English

مهین جواهریان در گفتگو با خبرگزاری موج:

توجه به فرهنگ عامه اهمیت بسیار دارد/امیدوارم بعد بین المللی جشنواره گسترده تر شود

مهین جواهریان کارگردان انیمیشن یکی بود یکی نبود با حضور در نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: با دیدن فیلم های این جشنواره احساس کردم به تمام نقاط ایران سفر کرده ام.

توجه به فرهنگ عامه اهمیت بسیار دارد/امیدوارم بعد بین المللی جشنواره گسترده تر شود

مهین جواهریان کارگردان انیمیشن یکی بود یکی نبود که در نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش شرکت دارد، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد احساسش از حضور در این جشنواره گفت: خوشحالم که به این جشنواره آمده ام و به نظرم در سطح خوبی برگزار می شود.

مولف کتاب تاریخچه انیمیشن ایران، در مورد ویژگی های مهم این جشنواره گفت: پرداختن این جشنواره به موضوع جنگل های هیرکانی برایم اهمیت زیادی داشت. ما باید بیشتر فرهنگ سازی کنیم که از این جنگل ها حفاظت شود. 

وی با بیان اینکه با دیدن فیلم های این جشنواره احساس کردم به تمام نقاط ایران سفر کرده ام؛ افزود: از اینکه در این جشنواره به فرهنگ عامه توجه شد، بسیار خوشحالم زیرا من سال هاست در زمینه ادبیات از جمله ادبیات فولکلور کار می کنم و این موضوع دغدغه شخصی ام هست.  

این فیلمساز خاطر نشان کرد: ادامه داشتن و استمرار جشنواره بین المللی فیلم وارش به عنوان رویدادی که اطلاعاتی از سنت ها و آداب و رسوم اقوام را در اختیار مخاطبان خود می گذارد، می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

این عضو هیئت مؤسس و دبیر انجمن آسیفا که تا کنون جوایز متعدد بین المللی را هم از آن خود کرده، در مورد آثار خارجی به نماش در آمده در این جشنواره گفت: بیشتر فیلم هایی که در جشنواره فیلم وارش دیدم از تولیدات کشورهای همسایه بودند. امیدوارم این جشنواره در دوره های بعد بیش از قبل گسترش یابد و فیلم هایی از سراسر جهان در آن شرکت کنند. 

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربان‌پور از 9 الی 13 اردیبهشت ماه در شهر بابل جریان داشت و اختتامیه آن در پایان روز جمعه در این شهر برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه