English

هشتمین شب کارگردانان برگزار شد / ۶ تجلیل و یک خداحافظی

مراسم هشتمین شب کانون کارگردان‌های سینمای ایران با دبیری پوران درخشنده و اجرای داریوش فرهنگ و با حضور تعداد زیادی از کارگردانان سینمای ایران شامگاه چهارشنبه ۱۵ اسفندماه در سالن خیام برج میلاد برگزار شد.

هشتمین شب کارگردانان برگزار شد / 6 تجلیل و یک خداحافظی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، هشتمین شب کانون کارگردانان سینما، در غیبت حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، در حالی برگزار شد که ضمن تجلیل از 6 کارگردان سینما، علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد آخرین روز کاری اش در این مجموعه را به پایان برد.

در این مراسم، مطابق با آنچه که پیش از این اعلام شده بود، از ۶ کارگردان سینما شامل وحید جلیلوند ، مرضیه برومند ، ناصر غلامرضایی ، واروژ کریم‌مسیحی ، ‌نصرت‌الله کریمی و مسعود جعفری جوزانی تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم پوران درخشنده متنی را قرائت کرد، ضمن یادآوری پیشکسوتان درگذشته و حاضر در سینمای ایران ،  گفت: فکر می‌کنم تا زمانی که سینما به عنوان هنر صنعت شناخته نشود مشکلات بیکاری، امنیت شغلی و… حل نمی‌شود پس سینما باید به عنوان هنر صنعت به رسمیت شناخته شود. کاش حسین انتظامی هم در این جمع حضور داشت تا این درخواست را با او در میان می گذاشتیم.

وی در پایان سخنانش یادی هم از شهلا ریاحی به عنوان اولین زن کارگردان سینمای ایران در 60 سال پیش کرد.

در ادامه مراسم علی درویش‌پور مدیرعامل برج میلاد با ابراز خوشحالی از میزبانی اهالی هنر در آخرین روز کاری اش در مجموعه برج میلاد تهران گفت: امشب در فهرست شب‌های به یاد ماندنی من در این برج ثبت خواهد شد و این دورهمی صمیمانه را برای خودم امتیاز می‌دانم.

وی افزود: باورم این است که رشد و غنای هر جامعه‌ای با میزان فرهیختگی مردم ارتباط مستقیم دارد اگر خاک ایران را زرخیز می‌دانند تنها به خاطر نفت نیست بلکه به خاطر فرزندان هنرمند و هنرمندان نام‌آور آن است.

در ادامه پس از پخش کلیپی از درگذشتگان سینما و سخنان کوتاه محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان در تقدیر از نفرات قبلی در این سمت، محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: امشب یکی از شب‌های باشکوه برج میلاد است. موفقیت سینمای کشور وامدار بزرگان و پیشکسوتان سینمایی است. نقشی که امروز سینما در عرصه فرهنگ و سازندگی جامعه دارد نقشی بی بدیل بوده و انکار ناپذیر و تاثیرگذار است.

پس از آن نوبت به تجلیل از کارگردانان رسید که در میانه این بخش از مراسم، پیروز حناچی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: به غیر از میراث فرهنگی و طبیعی سینما یکی از جاذبه‌های شهر و کشور ما است. کمتر شهری این تعداد هنرمند را در خود جای داده است و ما هم در خانواده شهرداری سعی می کنیم که این سرمایه عظیم پاس داشته شود.

وی افزود:  نگاه ما در اداره امور شهر تغییر کرده است و معتقدیم که گرچه بناهای فاخر جزو سرمایه‌های شهر هستند اما سرمایه اصلی هنرمندان اند که قطعاً با این نگاه شهر به گونه دیگری اداره خواهد شد. حال مردم این شهر خوب نیست و اگر از کسی بپرسید تهران چه رنگی است از اکثر مردم پاسخ می گیرد: خاکستری. بنابراین استفاده از هنر و معماری به زیبایی و افزودن رنگ به شهر در بهتر شدن حال مردم مؤثر است. ما در کوتاه مدت برای مشکلات شهر راهی جز همراهی مردم نداریم و به همین مناسبت از شما تقاضا می‌کنم که به این کمپین بپیوندید.

شهردار تهران با شاره به دیدارش با سیروس حسن پور پس از سه دهه و تشکر از هنرمندانی همچون امیر نادریف اضافه کرد: فردا هم به مناسب قدردانی از همایون شهنواز خیابانی را به نام او نام گذاری خواهیم کرد و از تندیسی از او پرده برداری خواهد شد.

در ادامه هم داریوش فرهنگ از پیشنهاد کانون کارگردانان و توافق شورای شهر برای نامگذاری روز ۱۶ اسفند به عنوان روز کارگردان خبر داد.

شایان ذکر است در این مراسم هنرمندانی همچون منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، محمدمهدی عسگرپور ، سیدرضا میرکریمی، غلامرضا موسوی، سیروس الوند، بهمن فرمان‌آرا ، بهروز افخمی، محمد آفریده، مصطفی رزاق کریمی، مرتضی رزاق کریمی، مهرداد اسکویی، مرضیه برومند، احترام برومند، فرشته طائرپور، همایون اسعدیان، محسن امیریوسفی، محمد بزرگ‌نیا، پوران درخشنده، کتایون ریاحی، علی اکبر ثقفی، وحید جلیلوند، کامران ملکی، احمد امینی، علیرضا امینی، امیر عرب، خسرو معصومی، مصطفی کیایی، سیامک شایقی، سعید پورصمیمی، روح الله حجازی، مقصود جباری، نادر مقدس، واروژ کریم مسیحی، بروز نیک نژاد، مجید توکلی، علیرضا داودنژاد، پناه برخدا رضایی، ابراهیم مختاری، نوید محمودی، محمد تهامی نژاد، آرش معیریان، علی قائم‌مقامی، قربان محمدپور، افسانه پاکرو، علی ملاقلی پور، کامبوزیا پرتوی، علیرضا داوود نژاد و ... در این مراسم حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی