English

جشنواره سینماحقیقت برگزار می‌کند؛

کارگاه دراماتورژی در فیلم مستند توسط مستندساز ایتالیایی

جان‌فرانکو پانونه مستندساز 55 ساله ایتالیایی با فیلم مستند دنیای زا در بخش مستندهای پرتره و برگزاری کارگاه دراماتورژی در فیلم مستند در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور خواهد داشت.

کارگاه دراماتورژی در فیلم مستند توسط مستندساز ایتالیایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جان‌فرانکو پانونه مستندساز 55 ساله اهل ناپل ایتالیا که با فیلم مستند دنیای زا در بخش مستندهای پرتره دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد، همزمان با سفر به تهران، کارگاه دراماتورژی در فیلم مستند جشنواره را نیز برگزار خواهد کرد.

پانونه پس از فارغ‌التحصیلی در رشته تاریخ و نقد سینما از دانشگاه La Sapienza ایتالیا، در دهه 90 سه‌گانه‌ی آمریکا American Trilogy را با عناوین آمریکای کوچک، نامه‌ای از آمریکا، آمریکا در رم، کارگردانی کرد.

او در سال 2001 مستند بلند Latina/Littoria را ساخت که برنده بهترین فیلم غیرداستانی جشنواره تورینو و جایزه Rai در جشنواره سینمای مدیترانه شد.

مستند به آتشفشان Sul Vulcano او که در 2014 تهیه شد، به جشنواره لوکارنو سوئیس راه یافت. در سال 2015 هم مستند کوچکترین کشور جهان را ساخت که برنده جایزه روبان نقره‌ای شد. مستند Ambrogio Sparagna Lascia stare I santi   وی نیز از منتخبین جشنواره رم در سال 2016 بود.

آخرین پروژه مستند پانونه دنیای زا MONDO ZA است که با موضوع چزاره زاواتینی یکی از پیشگامان سینمای نئورئالیسم ایتالیا ساخته شده و در جشنواره امسال سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

جان‌فرانکو پانونه به آموزش فیلم‌سازی مستند در شهر رم مشغول است و همچنین به عنوان استاد در مقطع کارشناسی ارشد سینما و تلویزیون، در دانشگاه شهر ناپل ایتالیا به تدریس می‌پردازد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه