English

حاشیه های روز ششم جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت؛

توهین سریالی به خبرنگاران در شب آرام ملت/ فیلمی با ۲۴ سرمایه‌گذار

ششمین روز سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت با توهین علی مصفا و فردین خلعتبری به خبرنگاران گذشت.

توهین سریالی به خبرنگاران در شب آرام ملت/ فیلمی با ۲۴ سرمایه‌گذار

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، اهالی رسانه در ششمین روز سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه پردیس ملت روز و شبی نسبتا آرام را به پایان رساندند.

اولین سانس در پردیس ملت اختصاص به انیمیشن سینمایی بنیامین داشت که طبق معمول سانس‌های اول پردیس، استقبال خوبی از آن نشد و کارگردان و تهیه‌کننده جوان این فیلم نسبت به نحوه داوری و اکران فیلم‌های انیمیشن اعتراض خود را در نشست خبری فیلم اعلام کردند.

ماه عسل در یلدا

نکته جالبی که در مورد فیلم یلدا اتفاق افتاد تشابه این فیلم به برنامه مشهور و محبوب ماه عسل بود که اکثر قریب به اتفاق تماشاچیان ابه این مسئله تاکید داشتند.

جدل در نشست رسانه ای در حضور فرانسوی ها

فیلم سینمایی یلدا در اکران دوم پردیس ملت، نظر خبرنگاران و منتقدان را جلب نکرد. علی مصفا که رکورددار حضور در آثار سینمایی و بالتبع حضور در نشست های رسانه ای این دوره جشنواره تا امروز است، به همراه دو فرانسوی، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. با توجه به اینکه یکی از موضوعات داغ این روزهای سینمای ایران ، شائبه حضور پولهای کثیف در این عرصه است، حضور ۲۴ شرکت خارجی به عنوان سرمایه‌گذاران فیلم یلدا که فیلمی کم‌هزینه به نظر می‌رسید، شاخک‌های خبرنگاران را تیز کرد و آنها را واداشت درباره میزان بودجه این فیلم بپرسند، اما علی مصفا برافروخته شد و به خبرنگاران تاخت. البته در نهایت آرام گرفت و بودجه فیلم را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد، اگرچه در روزهای گذشته هم، او در مورد فیلم دیگری که تهیه کرده بود هم رقمی در همین حدود را اعلام کرده بود.

کل کل تهیه کننده یلدا با میلاد دخانچی

فیلم سینمایی جمشیدیه به کارگردانی یلدا جبلی و تهیه‌کنندگی فردین خلعتبری فیلم بعدی بود. میلاد دخانچی مجری توانمند برنامه‌های فلسفی در تلویزیون که با برنامه نقد سینما هم در جشنواره حضور دارد، نسبت به فلسفی و شعاری بودن دیالوگ‌های کاراکتر فیلم پرسید که فردین خلعتبری در واکنش به این سوال، با لحن تندی سخن گفت و این سوال را از اساس، نامناسب دانست. البته این آهنگساز و تهیه کننده لحظه ای بعد از آنکه محمد گبرلو به توانمندی و تسلط میلاد دخانچی بر موضوع فلسفه اشاره کوتاهی کرد، خلعتبری دلیل بلند صحبت کردنش را، شنیدن صدای همهمه موجود در سالن ابراز کرد.

پرسشگری که وجود خارجی نداشت

از نکات بسیار عجیب روز ششم جشنواره در سینمای رسانه ها، نوشته شدن سوالی به همراه تهیدید خطاب به مجری نشست رسانه ای فیلم جمشیدیه یعنی محمد گبرلو ، با نام جعلی و از طرف خبرگزاری موج بود؛ که پس از آن که مجری پس از اعلام نام سوال کننده و رسانه، از خواندن و پاسخ دادن به این پرسش پرهیز کرد، دبیر فرهنگی این رسانه خطاب به جمعیت حاضر خواست که نویسنده این نامه خود را معرفی کند که هرگز چنین اتفاقی نیفتاد و البته پس از آن در طول نشست تنها سوالاتی خوانده شد که نوسینده آن در جلسه حاضر باشد.

آقایی و اصلانی نیامدند

از نکات جالب توجه ساعات پایانی جشنواره، حضور نداشتن دو بازیگر اصلی فیلم سینمایی مردی بدون سایه به کارگردانی علیرضا رییسیان یعنی امیر آقایی و فرهاد اصلانی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه