English

در اختتامیه سومین دوره جایزه نشان عنوان شد:

سومین دوره جایزه نشان برگزیدگان خود را شناخت

اختتامیه سومین دوره جایزه نشان با معرفی برگزیدگان خود در بخشهای تک و مجموعه عکس و تقدیر از پیشکسوتان برگزار شد.

سومین دوره جایزه نشان برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، اختتامیه سومین دوره جایزه نشان سال عکاسی مطبوعاتی ایران، با حضور حمید فروتن رییس هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی جمع کثیری از هنرمندان عکاس از جمله محمد صیاد، سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی، یونس شکرخواه، محمد فرنود، سید عباس میرهاشمی، فرزاد هاشمی، ساعد نیک ذات، ترکی زاده، فرهاد سلیمانی و ... و مدیرانی همچون محمد حدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، سیدجمال هادیان مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، محسن سلیمانی مشاور رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرایش بر عهده ساتیار امامی بود، حمید فروتن در سخنانی گفت: در طول برگزاری داوری، هیات محترم داوران معتقد بودند که عکاسان ما در مورد ارسال عکس، مجموعه عکس و مالتی مدیا نیاز به آموزش هایی دارند و ما هم بر همین اساس، فعالیت بیستمین سال تاسیس انجمن را بر مبنای آموزش و پژوهش برنامه ریزی کرده ایم تا اعضا را با استانداردهای روز دنیا آشنا شوند.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط موجود با سختی زیادی در تامین هزینه ها روبرو بودیم و با حمایت های آقایان مسجد جامعی، هادیان و رجبی معمار و همینطور انجمن عکاسان انقلاب توانستیم این دوره را برگزار کنیم.

پس از آن با حضورحمید فروتن، محمد صیاد و نصرتی عضو هیات علمی و معاون اداری مالی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران جایزه برگزیده ایراسو به بیتا امامی اهدا شد. 

نصرتی  در مورد تعامل عکاسی و جامعه شناسی و اهداف دفتر مسئولیت اجتماعی سخنانی گفت.

در ادامه کلیپی از نظرات عکاسان مختلف در مورد جشنواره نشان پخش شد.

پس از آن نریمانی دبیر سومین دوره جشنواره نشان گزارش کوتاهی از نحوه ثبت نام، شرکت و داوری این جشنواره ارائه کرد.

وی تصریح کرد: با نظر هیات داوران در این دوره مالتی مدیا منتخبی نداشته است. در عین حال تصمیم گرفته شد که از این دوره بر استانداردهای رایج عکاسی مطبوعاتی دنیا تأکید شود بنابراین متاسفانه یک تک عکس و یک مجموعه عکس از حضور در نمایشگاه کنار گذاشته شدند.

نریمانی افزود: ما امسال با استفاده از کیو آر کد توانستیم اثر برتر از نگاه مخاطبان را تعیین کنیم و در عین حال با برگزاری ورکشاپ هوایی تلاش کردیم که بر غنای برنامه بیفزاییم.

در ادامه کلیپی در مورد تاریخچه شکل گیری انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران پخش شد.

مجید رجبی معمار در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: از حسن اتفاق بیستمین سال تاسیس انجمن عکاسان مطبوعاتی با بیستمین سال تاسیس خانه هنرمندان یکی شده است. 

وی خانه هنرمندان را مأمن همه هنرمندان است و همه انجمن های هنری در اولویت برخورداری از امکانات ما هستند.

در ادامه این مراسم با حضور احمد مسجددجامعی، حجت الاسلام دعایی، مجید رجبی معمار و حمید فروتن از مرتضی خاکی به عنوان عکاس مطبوعاتی پیشکسوت تقدیر شد.

احمد مسجدجامعی در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من هم از فرارسیدن بیستمین سال تاسیس این انجمن بسیار خوشحالم. عکاسان خبری گزارشگران امین کشور هستند. 

وی سپس به خاطراتی از تلاش عکاسان خبری پرداخت و گفت: اگر در قالب گزارش ها و فیلم های مستندی عکس های این عکاسان و تلاش آنها مورد توجه قرار بگیرد نتیجه بیشتری خواهد داشت.

ادامه مراسم به تقدیر از مریم زندی عکاس زن پیشکسوت در عرصه های مختلف انقلاب، دفاع مقدس، مستند اجتماعی و خبر اختصاص داشت. به همین مناسبت کلیپی از این هنرمند پخش شد و اسماعیل عباسی لوح تقدیر این هنرمند را اهدا کرد.

مریم زندی هم در سخنان کوتاهی گفت: این خیلی خوب است که از کسی پیش از اینکه روی ویلچر بنشیند تقدیر شود چرا که در این صورت انگیزه بیشتری برای کار بیشتر پیدا می کند.

سپس با پخش کلیپی از کاوه کاظمی، از این هنرمند نیز با حضور حمید فروتن و امیر نریمانی تقدیر شد.

کاوه کاظمی گفت: من چهل سال به دور از حاشیه سرم به کار خودم بوده و الان پس از این سالها  دوست دارم برای عکاسی کشور چند اتفاق بیفتد اول اینکه عکاسان را به رسمیت بشناسند و دوم اینکه مطبوعات از عکاسان استفاده بهتری ببرند گرچه دوره ما تمام شده است.

در ادامه مراسم با پخش کلیپی از سید عباس میرهاشمی مدیرعامل پیشین انجمن عکاسان دفاع مقدس و انقلاب تقدیر شد. 

در پایان مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه نشان سال عکس مطبوعاتی ایران، نیز هیات داوران متشکل از یونس شکرخواه، عطا طاهرکناره، ساعد نیک‌ذات، مهدی قاسمی و سعید فرجی برای اعطای جوایز بخش‌های مختلف روی صحنه آمدند. برگزیدگان این دوره به شرح زیر بودند:

 در بخش منتخب مردمی: سعید زارعیان با عکسی با عنوان جنگ ستارگان 

در بخش محیط زیست: مجموعه عکس سلمان سام‌دلیری و تک عکس ابوالفضل

در بخش پرتره: مجموعه عکس مجید عسگری‌پور و تک عکس سجاد صفری 

در بخش ورزشی: مجموعه عکس به جاوید نیک‌پور و تک عکس مهدی بلوریان

در بخش مستند اجتماعی: مجموعه عکس عبدالله حیدری و تک عکس علی نجات‌بخش‌اصفهانی

در بخش عکس خبری: مجموعه عکس مرتضی جاویدیان اصل و تک عکس محسن بخشنده زحمتکش

از حواشی این مراسم می توان به عکس یادگاری عکاسان پیش از آغاز این مراسم در فضای مقابل خانه هنرمندان ایران، صمیمیت و شوخی بین هنرمندان، مجری و برگزارکنندگان که احتمالا از دوستی دیرین آنها با یکدیگر نشات می گرفت و ناکامی مجری در گرفتن قولی از احمد مسجدجامعی برای اهدای ساختمانی به انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه