English

منتقد آمریکایی هالیوود ریپورتر:

نوید محمدزاده را دوست دارم/ ۹۰ درصد هالیوود ضد ترامپ است

دبورا یانگ می‌گوید نسل‌های گذشته مانند نسل عباس کیارستمی ریشه‌های بسیار قوی سینمای ایران را دواندند و جوانان از این ریشه‌ها شکوفه داده‌اند.

نوید محمدزاده را دوست دارم/ ۹۰ درصد هالیوود ضد ترامپ است

به گزارش خبرگزاری موج، دبورا یانگ منتقد آمریکایی که از مهمانان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است و در هالیوود ریپورتر روی فیلم های ایرانی نقد می نویسد، سینمای ایران را در حال تحول دانست و گفت: فیلمسازان بزرگی مانند عباس کیارستمی راه را برای جوانان تازه، فیلمسازان جوان و موضوعات نو باز کردند. فیلمسازان در فیلم‌هایشان حرف‌های تکراری نمی‌زنند. کارگردانان جوان جدیدی آمده‌اند و فیلم‌هایی می‌سازند که نامتعارف و عجیب هستند و آثارشان کمی پیچیده است. اما به گمانم احساسات و بیان مدرن‌تر و به‌روزتری دارند. سال گذشته فیلمی به نام «رضا» ساخته علیرضا معتمدی را دیدم. شخصیت اصلی فیلم یکسری آگاهی نسبت به زنان زندگی‌اش دارد. داستان غیرمنتظره و بازی‌ها بسیار خوب است. فکر می‌کنم مزیت بزرگی برای سینمای ایران است که نسل جدیدی از بازیگران ظهور کرده‌اند، جوانانی که چهره سینمای کشور شما را بسیار باورپذیر نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه بازیگر ایرانی مورد علاقه اش، نوید محمدزاده است، اظهار کرد: سینمای ایران در حالت فعلی جذاب است و شکاف مشخصی میان زمان حال و چند سال گذشته وجود ندارد. در مجموع صنعت سینمای ایران ریشه‌های قوی دارد. نسل‌های گذشته مانند نسل عباس کیارستمی ریشه‌های بسیار قوی سینمای ایران را دواندند و جوانان از این ریشه‌ها شکوفه داده‌اند. آن‌ها گل‌های رز خودشان هستند و ایده‌های خودشان را دارند.

یانگ در پایان درباره نظرات متفاوت درباره ترامپ در هالیوود گفت: می‌توانم بگویم ۹۰ درصد در هالیوود ضد ترامپ است. علتش را نمی‌دانم. منظورم این است سینما مشخصاً یک فرم هنری است و تمام فرم‌های هنری مردم را با نقطه نظرهای مختلف دور هم جمع می‌کند، کسانی که نگاه مستقل دارند و دنبال پول نیستند. بنابراین هیچ ارتباطی این دسته افراد و ترامپ وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی