English

اشتغالزایی برای ۲۰هزار نفر از اصحاب فرهنگ در دو سال آینده

عباس صالحی : در دو سال آینده برای ۲۰ هزار نفر در بخش فرهنگ و هنر اشتغالزایی خواهد شد.

اشتغالزایی برای ۲۰هزار نفر از اصحاب فرهنگ در دو سال آینده

به گزارش خبرگزاری موج ، وی در نشست خبری با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان غربی اعلام کرد: شغل‌های ایجاد شده در قالب ۱۳هزارنفر اشتغال شهری و ۷هزار نفر اشتغال روستایی و در سه بخش کسب و کارهای دیجیتال، کسب و کارهای هنری و کسب و کار های فرهنگی خواهد بود.

صالحی برقراری عدالت فرهنگی را یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در حد توان بودجه‌ای وزارت ارشاد امکانات و زیرساخت های فرهنگی را در تمام مناطق و استان‌های کشور توسعه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یازدهمین سفر استانی وزیر ارشاد به آذربایجان غربی در راستای اجرای سیاست عدالت فرهنگی بوده است، گفت: در قالب امضای تفاهم نامه‌ای به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان مابین وزارت ارشاد و استانداری آذربایجان غربی، سعی داریم با تلفیق بودجه استانی و ملی اقدمات موثری در توسعه فضاهای فرهنگی هنری و تنظیم برنامه‌های حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌ای استان در چشم اندازی سه ساله داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توجه به اقتصاد، فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: در عرصه فرهنگ و هنر توجه به هر دو جنبه مادی و معنوی هنر لازم است و اگر فرهنگ و هنر، اقتصاد شکوفا و خودکفایی را نداشته باشد دوام و بقای آن به سختی میسر خواهد بود و لذا در کنار توجه به روح هنر و جنبه معنوی آن باید به ایجاد اقتصاد خودکفا در بحث هنر نیز توجه ویژه داشت.

وی بابیان اینکه یکی از اقداماتی که دنبال می‌کنیم این است که اسم فرهنگ و هنر در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی گم شده و نامی از فرهنگ و هنر و رسانه در بسیاری از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اقتصادی وجود ندارد، افزود: باید ردپای هنر را در حوزه اقتصادی کشور اضافه کنیم تا از این طریق فرصتی برای اقتصاد فرهنگ و هنر ایجاد کنیم.  

صالحی با تاکید بر اینکه رسانه به عنوان رکن چهارم مردم سالاری اجتماعی مطرح است، عنوان کرد: قوای سه گانه کشور زمانی فسادپذیریشان کم می‌شود که رسانه‌ها را به رسمیت بشناسند و رسانه‌ها نیز در قالب آزادی مسوولانه، چارچوب اخلاقی رسانه را رعایت کنند چرا که نه رسانه‌ها و نه هیچ نهاد و قشر دیگری فراتر از قانون نیست و همه ملزم به رعایت چارچوب قانونی در حیطه وظایف خود هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه