English

محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

فیلم های فاخر گیشه ندارند و گیشه دارها فاخر نیستند!

محمدرضا باهنر گفت: هنرمندان باید به ما بگویند چه باید بکنیم! چرا که در کشور ما فیلم های فاخر گیشه ندارند و آنهایی که گیشه دارند فاخر نیستند!

فیلم های فاخر گیشه ندارند و گیشه دارها فاخر نیستند!

محمدرضا باهنر، سیاستمدار اصولگرایی است که در حال حاضر، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی (علی لاریجانی) دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی دانش‌آموخته کارشناسی معماری از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی است. باهنر نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی بوده و در این مدت عضویت در هیات رییسه و نایب رییسی مجلس را هم به عهده داشته است و در یک دوره هم رییس فراکسیون اکثریت مجلس بوده ا ست.

حضور وی در جشن مدیران تولید سینما نشان دهنده ارتباط خوب او با بخشی از بدنه سینما و هنر است. بر همین اساس در گفتگویی چند سوال فرهنگی از این سیاستمدار کهنه کار پرسیدیم که مشروح آن را در سه بخش می خوانید.

بخش اول این گفتگو در مورد سریال گاندو و حواشی آن بود (اینجا)؛ در بخش دوم هم در مورد دلیل عدم تشکیل چند جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این سیاستمتدار مطلع سوال کردیم (اینجا). در بخش آخر این گفتگو در مورد ابتذال در سینمای کمدی ایران صحبت کردیم.

محمدرضا باهنر در مورد ابتذال در سینمای کمدی ایران به خبرنگار فرهنگی موج گفت: من اصولا به سینما علاقمندم و سعی می کنم در همان زمان جشنواره فیلم فجر، آثار را ببینم. سعی می کنم در جاهای ویژه هم حضور پیدا نکنم بلکه به سینماهای مختلف می روم و بعضا هنرمندان هم لطف دارند و ابراز علاقه می کنند.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در جشن مدیران تولید سینمای ایران هم، زمانی که برای اهدای جایزه ای به روی سن دعوت شدم یک جمله گفتم و آن هم این بود که تهیه کنندگان خدمات زیادی می کنند و هنر و سینما هم می توانند پیام رسان موثری در جامعه باشد؛ اما به ما کمکی کنید و بگویید چه باید بکنیم! چرا که در کشور ما فیلم های فاخر گیشه ندارند و آنهایی که گیشه دارند فاخر نیستند! از دید کارشناسی باید این مشکل را هنرمندان حل کنند و کار ما نیست بلکه تهیه کنندگان، فیلمنامه نویسان، کارگردانان و در کل، این هنرمندان هستند که می توانند فیلم هایی بسازند که هم فاخر باشد و هم گیشه داشته باشد. 

فیلم های طنز و کمدی ما به لودگی می کشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه اظهار داشت: من کارشناس نیستم اما در همین حد می دانم که یکی از معضلات فرهنگی کشور ما در حال حاضر این است که فیلم های طنز و کمدی ما به لودگی می کشد. بسیاری از فیلم های فاخر در کشور ما تولید می شود و متاسفانه تهیه کنندگانش زمین می خورند و سرمایه شان بازگشت ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه