English

شام، تهران‌پاریس در گالری آس

نمایشگاه انفرادی نقاشی مرضیه باقری با عنوان «شام، تهرانپاریس» در گالری آس افتتاح می شود.

شام، تهران‌پاریس در گالری آس

به گزارش خبرگزاری موج، نمایشگاه شام، تهرانپاریس که روایت مرضیه باقری از یک رفتار اجتماعی است، به کوشش عیسی جباری جمعه دوم آذرماه در گالری آس افتتاح می شود.

در استیتمنت این نمایشگاه نقاشی آمده است: «شام، تهرانپاریس؛ مهمانی هایمان دیگر مناسبت ندارند و در پی هم بی منظور و افراطی با انگیزه شادی اتفاق می افتند، تشخیص اینکه مهمان و مهمانی کجاست و یا میزبان کیست و متعلق به کدام فرهنگ است و جغرافیایی که مهمانی در آن به صبح میرسد، تحقیقا دیگر کار ساده ای نیست، (تهران، پاریس ) و شاید اهمیت چندانی هم ندارد، آنچه پیشران مهمانی است، فقط شادی است حتی اگر همچون ساتورنالیا (جشن کیوان) عاقبت خوشی  در انتظارمان نباشد، شادی یا شاید گریز از خود و پناه بردن به لحظاتی که عمر کوتاهی دارند، و مسکنی هستند که آلام و دردهای خودکرده و یأس های فلسفی را اندکی چاره کنند.

 مرضیه باقری در این دوره از آثارش با نگاهی به این رفتار اجتماعی ( مهمانی ) تلاش دارد تا با خلق چنین موقعیتی کنش مهمان و اندوه بعد از مهمانی را سر میز بگذارد، تنهایی، خود خوری و انزوای بی درمان که گاه با دورهمی های   متعدد، تلاش دارد احساسی خوب و ماندگار را  تجویز و تزریق کند اما از جایی سربر می آورد که در تعمیق چالش هایمان انگار موثر تر است . برخوردهای کم انرژی با فام رنگی و انباشتگی و لایه لایه شدن و جرمیت آن حاکی از برخورد روان محورهنرمند، با این سوژه است.

عیسی جباری ممقانی»

«شام، تهرانپاریس» جمعه ٢ آذرماه ساعت ١٦ الی ٢٤ افتتاح میشود و تا 9 آذر ادامه دارد. علاقه مندان میتوانند جهت بازدید به شریعتى، بالاتر از پل رومى، جنب بانک پارسیان، شماره ١٨٣١، گالرى آس مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه