English

بخش مسابقه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شیراز افتتاح شد

بخش طوبای زرین یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به شیراز رسید.

بخش مسابقه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، با حضور محسن سلیمانی و احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران ، مدیران اراده کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، هنرمندان فارس و علاقه مندان به هنرهای تجسمی بخش مسابقه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در چهار گالری شهر شیراز گشایش یافت. 

محسن سلیمانی در افتتاح بخش گرافیک، تصویرسازی و عکس نمایشگاه در نگارخانه وصال شیراز در جمع خبرنگاران گفت: 70 اثر عکاسی، 74 اثر کارتون و کاریکاتور، 39 اثر طراحی پوستر و 61 اثر تصویر سازی در گالری های وصال، رومی، سی راه، مهستان و سو در شهر شیراز به نمایش در آمده اند. 

مهدی رنجبر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در آیین گشایش طوبای زرین در شیراز بیان کرد: از آنجایی که نگارخانه ها در شهر شیراز فعالیت خوبی دارند و با حضور در بخش چارسوی هنر جشنواره تجسمی فجر هم نشان دادند که می توانند در سطح ملی حضور خود را نشان دهند، برای بخش طوبای زرین جشنواره تصمیم گرفتیم که چند نگارخانه خصوصی را نیز در این روبداد دخیل کنیم. از این رو نظر بر آن شد تا در 5 نگارخانه مجموعه آثار 4 رشته جشنواره را به نمایش بگذاریم. 

رنجبر افزود: این مساله باعث می شود تا در رویداد جشنواره تجسمی فجر، رابطه میان نگارخانه های خصوصی و بدنه دولت مثبت باشد و بتوانیم برای برنامه های آتی تصمیم گیری کنیم. 

رنجبر در ادامه گفت: در رویداد بزرگ فجر، پیش از برگزاری طوبای زرین ، نمایشگاه چهل شهر چهل نمایشگاه را برگزار کردیم که مجموعه ای از آثار گنجیمه موزه هنرهای معاصر بود. گفتنی است بخش دیگری از طوبای زرین روز چهارشنبه 1 اسفند در موزه هنرهای معاصر آبادان افتتاح می شود. 

‎ ‎یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‌برپاست. در این ‌‌جشنواره سید امیر سقراطی ‌دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری ‌اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه