۹۰ میلادی به دنیای فناوری معرفی شد، اما تا زمان معرفی ارزهای رمزنگاری شده کاربرد جدی برای این فناوری تصور نمی شد. اما حالا کاربردهای آن در دنیای فناوری بسیار اساسی‌تر و گسترده‌تر شده است. 

علاوه بر این، برنامه این هفته چرخ با حضور محمدعلی آموزگار، استاد دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران از دنیای شگفت‌انگیز میکروب‌ها می‌گوید. آموزگار دارای دکترای میکروبیولوژی و پژوهشگر در زمینه‌ی طبقه‌بندی میکروب‌هاست. زمینه اصلی پژوهش آموزگار، میکروبیولوژی محیط‌های شور و بسیار شور و کاربردهای بیوتکنولوژیک باکتری‌های نمک‌دوست است.

در اتاق دانشمند امشب چرخ، زندگیحبیب باقری؛ استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف به تصویر کشیده می شود. دانشمندی که نام‌‌اش در سال‌های مختلف در لیست یک درصد از دانشمندان پراستناد شیمی ثبت شده است.

برنامه علمی چرخ به تهیه کنندگی الهه بهبودی، سردبیری محمد جباری به صورت هفتگی شنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود. اجرای این برنامه را محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن به عهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه