English

مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد

مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه کاغذ با دستور جلسه بررسی وضعیت کاغذ منتشر شد.

مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جلسه با حضور حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه کاغذ و اعضای کارگروه تشکیل شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر، ١٤ بند در حوزه کاغذ مصوب شد.

مصوبات این جلسه به شرح زیر است:

۱- واردکننده‌هایی که تاییدیه واردات کالای خود را از کارگروه کاغذ اخذ نموده و پس از ترخیص، کاغذ را به وزارت فرهنگ تحویل نداده‌اند باید کسری کاغذ خود را به هر نحو ممکن جبران نموده و کاغذ را به معاونت تخصصی تحویل دهند.

٢- به وضعیت واردکننده‌هایی که قبل از کارگروه کاغذ ، ثبت سفارش داشته و کاغذ وارد کرده‌اند توسط کمیته سه نفره متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت در اسرع وقت رسیدگی شود و در صورت احراز تخلف، مجازات گردند.

٣- با توجه به اینکه فقط کاغذ مربوط به فرهنگ به اولویت کالایی یک تبدیل شده، وزارت صنعت، ساز و کار جدید تایید پرونده‌های مربوط به کارگروه ساماندهی کاغذ را در سامانه تعریف کند.

٤- در راستای تعهد واردکنندگان کاغذ، شرکت های واردکننده همزمان با اظهار واردات کالا به گمرک، به معاونت مربوطه وزارت فرهنگ نیز اظهار نمایند.

٥- با بانک مرکزی و گمرک مکاتبه شده و مواردی که در سال ٩٨ تامین ارز شده است، به ارز نیمایی تبدیل شود.

٦- موارد مربوط به کاغذ غیر از نشر و مطبوعات، بدون مجوز کارگروه کاغذ با ارز نیمایی توسط وزارت صنعت تایید گردد.

٧- وزارت صنعت پیگیری‌های لازم را جهت تغییر گروه کاغذ از ١-٢ به ٠-٢ انجام دهد تا بانک مرکزی ارز لازم را در اسرع وقت پرداخت نماید.

٨- تا چهارشنبه فیلدهای مربوط به زینک در سامانه توزیع تکمیل گردد و دموی آن به نمایندگان معاونتهای فرهنگی و مطبوعاتی ارائه و رفع اشکال شود.

٩- معاونتهای مطبوعاتی و فرهنگی مشخصات کامل نشریات و کتابها، و میزان و نوع زینک مصرفی را در لیست واحد به دفتر چاپ و نشر تحویل دهند.

١٠- سه میلیون زینک موجود، توسط دو معاونت تخصصی بررسی و تقسیم شود. زینکهای مربوط به نشر به لیتوگرافی و لیستهای مربوط به مطبوعات به مدیر رسانه با مشخص بودن محل مصرف (نام لیتوگرافی یا چاپخانه) تحویل داده شود.

١١- در جهت تامین ارز مربوط به وزارت آموزش و پرورش به صورت دولتی، مکاتبه ای از سوی وزیر آموزش و پرورش با وزیر صمت و معاون اول محترم رئیس جمهور صورت پذیرد.

١٢- با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای دفترچه دانش‌آموزی و کاغذهای سایز شده (A٤ و ...)، وزارت صمت در حوزه تولید طی جلساتی با تشکلهای واردکنندگان و تشکلهای تولیدی جهت تامین کاغذ و تولید محصولات مذکور اقدام نماید.

١٣- کلیه متقاضیان واردات کاغذ در مورد نیاز دفترچه‌ها، کاغذ A٤ و... می‌توانند نسبت به انجام ثبت سفارش اقدام کنند و تسهیل آن از سوی سازمان صمت استانها صورت پذیرد.

١٤- با توجه به مصوبه جلسه قبل و اعلام نظارت اداره کل مطبوعات داخلی مبنی بر عدم تزریق کالای وارداتی موسسات مطبوعاتی که میزان درخواست آنها در کمیته تخصصی و کارگروه به تصویب رسیده است، ٢ فقره درخواست موسسه همشهری به شرح پیوست مورد تایید قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه