English

هادی مظفری در پاسخ به موج عنوان کرد:

نمی توانیم جزییات جابجایی گنجینه موزه را رسانه ای کنیم

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی در مورد نحوه حفاظت از آثار موجود در گنجینه موزه هنرهای معاصر ایران در طول مرمت و بازسازی توضیحاتی ارائه کرد.

نمی توانیم جزییات جابجایی گنجینه موزه را رسانه ای کنیم

موزه هنرهای معاصر پس از چهل سال، از اردیبهشت ماه سال 1397 جهت مرمت و بازسازی تعطیل شده و عملیات مرمت آن در دو فاز در دست اجرا است. حفظ و نگهداری آثار گنجینه موزه همزمان با بهینه سازی شرایط گنجینه موزه دارای اهمیت خاصی است. هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج در مورد چگونگی حفظ شرایط استاندارد برای آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در طول دوره مرمت و بازسازی و تعویض ماشینری تاسیسات سرمایشی و گرمایشی این بخش از موزه، گفت: تا امروز هیچ گونه تغییری در شرایط برودتی و حرارتی آثار گنجینه موزه صورت نگرفته و زمانی هم که قرار باشد ماشینری سفارش داده و ساخته شده مورد نظر به داخل گنجینه برده شود و آثار بر روی آنها نصب شود، حتما استانداردهای لازم رعایت خواهد شد.

وی تاکید کرد: از این جهت اطمینان خاطر می دهیم که شرایط نگهداری آثار تا همین امروز در حد استاندارد بوده و زمان نصب ماشینری هم حتما رعایت استانداردها خواهد شد.

مظفری در پاسخ به شیوه حفظ این استانداردها در زمان جابجایی و تعویض تجهیزات گنجینه گفت: شاید اجازه نداشته باشیم که جزییات جابجایی آثار گنجینه را اعلام و رسانه ای کنیم چرا که با توجه به ارزش و اهمیت آثار، این موارد از موضوعات امنیتی است و به تیم های حفاظتی بر می گردد، بنابراین اجازه دهید که من هم جزییات را مطرح نکنم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل افزایش ظرفیت گنجینه گفت: این کار نه به نیت خرید آثار جدیدی برای موزه بلکه برای ایجاد شرایط استاندارد برای نگهداری آثار فعلی گنجینه موزه است.

وی تصریح کرد: سازنده این موزه پیش بینی هفتصد تا هزار اثر را برای گنجینه این موزه کرده بود در حالی که هم اکنون 3259 اثر در آن موجود است.

هادی مظفری از اعلام زمان قطعی برای بازگشایی اتمام عملیات مرمت و بازسازی موزه، به دلیل احتمال تغییر شرایط، پرهیز کرد و اظهار داشت: تعیین چنین تاریخی ممکن نیست اما اطمینان می دهم که همه مسئولان ذیربط در ارشاد با فعالیت شبانه روزی درصددند تا حتی یک روز زودتر، بازگشایی موزه اتفاق بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه