English

در نشست خبری عوامل سریال گاندو عنوان شد:

گاندو ثابت کرد هیچ مسئولی از نقد در امان نخواهد بود

نشست خبری عوامل سریال گاندو در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از پخش قسمت پایانی آن برگزار شد.

گاندو ثابت کرد هیچ مسئولی از نقد در امان نخواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نشست خبری عوامل سریال گاندو ، باحضور مجتبی امینی تهیه کننده، جواد افشار کارگردان، آرش قادری نویسنده، پیام دهکردی، وحید رهبانی، خسرو شهراز، مجید نوروزی، مصطفی سلطانی، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، کمند امیرسلیمانی، آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی بازیگران، علیرضا صلواتی تصویربردار، حامد محسن‌پور تدوینگر، مریم کریمیان مسئول روابط عمومی، فاطمه محمدجانی عکاس در محل سالن مذاکرات مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

نشست خبری سریال گاندو

این نشست که با تاخیر یک ساعته برگزار شد که به دلیل حضور عوامل سریال در مرکز ۱۶۲ و پاسخگویی به مخاطبان بود.

*گاندو اثری ملی، اسلامی و انقلابی بود

در ابتدای نشست جواد افشار کارگردان گاندو گفت: خوشحالیم که این سریال ارتباط خوبی با مردم برقرار کرد و در تمامی ابعاد موثر بود. این سریال به شدت مردمی است و مطالبات مردم که مطالبات همه و بدون وابستگی به جناحی را مطرح می کند‌. اثری که ملی، اسلامی و انقلابی بود.

نشست خبری سریال گاندو

پس از آن مجتبی امینی گفت: خدا رو شکر که با همه سختی ها این سی قسمت پخش شد و این کشتی پهلو گرفت. خستگی همه با نظرات مردم در رفت و مزدی که از مردم گرفتیم شگفت آور بود. این حاصل یک نکته است که حرفی که از دل برآید بر دل نشیند. همه عوامل گاندو قلبا به این سریال اعتقاد داشتند و حرفی که از دل برآید بر دل نشیند.

*گاندو داستانی صد در صد واقعی است

آرش قادری در پاسخ به سوال خبرنگار موج در مورد ادعای تخیلی بودن هشتاد درصد قصه این سریال گفت: تیتر زده شده در اندازه گفتگوی من نبود. گرچه همه آنچه در مصاحبه منتشر شده حرف های من بود، مصاحبه ای که انجام شد صحبت در مورد اصل پرونده گاندو و موضوع سریال توامان انجام شد. پرونده سریال کاملا واقعی بود و بنا نبود که ما فیلم مستند بسازیم. از نحوه شناسایی و نحوه دستگیریش مو به مو بر اساس پرونده بوده است و ما برای تکمیل داستان از داستانهای دیگر استفاده کردیم و ارتباط دادن خورده پرونده ها براساس پژوهش بوده است. نحوه دستگیری و حتی تردد این کاراکتر بر اساس واقعیت نوشته شد.

نشست خبری سریال گاندو

وی افزود: من باید یک نسخه از فیلمنامه داشته باشم اما ما پنج نسخه بازنویسی شده داشتیم که کار بسیار سنگینی بوده و امیدوارم که دیگر چنین تجربه ای نداشته باشم.

 جواد افشار هم گفت: متن نوشته شده کاملا براساس واقعیت بوده و وظیفه نویسنده دراماتیزه کردن یک پرونده واقعی است. اگر این اتفاق نیفتد ما با یک اثر مستند روبرو بودیم.  

وی در مورد سوال دوم خبرنگار موج در مورد  علت حذف ناگهانی سارا خوینی ها گفت: در این نشست جای خوینی ها که از دوستان خوب ما هستند خالی است. در پاسخ این سوال باید گفت کاراکترهای زیادی از داستان به تدریج جدا می شدند و در قسمت های پایانی که گوشه های رفتاری مایکل هاشمیان مشخص می شود، تمرکز بر این کاراکتر بود و دلیلی بر حذف ایشان نیست.

مجتبی امینی هم در پاسخ به سوال اول گفت: یکسال تحقیقات و پژوهش این سریال طول کشیده و یکسال هم نگارش آن زمان برد. برای ارتباط پرونده ها به هم و شکل گیری درام از تخیل استفاده شده است و نویسنده اثر برای این کار از همه تخیل خود بهره برد اما اسناد پرونده و خورده پرونده ها طور کامل در اختیار ما بود.

جواد افشار در مورد بودجه این سریال گفت: من از دولت تعجب می کنم که چرا ادعا می کند که نمی تواند سریال سازی کند در حالی که من پیش از این سریال آنام با حمایت وزارت بهداشت تولید کردم و دولت هم آثاری را تولید کرده است. 

نشست خبری سریال گاندو

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه می توان گفت بودجه گاندو از آنام هم کمتر بود.

مجتبی امینی هم افزود: در مورد جزییات بودجه این سریال می توانید به گروه فیلم و سریال شبکه مراجعه کنید و از آنجایی که کاملا شفاف است می توانید به رقم آن دسترسی داشته باشید.

جواد افشار از علت ضبط یک قسمت در کشور چین گفت: در این پرونده ما پیگیری افراد مختلفی را در کشورهای مختلف بود که چین برای ما مناسبترین بود و به ناچار و برای کم کردن هزینه ها من و تهیه کننده در آن بازی کردیم.

*گاندو ادامه خواهد داشت

مجتبی امینی در پاسخ به اینکه این سریال برای چند بخش برنامه ریزی شده است گفت: قسمت های بعدی این سریال ساخته خواهد شد و افرادی که نگران آن هستند یا رفتار خود را اصلاح کنند یا احتمالا موضوع گاندو خواهند بود.

افشار هم در ادامه گفت: گاندو ثابت کرد که هیچ مسئولی از نقد در امان نخواهد بود و همه پشت دیوارهای شیشه ای زندگی می کنند.

*گاندو باید زودتر ساخته می شد تا خواب دزدان و خائنان را آشفته کند

پیام دهکردی، بازیگر نقش جیسون رضائیان در سریال گاندو گفت: امیدوارم که این آخرین فصل چنین سریالی باشد و همه چیز آنقدر شفاف و خوب پیش برود که دیگر سوژه ای برای این قسم از سریال ها وجود نداشته باشد. اما فکر می کنم امثال گاندو باید زودتر ساخته می شد تا خواب دزدان و خائنان را آشفته کند. گاندو نشان داد می توان ظاهری موجه داشت اما خائن به ملت و کشور بود.

وی افزود: سریال گاندو فقط ۲۰ درصد از هیولاهای تغذیه شده از خارج از کشور را نشان داد. مردم تشنه صداقت و شفافیت هستند و گاندو اینکار را با موفقیت انجام داد.

در ادامه افشار در پاسخ به سوالی در مورد واکنش های زیاد دولت به سریال گفت: معتقدم که قضاوت زودهنگام عزیزان دولتی باعث شد که اتفاقا دیالوگ‌هایی که به نفع دولت بود حذف شود. ما قصدمان نشان دادن فردی بود که در لوای جایگاه دولتی و مخفی شدن پشت سر این افراد در حال سوء استفاده بود.

این کارگردان افزود: نکته عجیبی که اتفاق افتاد این بود که چند سال پیش با بودجه وزارت ارشاد سریالی با نام عالیجناب ساخته شد که اتفاقا هم شخص رییس جمهور را نشان داد و هم جیسون رضاییان با نام تغییر یافته مایکل، اما کسی به آنها اعتراض نکرد اما در اینجا با اعتراض مواجه شدیم.

مجتبی امینی در مورد فردی که به سازمان فشار آورده تا دست به ممیزی بزنند گفت: پاسخ این سوال را باید مدیران سازمان پاسخ بدهند نه من تهیه کننده.

*مسئول پرونده جیسون رضاییان اطلاعات سپاه بود

وی در مورد منبع اطلاعات این سریال گفت: همه به خوبی می دانند که مسئول پرونده جیسون رضاییان اطلاعات سپاه بوده و اطلاعات قابل انتشار آن که اتفاقاً قابل دسترسی برای همه است در اختیار ما گذاشته شد تا از آن برای ساخت این مجموعه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این پرونده توسط سپاه پیگیری و اجرا شده است هیچ نهاد دیگری همچون وزارت خارجه نمی تواند ادعا کند که اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار دارد.

پیام دهکردی ادامه داد: من در لحظه لحظه این سریال احساس کردم نه نقش جیسون رضاییان بلکه نقش همه خائنان تاریخ را بازی کردم. نقش همه مدیران دزد خائنی که از این کشور رفته اند بازی کرده ام و این دلنشین ترین کاری بود که برای مملکتم انجام دادم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه