English

سرپرست سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران:

در افتتاحیه تک خوانی زن صورت نگرفته / فیلم های جشنواره نسبت به سال گذشته ارتقا یافته

حسین انتظامی درباره حواشی روزهای ابتدایی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در افتتاحیه تک خوانی زن صورت نگرفته / فیلم های جشنواره نسبت به سال گذشته ارتقا یافته

به گزارش خبرنگار سینمایی موج، در ساعات پایانی چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از سینمای رسانه‌ها واقع در پردیس سینمایی ملت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد روند تسهیل فعالیت اصحاب رسانه در این جشنواره گفت: در حال تدوین آیین‌نامه‌ای برای همه جشنواره‌های وزارت ارشاد ، در هر حوزه تخصصی هستیم که تا پایان سال مباحث آن منتشر خواهد شد و در آن با مشخص شدن چارچوب و اصول کلی هر جشنواره، طبعا یکی از مهمترین بخش‌های آن هم یعنی آیین نامه مربوط به تعامل با رسانه‌ها چگونگی استفاده رسانه‌های تخصصی از ظرفیت هر رویداد تعیین خواهد شد.

وی درباره فرآیند پیچیده دریافت کسب مجوز فعالیت رسانه‌های تخصصی هم گفت: امروز خوشبختانه به همت هیأت نظارت بر مطبوعات، زمان مورد نیاز برای صدور مجوز رسانه‌های مکتوب و پاگاه‌های خبری، به حدود ۴ یا ۵ ماه رسیده است. رسانه‌های دیگری هم که در این دو قالب نمی‌گنجند باید از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد مجوز لازم را دریافت کنند.

انتظامی درباره فضای حاکم بر جشنواره سی‌وهفتم را بانشاط بهتر از سال گذشته توصیف کرد و در پاسخ به سوالی در مورد اتهام زنی فیلمسازان به یکدیگر در مورد استفاده از منابع مالی مشکوک گفت: با تحقق شفافیت که مفهوم جامعی دارد همه این مباحثی که به آن اشاره می‌کنید خود به خود از بین خواهد رفت. برای رسیدن به این شفافیت، از یک طرف دستگاه دولتی باید ضوابط، اولویت‌ها و بسته‌های حمایتی‌ خود را اعلام کند. از طرف دیگر باید شاهد کمک و همراهی صنف هم باشیم تا در قالب رابطه‌ای مشخص همه فعالیت‌ها شفاف و دقیق باشد و حمایت‌ها، ‌سرمایه‌ها و حتی قراردادها به صورت شفاف منتشر شود. در حال حاضر خانه سینما همدر حال پیگیر این کار است تا وقتی سرمایه‌ای وارد سینما می‌شود این سرمایه دچار آسیب نشود و همه ما هم باید از آن استقبال کنیم.

سرپرست سازمان سینمایی درباره نحوه برخورد با افرادی که بدون سند سینماگران را متهم به استفاده از پول‌های کثیف گفت: با مشخص شدن چارچوب ها قطعا این موارد هم در نظر گرفته می شود.

انتظامی درباره حواشی تاخیر نمایش متری شیش و نیم در روز نخست جشنواره و احتمال اعمال نظر برخی نهادهای خارج از جشنواره بر فرآیند اکران این فیلم هم گفت: در این زمینه توضیحات لازم و پاسخ صریح را دبیر جشنواره در یک برنامه تلویزیونی داده است و سعی می‌کنم در حوزه تخصصی همکارانم ورود نکنم.

وی درباره شرایط تعامل سازمان‌ها و نهادهای خارج از سازمان سینمایی با جشنواره فجر هم گفت: طبیعتا اصل تعامل خوب است و فیلم‌هایی که به جشنواره راه پیدا کرده‌اند در یک فرآیند تعریف شده پذیرفته شده‌اند.

انتظامی درباره اعمال نظر برخی نهادها بر سرنوشت برخی از فیلم‌های دارای پروانه نمایش هم گفت: در دوسال اخیر آثار راه یافته به جشنواره فجر پس از دریافت پروانه نمایش در جشنواره اکران می‌شوند تا بعد از جشنواره اکران آن‌ها با مشکلی مواجه نشود. بر این اساس از نظر جشنواره همه فیلم‌های راه یافته به جشنواره می‌توانند اکران شوند،  اما وقتی تهیه کنندگان و نهادها با هم مذاکرات یا تعاملاتی دارند دیگر بحث دیگری است.

وی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده درباره تک‌خوانی زن در آیین افتتاحیه جشنواره فجر گفت: اساساً تک‌خوانی در این مراسم صورت نگرفته است و اساسا طرح این سوال منتفی است.

سرپرست سازمان سینمایی در باره نسبت آثا رامسال با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: فیلم‌هایی که امروز در جشنواره نمایش داده می‌شود آثاری است که در طول یک سال گذشته ساخته شده است و اهل فن که آثار پارسال و امسال را دیده‌اند اذعان دارند که کیفیت و مضامین فیلم‌ها ارتقا پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه