English

فاطمه بهبودی در گفتگو با موج عنوان کرد:

برپایی یک نمایشگاه بدون اطلاع هنرمند/ مادران انتظار کامل نیست

فاطمه بهبودی از برگزاری نمایشگاه عکس‌های مجموعه مادران انتظار در دانشگاه بوعلی سینا بدون اینکه خودش اطلاع داشته باشد، خبر داد و نسبت به این کار انتقاد کرد.

برپایی یک نمایشگاه بدون اطلاع هنرمند/ مادران انتظار کامل نیست

به گزارش خبرنگار تجسمی موج، فاطمه بهبودی عکاس جوان کشورمان که پس از آنکه با مجموعه عکس «مادران انتظار» در مسابقه 2015 world press photo شایسته تقدیر شد و مقام اول هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی POY (عکس‌های سال جهان) را به دست آورد، در داخل و خارج از کشور شناخته شده است؛ در حوزه عکاسی مستند اجتماعی و خبری فعالیت دارد و این روزها نیز در منطقه سیل زده آق قلا به سر می برد.

وی با اعلام اینکه دانشگاه بوعلی سینا بدون اطلاع این هنرمند عکاس اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار او در مجموعه مادران انتظار کرده است، گفت: بارها شده که از عنوان پروژه‌های عکاسی و ایده‌هایم استفاده کرده باشند اما این بار کانون دانشجویی عکس دانشگاه بوعلی سینا بدون اطلاع و اجازه من، از عکس‌های مجموعه مادران انتظار استفاده و نمایشگاهی برپا کردند!

فاطمه بهبودی - نمایشگاه عکس مادران انتظار

گوگل به من خبر داد!

این هنرمند عکاس در مورد نحوه اطلاع یافتنش از این نمایشگاه افزود: روزی به دنبال یافتن خبری بودم که در اینترنت نام خودم را جستجو کردم و در کمال ناباوری با خبر و تصاویر این نمایشگاه غیر قانونی روبرو شدم.

فاطمه بهبودی - نمایشگاه عکس مادران انتظار

حقم را نادیده گرفته اند

وی تصریح کرد: آنچه که از همه بیشتر مرا آزار می دهد این است که از شش سال پیش که این پروژه را آغاز کرده ام تا به امروز نمایشگاه رسمی مادران انتظار را در ایران برگزار نکرده‌ام چراکه این مجموعه دو قسمتی است و هنوز کامل نیست. من به سختی و با تلاش فراوانم برای آن هزینه کرده و زحمت کشیده ام و هنوز یک پروژه ناقص است و من در حال جمع آوری تکمیل آثارم برای انتشار کتابم هستم؛ آن وقت می بینم به سادگی، گروهی در یک دانشگاه که مرکزی علمی و فرهنگی است، بدون اجازه من، حقم را نادیده می گیرند و نمایشگاهم را برپا می کنند.

بهبودی در پایان اظهار داشت: در این مسئله زمان مهم نیست و مسئله حقوق مالکیت معنوی مطرح است. بنابراین نسبت به این حرکت غیرحرفه‌ای دانشگاه بوعلی سینا اعتراض دارم و از مراجع رسمی این موضوع را پیگیری می‌کنم.

به گزارش موج، تصاویر منتشر شده از این نمایشگاه گویای این مسئله است که قطع عکس‌های به نمایش درآمده در آن که آذرماه ۹۷ برگزار شده، به این دلیل که فایل اصلی عکس‌ها را در اختیار نداشتند، کوچک است.

فاطمه بهبودی - نمایشگاه عکس مادران انتظار

فاطمه بهبودی، در مجموعه عکس مادران انتظار به زندگی مادران سربازان کشته شده ایرانی پس از گذشت 25 سال از پایان جنگ، می‌پردازد که چگونه تمام سال‌های جوانی خود را با درد، انتظار و عشق و امید برای پیدا شدن پیکر فرزندانشان گذرانده و در انتظار خبر پیدا شدن پسرانشان پیر شده‌اند. وی بارها با برپایی این نمایشگاه در اقصا نقاط جهان در این باره برای مخاطبان خود سخنرانی کرده و پیام مظلومیت قربانیان جنگ تحمیلی ایران را به گوش جهانیان رسانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه