English

نشست خبری جشنواره فیلم فجر برگزار شد / همراه اول اسپانسر این دوره

ابراهیم‌ داروغه‌زاده دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری این رویداد سینمایی که دوشنبه ۸ بهمن‌ماه در پردیس ملت برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 نشست خبری جشنواره فیلم فجر برگزار شد / همراه اول اسپانسر این دوره

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر صبح دوشنبه ۸ بهمن ماه با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این جشنواره، تعدادی از مدیران ستادی جشنواره و جمع کثیری از اهالی رسانه در پردیس ملت برگزار شد.

مسعود نجفی در ابتدای نشست خبری همراه اول را به عنوان اسپانسر این دوره از جشنواره معرفی کرد و سپس با حضور مدیران این اپراتور تلفن همراه از پوستر اسپانسر رونمایی شد.

پس از آن ابراهیم داروغه‌زاده در این نشست خبری ضمن مرور آمارهای اعلام شده تا پیش از این درباره روند اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: سیمرغ مردمی با مساعدت همراه اول به شیوه راحت و دقیق‌تری برگزار خواهد شد. 

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه در روز نهم بهمن و اختتامیه در ۲۲بهمن خبر داد و گفت: یک مهمانی با حضور همه سینماگران حاضر در همه سی و هفت جشنواره فجر در روز ۱۳بهمن و به مناسبت چهلمین سال انقلاب برگزار خواهد شد.

پس از آن دبیر جشنواره به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در مورد نمایش فیلم آشغال های دوست داشتنی ابراز امیدواری کرد که مشکلات نمایشش برطرف شود و به زودی اکران شود.

داروغه زاده در بخش دیگری از سخنانش سینمای بعد از انقلاب را مرهون انقلاب دانست و جمله امام خمینی (ره) را زمینه ساز حذف فساد و فحشا و اضافه شدن پاکی و اندیشه ورزی به سینمای ایران دانست.

داروغه زاده در پاسخ به سوال دیگری تأکید کرد: رییس هیات داوران ندارند و هیچکس حرف آخر را به داوران دیکته نخواهد کرد.

وی افزود: روند داوری با سال های گذشته هیچ تغییر نداشت.

داروغه زاده در مورد پرداخت سهم صاحبان آثار گفت: ما سال گذشته هم به طور منظم نمایش آثار در شهرستانها داشتیم. حق پخش همه این آثار در شهرستانها از بودجه سازمان سینمایی و توسط ادارات کل ارشاد به صاحبان اثر پرداخت می شود و هیچ بودجه ای در دو سال اخیر از وزارت کشور و استانداری ها به این امر اختصاص نیافته است.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و معاونت ارزیابی سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی در مورد آثاری با سرمایه های مشکوک گفت: از همین فرصت استفاده می کنم و از قوه قضاییه و دادستانی و همه افراد مطلع در این زمینه بخواهم تا اطلاعات و اسنادی که در اختیار دارند ارائه دهند و مطمئنا ما به نمایش چنین آثاری مجوز نخواهیم داد.

وی در مورد کاخ جشنواره هم گفت: این اصطلاح تعریف دقیقی وجود ندارد و در هیچ جای دنیا هم یک مکان خاص برای حضور همه هنرمندان، منتقدان و اصحاب رسانه وجود ندارد برای ما هم با توجه به اینکه برآنیم تا جشنی سراسری در سطح کشور برگزار کنیم امکان متمرکز کردن آن در یک نقطه و مکان خاص را نداریم. اما در مورد سینمایی که امکانات کافی و مناسب برای اصحاب رسانه داشته باشند باید گفت که این امکانی است که مدیران شهری باید فراهم کنند و بخشی از امکان یک شهر است که شهرداری ها عهده دار تامین آن هستند.

داروغه زاده در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی بر علت سکوت ستاد جشنواره در قبال ادعای برخی از کارگردانان در مورد انصراف از حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: تلاش ما بر این است کلیه رفتار ما به نفع آثار سینمایی باشد و در این مورد هم معتقدیم که سکوت ما در مورد فیلم ها به نفع آنها است و اگر ادعایی می تواند به دیده شدن اثری کمک کند ما ترجیح می دهیم که سخنی نگوییم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که هر کسی که فکر می کرد فیلمش به جشنواره می رسد و حتی کسانی که نسخه ای از فیلم ارائه نکرده بودند هم تلاش می کردند تا بتوانند در بخش مسابقه حضور پیدا کنند. حتی یکی دو اثر بودند که پس از اعلام اسامی متقاضی تشکیل جلسه مجدد انتخاب و امکان حضور در جشنواره بودند.

دبیر جشنواره تأکید کرد: در همه این موارد  ما به دلیل احتمال آسیب دیدن آثار و حتی اسامی آثار متقاضی  از اعلام اسامی پرهیز کرده ایم.

وی در مورد انتخاب محل افتتاحیه و سینمای رسانه، گفت: این که در چهلمین سال انقلاب از امکانات خوبی که در جنوب شهر بوجود آمده استفاده کنیم می تواند از اتفاقات خوب این دوره باشد. اما در نظر سنجی انجام شده در مورد پردیس سینمایی ملت تنها دو مشکل اینترنت و پارکینگ از همه برجسته تر بود که در مورد اینترنت با کمک همراه اول مشکل را برطرف خواهیم کرد و با مساعدت قرارگاه خاتم و شهرداری منطقه مشکل پارکینگ هم مرتفع خواهد شد. 

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی ایران مال هم امکانات بسیار خوبی دارد اما امسال تنها در بخش مردمی جشنواره مورد آزمون ما قرار خواهد گرفت و در طول سال هم اگر اهالی رسانه به آنجا مراجعه کردند و از همه جوانب آنجا را مورد بررسی قرار دادند و با تردد به آنجا مشکلی نداشتند می تواند برای سال آینده یکی از گزینه های ما برای سینمای رسانه ها باشد‌.

داروغه زاده در مورد چرایی عدم پذیرش اسپانسرشیپ ایران مال هم گفت: گرچه ایران مال هم متقاضی این مساله بود اما بحث اسپانسرشیپ در بررسی ها به همراه اول رسید.

وی تغییرات در بخش سودای سیمرغ را در کمترین خواند و گفت: برخی تغییرات ناگزیر و از الزامات نیازهای تغییرات اصل سینما است. 

داروغه زاده در مورد تغییر سالنهای نمایش شهرستانها هم گفت: تغییر سالنهای برای دیده شدن بیشتر سالنهای متفاوت است و البته تصمیم گیری در این مورد به عهده مدیران استانها است.

وی در مورد غلبه آثار مبتذل بر سینمای ایران هم گفت: من به عنوان یک مسئول نمی توانم همه سینمای ایران را اینگونه توصیف کنم و اینطور نیست که سینماگران مستقل را حذف و دفع کرده باشیم و حتی در یک سال و نیمی که از مسئولیت من در معاونت نظارت و ارزشیابی می گذرد سعی در رفع مشکل فیلم ها کرده ام.

وی پذیرش ذره ای از ابتذال را غیر قابل قبول دانست و گفت: بهترین کسانی که می توانند با این ابتذال احتمالی مقابله کنند اهالی رسانه و منتقدان هستند که پیشنهاد می کنم خیلی بی‌رحمانه به نقد آن بپردازند.

داروغه زاده در مورد تیم داوری گفت: هیچ نماینده ای از هیچ سازمانی در تیم داوری حضور ندارند و در نهایت مسئولیت همه آراء و اتفاقات جشنواره به عهده دبیر است.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این جشنواره در پایان از اعلام اسامی افرادی که کارت جشنواره به نامشان صادر شده و آنهایی که کارت نخواهند گرفت با ذکر دلیل خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه