English

در برج میلاد و با حضور هنرمندان و علاقمندان؛

پنجمین جشن موسیقی ما برگزیدگانش را شناخت

پنجمین جشن موسیقی ما با معرفی برگزیدگان سال ۱۳۹۶ از نگاه کارشناسان موسیقی و آرای مردمی علاقمندان در برج میلاد برگزار شد.

پنجمین جشن موسیقی ما برگزیدگانش را شناخت

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج، پنجمین جشن سالانه موسیقی ما با شعار جشن همدلی اهالی موسیقی ایران در حالی در شنبه شب 15 دی ماه به میزبانی برج میلاد تهران برگزار شد که نسبت به ساعت اعلام شده حدود یک ساعت تاخیر داشت.

این جشن در طی این سالها و برای اولین بار در این مکان برگزار شد و بر اساس اعلام برگزار کنندگان، بنا به درخواست‌های مکرر سال‌های گذشته، در این برنامه جمعی از کاربران سایت موسیقی ما و علاقه‌مندان موسیقی هم حضور داشتند گرچه بر خلاف انتظار، ظرفیت سالن در ابتدای برنامه تکمیل نشده بود، اما می‌توان گفت در برگزاری این جشن با برنامه ریزی جدیدش استقبال خوبی صورت گرفته بود.پنجمین جشن موسیقی ما

این برنامه با پخش سرود ملی و قرائتی سوره‌ای از قرآن کریم آغاز شود و سپس با موزیک ویدئویی از رضا یزدانی پی گرفته شد. بنابر گفته فرزاد حسنی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، من بعد این کلیپ به عنوان نماد برج میلاد خواهد بود.

سپس این مجری ضمن اشاره به اجراهای دیگرش در ماه‌های گذشته گفت: من در سال جاری جشن منتقدان سینما و تئاتر را هم اجرا کرده ام. در همه آنها می‌شنیدم که ای کاش اهالی موسیقی هم همچون اصناف دیگر، با همدلی در کنار هم قرار می گرفتند که امیدوارم امشب این اتفاق هم صورت بگیرد. سپس نادر مشایخی، محمد رضا درویشی، هنگامه اخوان و قطب الدین صادقی به دعوت مجری به روی سن آمدند تا جایزه برترین آلبوم موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی بدون کلام به انتخاب کارشناسان را اهدا کنند.پنجمین جشن موسیقی ما

تندیس طلایی این بخش آلبوم آثار درویش خان اثر ارشد طهماسبی و داریوش زرگری از محصولات موسسه ماهرو تعلق گرفت.

تندیس طلایی بخش برگزیدگان آلبوم های برگزیده موسیقی سنتی و دستگاهی ایرانی با کلام با رای کارشناسی هم به آلبوم حالا چرا اثر مجید درخشانی و ناصر مسعودی تعلق گرفت.

مجید درخشانی گفت: این جایزه متعلق است به استاد مسعودی که در ایران حضور نداشتند. علی مسعودی فرزند ناصر مسعودی به نمایندگی از پدرش از برگزار کنندگان تشکر کرد و گفت: امیدوارم که تا هنرمندان در قید حیات هستند تقدیر شوند.

در ادامه برنامه جایزه اهنگساز برگزیده موسیقی سنتی معاصر و ارکسترال ایرانی با رای کارشناسی به فردین خلعتبری اهدا شد. این هنرمند گفت: ممنونم و خیلی خوشحالم نه صرفا به خاطر جایزه بلکه به خاطر این گردهمایی که توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.پنجمین جشن موسیقی ما

آلبوم غمنومه فریدون اثر حسین علیزاده و پیمان قدیمی برگزیده بخش آلبوم های موسیقی دراماتیک (فیلم، نمایش و دکلمه) با رای کارشناسان اعلام شد و تندیس طلایی را دریافت کرد. پیمان قدیمی گفت: از استاد علیزاده بابت اعتمادشان تشکر می کنم و این تندیس را به کارگران تلخ هفت تپه اهدا می کنم. کارشناسان تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی پاپ _ راک را به آلبوم مرگ خاموش فرشید اعرابی اهدا کردند. فرشید اعرابی هم تندیسش را به اعضای گروهش تقدیم کرد.

تندیس طلایی موسیقی پاپ_راک با رای مردمی به آلبوم درهم رضا یزدانی تعلق گرفت. این خواننده گفت: از برگزار کنندگان این مراسم و علی اوجی تشکر می کنم. چقدر لذت بخش است که این جایزه را از دست مردم گرفتم در حالی که این دهمین آلبوم من و بیستمین سال فعالیت حرفه ای من است.

در ادامه مراسم این دوره از این جشن، برگزار کنندگان با برگزاری یک نظر سنجی که در آن حدود ۲۵۰ نفر از کارشناسان موسیقی و قریب به چهارصد هزار نفر از علاقمندان موسیقی در آن مشارکت داشتند، تندیس طلایی موسیقی ما به برگزیدگان نظرسنجی کارشناسی و مردمی، به عنوان چهره‌های برتر سال گذشته (۱۳۹۶) اهدا شد.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم از استاد ابراهیم قنبری‌مهر سازنده سازهای ایرانی (بربط و ویولون) تقدیر شد. در ابتدای این بخش، کلیپی در مورد این هنرمند پیشکسوت هوشنگ کامکار، فرهاد فخرالدینی، علی اکبر شکارچی و خانم ملکپور برای اهدای لوح و تندیس این استاد نود ساله به روی سن آمدند. همچنین پس از این بخش، در مراسم پنجمین جشن سالانه موسیقی ما به‌ پری زنگنه به پاس سال‌ها فعالیتِ هنری در عرصه موسیقی محلی و لالایی‌ها جایزه‌ ویژه‌ای اهدا شد. پری زنگنه گفت: این تندیس را از طرف دل سوخته‌ام تقدیم می کنم به کودکان دلسوخته و ویران موسیقی کوچه خیابان‌های ایران.

فریبرز لاچینی هم به دعوت مجری به روی سن آمد و گفت: برای من همکاری با خانم زنگنه افتخار بوده و من شاهدم که این هنرمند برای جمع آوری لالایی های ایرانی و جهان زحمت بسیار کشیده است. در بخش بعدی این مراسم، با دعوت فرزاد حسنی محمدجواد ضرابیان، حمیدرضا نوربخش، ارشد تهماسبی، پرتو و پروین بهمنی برای اهدای بخش دوم جوایز برگزیدگان به روی سن آمدند.

تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی با انتخاب کارشناسان به آلبوم امشب کنار غزل های من بخواب با آهنگسازی فردین خلعتبری و خوانندگی همایون شجریان و اشعار زنده یاد افشین یداللهی اهدا شد. همایون شجریان گفت: این آلبوم را به واقع مدیون اشعار زیبای افشین یداللهی هستیم. روحش شاد. در ادامه تندیس طلایی بهترین آهنگساز تلفیقی و تجربی با رای کارشناسان به میلاد درخشانی برای آلبوم‌های حرف بزن و نقطه پرگار اهدا شد. این هنرمند پس از دریافت جایزه اش گفت: از برگزار کنندگان تشکری جانانه می کنم و همینطور علیرضا نبیی دوست عزیزی که در طول انجام کار در کنارم بود. آرای مردمی بهترین قطعه چهارراه استانبول با صدای علیرضا قربانی را قطعه برگزیده موسیقی معاصر و سنتی ایرانی شناخت که تندیس طلایی این جشن در این بخش را هم از آن خود کرد. علیرضا قربانی گفت: از همه دوستانی که به این کار رای دادند تشکر می کنم.پنجمین جشن موسیقی ما

برگزار کنندگان این جشن را همه به خوبی می شناسیم و می دانیم که با شرایط سخت موجود مار بزرگی را به سرانجام می رسانند. در ادامه با اهدای تندیس طلایی به علیرضا عصار به عنوان آلبوم موسیقی برگزیده پاپ به انتخاب کارشناسان به خاطر آلبوم جز عشق نمی‌خواهم، برگزیده این بخش هم معرفی شد. این خواننده و هیچ نماینده ای از او در این مراسم حضور نداشت. پس از آن، تندیس طلایی آلبوم موسیقی برگزیده پاپ با آرای مردمی به آلبوم شانزلیزه اثر فرزاد فرزین اهدا شد.

فرزاد فرزین گفت: خوشحالم جایزه مردمی را از کسانی که از ابتدا هم برای آنها کار می کردم می گیرم. وی در ادامه از تشویق کم رمق حضار انتقاد کرد و گفت: ما در کنسرتهای مان از مردم می خواهیم که برای ما دست بزنند اما الان که خودمان دورهم هستیم یکدیگر را تشویق نمی کنیم.

در بخش بعدی آلبوم نواحی آن دگر ۲ اثر مرتضی و مجید یگانه راد و غلامعلی پور عطایی تندیس آلبوم برگزیده موسیقی آیینی، نواحی و مقامی را با رای کارشناسان دریافت کرد. در ادامه این جشن با نمایش کلیپی در مورد، حسین خواجه‌امیری (ایرج) از این هنرمند هم به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر به عمل آمد.

به دعوت حسنی محمدعلی شیرازی، محمد اصفهانی، علی قربانی و تهمینه میلانی برای اهدای جایزه این هنرمند پیشکسوت به روی سن آمدند.ایرج با حضور پشت میکروفن گفت: نمی دانم از خوشحالی چه بگویم. می دانم و حس می‌کنم که مردم مرا بسیار دوست دارند. این برنامه احسان خواجه امیری به روی سن آمد و گفت: امشب تمام اساتید زندگیم در این سالن حضور دارند. در آغاز فعالیتم با قله ای از افتخار آواز ایران که به گمان من تکرار ناپذیر است در مقابل خودم می دیدم. وی افزود: از شما که پدر خوب و استاد خوبی هستی تشکر می‌کنم. حسین خواجه امیری هم خطاب به فرزندش گفت: تو هم پسر خوبی هستی و می دانم که به خوبی هم آواز می خوانی اما نمی دانم چرا به موسیقی پاپ گرایش پیدا کردی. پس از این مزاح پدر و پسری، احسان خواجه امیری با کسب اجازه از پیشکسوتان، قطعاتی از آثار پدرش را در حضور ایرج، اجرا کرد.پنجمین جشن موسیقی ما

اهدای جایزه‌ ویژه به محمد صالح‌علا از  دیگر بخش‌های این برنامه بود که با حضور علیرضا میرعلی نقی، طهمورث پورناظری، محمدعلی بهمنی، عباس سجادی و جواد مجابی بر روی سن و پخش کلیپی در مورد این ترانه سرا و مجری پیشکسوت انجام شد. بخش بعدی این جشن، اهدای تندیس طلایی بخش ترانه سرای برگزیده بود که با آرای کارشناسان به زنده یاد افشین یداللهی اهدا شد. برادر این هنرمند فقید گفت:من خیلی خوشحالم که با اینکه افشین در سفر ابدیش حضور دارد و این مسیر را تا ابدیت طی می کند، هنوز هم اشعارش حضور دارد و در دل خاک این سرزمین رسوخ کرده. من این جایزه را از طرف او و برای قرار گرفتن در ویترین بنیاد دکتر افشین یداللهی که در دست تاسیس است دریافت کردم. در ادامه، تندیس طلایی ترانه برگزیده با آرای کارشناسان به ترانه کجا باید برم روزبه بمانی اهدا شد. این هنرمند گفت: می‌خواستم این جایزه و همه جوایزی که در دوره‌های پیش دریافت کردم و هر آن چیزی که دارم را اهدا کنم به نفسهای مادرم و نگاه‌های پدرم.

در ادامه تندیس طلایی بخش آلبوم موسیقی تلفیقی و تجربی به انتخاب کارشناسان و اهالی موسیقی به آلبوم بشنو از نو اثر بهرام دهقانیار اهدا شد. این هنرمند گفت: اصلا انتظار این جایزه را نداشتم و از برگزار کنندگان این مراسم و هنرمندانی که در اجرای این آلبوم مرا یاری زدند تشکر کنم. در بخش بعدی، با آرای نزدیک مردمی تندیس طلایی به آلبوم های مودونای اثر گروه دنگ شو و کلاغ سفید اثر گروه دال اهدا شد. پس از آن تندیس طلایی بخش آلبوم موسیقی مدرن، کلاسیک و مدرن با نظر کارشناسان به طور مشترک به آلبوم موسیقی برای تار و پیانو اثر هوشیار خیام ومیلاد محمدی، و آلبوم کوارتت شهرزاد اثر شهردار روحانی اهدا شد. با آرای کارشناسان، برگزیده تنظیم کننده موسیقی پاپ راک و تلفیقی سعید زمانی بود که تندیس طلایی این بخش را دریافت کرد. یادمان در گذشتگان موسیقی با اجرای زنده موسیقی، بخش بعدی این برنامه بود.

در ادامه قطعه بانو جان با یک موسیقی تلفیقی به صورت زنده اجرا شد.

حمیدرضا نوربخش، همایون شجریان، رضا یزدانی، قطب الذین صادقی، محمدعلی بهمنی، حجت اشرف زاده، احسان خواجه امیری، جواد مجابی، خشنود، رستمیان، محمد علیزاده، علی زند وکیلی، علیرضا افکاری، چنگیز حبیبیان، علی تفرشی، افشین مقدم، میلاد ترابی، فاضل جمشیدی، نیلوفر لاری‌پور، مهرداد نصرتی، بابک زرین، سلمانی ترانه سرا، سپهر، بیژن بیژنی، از دیگر هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.   

میلاد کیایی، فریدون خشنود، صدیق تعریف، محمدعلی چاووشی، مهدی سپهر و علیرضا میر علی نقی برای اهدای آخرین بخش از جوایز به روی سن آمدند. قطعه برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی با آرای مردمی، باورم کن با صدای علی زند وکیلی بود که تندیس طلایی خود را دریافت کرد. علی زند وکیلی گفت: مثل همه خوشحالم بابت این تندیس طلایی و از همکارانم ممنونم. کاش پدرم بود و این صحنه را می دید. فرزند هنر باش نه فرزند پدر فرزند هنر زنده کند نام پدر با هنر در ادامه هنرمند برگزیده با رای کارشناسان در بخش آهنگساز موسیقی پاپ، علیرضا افکاری بود که با حضور مجدد بر روی سن، تندیسش را دریافت کرد. پس از آن با آرای مردم، تندیس طلایی در بخش آلبوم موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی به آلبوم امشب کنار غزل های من بخواب با صدای همایون شجریان و آهنگسازی فردین خلعتبری اهدا شد. در ادامه با آرا مردمی قطعه موسیقی برگزیده پاپ مشترکا به قطعه ... هوروش بند و یک لحظه نگام کن ماکان بند اهدا شد. بهترین ناشر از نگاه مجمع صنفی ناشران موسیقی ایران موسسه پرده موسیقی با مدیریت عباس ستایشگر شناخته شد. فرزند ستایشگر پس از دریافت جایزه با انتقاد گفت: هیچ کس با آثار فیک و کالای دزدی ارائه شده در ترمینالها، مقابل سینماها و ... مقابله نمی کند.

در پایان این مراسم، بهترین کنسرت گذار از نظر مجمع صنفی موسیقی ایران ترانه شرقی با مدیریت محسن رجب پور اعلام شد و تندیس طلایی خود را دریافت کرد. پنجمین جشن موسیقی ما

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه