English

خالق زندگی با نور پایین؛

کارگردانی که شخصا فیلمش را توزیع می کند

کارگردان جوان قزوینی، اولین فیلم بلندش را سه سال پیش با سرمایه شخصی ساخته و ضمن اینکه برای تولید اثر بعدیش، به دنبال سرمایه گذار است، ماه هاست که به طور شخصی به توزیع فیلمش اقدام کرده است.

کارگردانی که شخصا فیلمش را توزیع می کند

امیرحسین احدی در این باره به خبرنگار سینمایی موج گفت: این فیلم در سال 1394 ساخته شد، در سال 1395 پروانه نمایش گرفت و در سال 1396 هم به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کرد.

وی در مورد دلیل عدم اکران عمومی این فیلم گفت: پروانه ساخت این فیلم، ویدوئی بوده ولی این فیلم‌ها می توانند در سینمای هنر و تجربه به نمایش در بیایند. منتها پس از آنکه ما کار را به شورای بازبینی این گروه ارائه کردیم که متاسفانه با اداعای اینکه با سیاست های سینمای هنر و تجربه نمی خواند، رد شد.

احدی تاکید کرد: ما بارها در جلساتی شرکت کردیم تا امکان نمایش ولو کوتاه و محدود این فیلم در این گروه پدید بیاید اما موفق نشدیم.

این کارگردان جوان در پاسخ به اینکه چرا از ابتدا پروانه ساخت را ویدوئی گرفتید گفت: به دلیل اینکه تولید فیلم سینمایی پروسه سختی دارد و باید حتما برای دریافت مجوز ساخت، عوامل سینمایی معرفی کنیم، ضمن اینکه از ابتدا، هدف ما حضور در گروه هنر و تجربه بوده و قصد تولید آن با خصوصیات یک فیلم تجاری را هم نداشتیم، تصمیم گرفتیم با در خواست تولید ویدوئی کار را پی بگیریم.

کارگردان زندگی با نور پایین در پاسخ به این سوال که این اثر چه ویژگی خاصی دارد که شما آن را مناسب گروه هنر و تجربه می دانید گفت: به هر حال داستان این فیلم که در مورد زنی است که می خواهد پول مورد نیازش را در یک شب فراهم کند. کل داستان این فیلم در 24 ساعت می گذرد و شکل پرداخت به آن متفاوت با سینمای کلاسیک و داستانی رایج است، نزدیک به هشتاد در صد آن در خیابان و فضای بیرونی اتفاق می افتد و دیالوگ محور هم نیست؛ که به گمان ما فاکتورهای قابل توجه برای این گروه سینمایی است، آن را به هنر و تجربه ارائه کردیم که به هر دلیل مورد قبول واقع نشد.

احدی افزود: ناچارا فیلم را وارد شبکه نمایش خانگی کردیم که آنجا هم متاسفانه، بنابر اظهارات پخش کننده‌ها به دلیل نداشتن بازیگر تجاری و اصطلاحا بفروش، با استقبال روبرو نشد.

این سینماگر جوان در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدای فرایند تولید به مخاطب فکر کرده بودید یا خیر؟ گفت: ما بیشتر به فضای هنر و تجربه فکر کرده بودیم، بیشتر به انتخاب بازیگران فکر کردیم که چه تیپی را انتخاب کنیم. مضاف بر اینکه سرمایه چندانی هم نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه من صد در صد سرمایه فیلم را خودم تامین کردم، گفت: از آنجایی که سرمایه دار نیستم با یک سرمایه ناچیز فیلم را ساختم و در حد بودجه ای که در توان داشتم، از بازیگران دعوت کردم.

احدی در مورد پیشینه سینمایی اش گفت: من فارغ التحصیل سینما هستم و تا کنون چند فیلم کوتاه و مستند ساخته ام. در کارنامه ام دستیاری کارگردانی افرادی همچون علیرضا امینی و سعید جلیلی را داردم.

با یک سرمایه گذار و مجری طرح، برای ساخت یک کار کمدی شاد و مخاطب ایرانی پسند صحبت کرده‌ام.

فیلم زندگی با نور پایین یک ملودرام به کارگردانی امیرحسین احدی است که در آن نگین معتضدی، غلامحسین لطفی، طوفان مهردادیان، مرتضی نجفی، فرشید قلی پور، کیوان حبیبی، لسان اسلامی، آذر متفکر و سیما پورسید بازی می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مصطفی

    سلام تو مترو داره میفروشه

  • یگانه

    من امروز تو مترو فیلمشو ازش خریدم ولی توی خونه متوجه شدم دی وی دی خالی بهم فروخته!

  • fafa

    من امروز فیلمشونو تو مترو ازشون خریدم.

  • ناشناس

    منم رو مترو خريدم خيلي فيلم مزخرفي بود

  • محمد

    فیلم برای یک کار دانشجویی خوب بود ولی فیلم نامه ضعیف بود و تقریبا یک کپی نچندان جالب از یکی ازفیلمهای آقای پرستویی بود که تو اون فیلم هم ایشون راننده تاکسی بود
    همه چی متاسفانه گنگ و بی ربط بود، دلیل کتک خوردن غلام حسن لطفی نا معلوم بود؛ در ابتدای فیلم پدر هیچ گونه احساسی به فرزندش نداشت..
    اصلاً دادگاه کجا بود؟
    و تمام دیالوگ ها قابل حدس بود و در نهایت چندین میلیون پول به دست یک زن داده شد و رفت دنبال کارش...
    شاید برای شروع، باید کنار دست کسی ایستاد و چندین سبک رو تجربه کرد.
    انشالله کار بعدیش بهتر باشه

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه