English

در گفتگوی علیرضا مختارپور با خبرگزاری موج عنوان شد:

جزییات بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران/بیست و دومین بازدید در سی و دومین نمایشگاه

علیرضا مختارپور گفت: ایشان در این بازدید کتاب های زیادی را دیدند، با ناشران زیادی صحبت کردند و وقت قابل ملاحظه ای هم در این دیدار صرف کردند.

جزییات بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران/بیست و دومین بازدید در سی و دومین نمایشگاه

علیرضا مختارپور ، رییس نهاد کتابخانه های کشور که در بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب همراه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر از مدیران و همراهان، در معیت ایشان بود در مورد محورهای بازدید ایشان به خبرنگار ادبیات خبرگزاری موج گفت: در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران، بیست ودومین بازدید ایشان از نمایشگاه صورت گرفت که به نسبت سال گذشته زمان بیشتری به این امر اختصاص دادند و غرفه های ناشران بیشتری هم توسط ایشان بازدید شد و نکات مختلفی مطرح شد. 

وی افزود: براساس فرمایشات ایشان چند هدف را می توان از این بازدید در نظر گرفت، یکی اطلاع از آخرین تولیدات فرهنگ مکتوب کشور،  دومین هدف اطلاع فعالیت ناشران و صنعت نشر و مسایلی که در حوزه نشر وجود دارد که معمولا از طریق گفتگو با ناشران و برخی مدیران حاضر صورت می پذیرد.

مختارپور ادامه داد: سومین هدف ایشان از این بازدیدها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه است  که ایشان هم در انتهای دیدار اشاره ای داشتند که معلوم است که به رغم وجود همه مشکلات و گرانی ها مردم همچنان به خرید کتاب اهمیت می دهند و نشانه هایی هم مبنی بر مطالعه کتاب وجود دارد که نکته مثبتی است.

رییس نهاد کتابخانه های کشور افزود: چهارمین هدف هم توصیه ها و تذکرات و رهنمودهایی است که ایشان به مدیران فرهنگ مکتوب و مخصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد دقت و مراقبت از حوزه نشر دارند. به هر حال ایشان بر اصول اساسی دینی، انقلابی و ملی ما و لزوم رعایت این نکات در نشر کتاب تاکید کردند. همینطور بر دقت و مراقبت بر اینکه کتاب مضر و یا کتاب هایی که سودی برای مردم ندارد یا ضرر دارند، منتشر نشوند هم تاکید فرمودند.

وی در پایان گفت: این خلاصه ای بود از محورهای دیدار ایشان که کتاب های زیادی را دیدند، با ناشران زیادی صحبت کردند و وقت قابل ملاحظه ای هم در این دیدار صرف کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه