English

سعید اسدی در پاسخ به خبرنگار موج:

احتمال افزایش قیمت بلیت سالن اصلی تئاتر شهر تا ۸۰ هزار تومان/دادن فرصت به همه یا نخبگان؟

مدیر مجموعه تئاتر شهر در مورد روش جلوگیری از انحصار اجرا در تئاتر شهر، احتمال افزایش قیمت بلیت ها و هزینه بردار بودن تغییرات اعمال شده ساختاری این مجموعه و مواردی دیگر به خبرنگاران پاسخ داد.

احتمال افزایش قیمت بلیت سالن اصلی تئاتر شهر تا 80 هزار تومان/دادن فرصت به همه یا نخبگان؟

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری موج پیش از ظهر امروز نشست رسانه ای مدیر مجموعه تئاتر شهر با موضوع برنامه های آتی این مجموعه برگزار شد. در این نشست سعید اسدی، مدیر تئاتر شهر به اعلام برنامه ها و چشم اندازی که او آن را بخشی از یک برنامه بلند مدت پنج ساله می خواند پرداخت. در این برنامه مجموعه تئاتر شهر با تغییراتی ساختاری و رویکردی مواجه خواهد شد و هدف این تغییرات رسیدن به استقلالی نسبی برای تغییر رویکرد این مجموعه از عرضه کننده و خدمات دهنده صِرف، به تولید کننده آثار نمایشی باکیفیت با تاکید بر وجه هنری و فرهنگی و نه تجاری آنها عنوان شد. در این میان برای شکل دهی به ساختار مناسب برای نیل به این هدف سعید اسدی از تشکیل دو دفتر، یک مدیریت و یک معاونت جدید در دل مجموعه تئاتر شهر خبر داد. در پایان این نشست طولانی، مدیر مجموعه تئاتر شهر اقدام به پاسخگویی به سوالات نسبتا چالشی خبرنگاران کرد.

در این میان وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج، در مورد احتمال منحصر شدن اجراها به گروه های خاص پس از اعمال تغییرات جدید گفت: از مدتها قبل هنجاری همانند یک قانون نانوشته در تئاتر شهر وجود دارد که هر کسی در اینجا اجرایی دارد، دست کم تا دو سال بعد امکان اجرا ندارد.

وی افزود: یکی از مسائلی که در خصوص وجود دارد این است که به دلیل دولتی بودن تئاتر شهر، باید فرصت ها را به طور حداکثری در میان گروه ها تقسیم کنیم که شاید این باید اصلاح شود. در واقع دادن فرصت به همه، تبدیل به دادن فرصت به نخبگان شود که البته باید این نخبگی هم تعریف مشخصی داشته باشد. ضمن اینکه یکی از اشکالات هم این است که اگر گروهی اجرای خیلی خوبی داشته باشد، چه مشکلی وجود دارد که سال بعد نتواند اجرای خوب دیگری داشته باشد؟

مدیر مجموعه تئاتر شهر در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری موج در مورد افزایش هزینه ها در پی ایجاد بخش های جدید در تئاتر شهر گفت: هزینه جدید چندانی ایجاد نشده بلکه به جز یکی دو نفر که از برون به مجموعه اضافه شده اند، در مابقی موارد با تغییر و تفکیک وظایف، از پرسنل موجود مجموعه برای انجام کارها بهره می بریم.

سعید اسدی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری موج، در مورد احتمال افزایش قیمت بلیت تصریح کرد: به دلیل دولتی بودن ما شاهد افزایش قیمت انفجاری در این مجموعه نخواهیم بود، ضمن اینکه من هم تمایلی به این کار ندارم و دوست دارم امکان تماشای تئاتر برای علاقمندان بیشتری وجود داشته باشد. گرچه با توجه به مسایل پیش آمده در سال گذشته در زمینه قیمت بلیت های تئاتر، پیشنهاد شده که شورایی برای تعیین قیمت تئاتر تشکیل شود.

وی افزود: بر این اساس برای سالن اصلی این امکان ایجاد شده که قیمت بلیت ها تا هشتاد هزار تومان افزایش پیدا کند که شاید کمکی به تامین هزینه های سرسام آور این روزها باشد.

سعید اسدی در ادامه به سوالی در مورد حضور نیروی انتظامی در داخل و اطراف تئاتر شهر پس از بازداشت یک روزه اش در سال گذشته گفت: این حضور از پیش از آن اتفاق وجود داشته و تصمیمی است که ارشاد در پی وقوع عملیات تروریستی در کشور اتخاذ کرده اما باید بدانید که پرسنل نیروی انتظامی در تعامل با حراست و وزارت ارشاد در داخل بنا مستقر شده اند اما هیچ دخالتی و حقی برای  دخالت در آنچه در داخل این فضا اتفاق می افتد ندارند، بلکه ایشان به منظور تامین امنیت و محافظت از فضای بیرونی در اینجا حضور دارند.

مدیر مجموعه تئاتر شهر بازگشتش به مسئولیت روابط بین الملل جشنواره و مدیریت مجموعه تئاتر شهر هم گفت: پذیرش مسئولیت تئاتر شهر با مذاکره و درخواست شهرام کرمی صورت گرفت. رها کردن بخش بین الملل جشنواره را هم به دلیل قراری که از پیش گذاشته بود مبنی بر اینکه با پایان یافتن جشنواره از آن کناره گیری خواهد کرد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: آن پرونده در جریان است و روال قانونی خود را طی می کند. من دو راه داشتم یا قهر کنم و بروم و یا اینکه بمانم و به کارم ادامه بدهم. معتقدم که از من اشتباهی سر نزده و بودن من در تئاتر شهر، نشان از عزم من در پذیرش مسئولیت دارد.

سعید اسدی در مورد فعالیت هایی که در طول دوره مدیریتش از زمان پذیرش مسئولیت تئاتر شهر تا کنون گفت: بسیاری از قرار دادها و برنامه های اجرا از پیش از من منعقد شده بود و من موظف بودم که شرایط انجام آن را فراهم کنم. در عین حال سعی کردیم مشکل نشتی آب و فاضلاب، بوی بد و وجود موش را هم حل کنیم. البته مشکل موش به شهر تهران بر می گردد و ما با اتخاذ روشهای مختلف اعم از تله موش، چسب موش و سم های مختلف از تعداد آنها در ساختمان بکاهیم.

وی که از انتقادات صریح برخی از خبرنگاران از کلی گویی ها و برنامه هایی کهخ دراز مدتند و ممکن است با تغییر مدیریت ها تغییر کنند دلخور شده بود، گفت: به هر حال من در سال گذشته فرصت چندانی برای نشان دادن تلاش خودم نداشتم و موظف بودم که برنامه های قبلی را به خوبی اجرا کنم و در عین حال به آسیب شناسی، ارائه راهکار و مذاکره برای متقاعد کردن مسئولین بپردازم. در سال جاری تلاشم بر ارتباط بیشتر با رسانه ها است؛ حتی ارائه این چشم انداز به اهالی رسانه برای دریافت نظرات حتی تند منتقدان و صاحب نظران است. البته لطفا صدای من را به انتقاد کنندگان برسانید و دست کم برای یکبار به کسانی که به عملکردی نقد دارند بگویید شما الگویتان را ارائه دهید. اگر پیشنهادی برای ساماندهی تئاتر شهر دارند ارائه دهند. به هر حال همه می دانند که تغییر و تحول نیاز مند نهادسازی است و نهاد سازی هم نیازمند تغییر چشم اندازها و ساختار و برنامه ریزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه